Ny VFR, men vilken?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#46 Inlägg av Tomas »

Rille skrev:hade min till salu ett tag på blocket för att se responsen, men svår sålt sent på hösten. Jag fick ett ryck att jag skulle sälja för att den i princip bara står i garaget mesta tiden :( Men får se till våren om jag blir sugen på att åka eller försöka sälja.

Men som sagt, jag har en -90 och är väldigt nöjd med den, enkelsving, highpipe = skitsnyggt ;) och inte speciellt dyr att försäkra, men jag är ju typ dubbelt så gammal som dig så...... blir ju lite dyrare för dig.
Ja 90:an är snygg, speciellt med highpipe och vita fälgar! Synd bara att den inte går att classica-försäkra nästa säsong :(

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#47 Inlägg av adrian_vg »

Löfwall skrev:Ja 90:an är snygg, speciellt med highpipe och vita fälgar! Synd bara att den inte går att classica-försäkra nästa säsong :(
Bara två år kvar! ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#48 Inlägg av elias »

Jag gillar RC36 mest av dem jag kört. Mest för att den hade en god komfort för två samtidigt som den var lite sportigare än de nya att köra.

Jag kan iofs erkänna att jag kollat lite på Hornet 900 istället. Beror på om jag får garageplats här i närheten eller inte. :)
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#49 Inlägg av adrian_vg »

elias skrev:Jag kan iofs erkänna att jag kollat lite på Hornet 900 istället. Beror på om jag får garageplats här i närheten eller inte. :)
Men hallå! Inte ska du lämna oss nu väl? Inte ens Conseal släppte taget helt när han skaffade VTR:en ju.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#50 Inlägg av Tomas »

elias skrev:Jag gillar RC36 mest av dem jag kört. Mest för att den hade en god komfort för två samtidigt som den var lite sportigare än de nya att köra.

Jag kan iofs erkänna att jag kollat lite på Hornet 900 istället. Beror på om jag får garageplats här i närheten eller inte. :)
Ja, jag är som sagt egentligen mest sugen på RC36:an men pengar är pengar osv. Men j-lar vad snygg den är i röd med vita fälgar och vänster/hög-draget slipon så fälgen syns ordentligt!

Hornet 900 alltså? Jag har gått andra vägen från streethoj (Yamaha FZ6 -04) till VFR och skulle inte gå tillbaka. Å andra sidan vill jag att den ska funka bra med två pers och packning på långresa. Men det kanske hornet gör också?

Användarvisningsbild
Rille
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: fre sep 14, 2007 14:19
Ort: Nyköping

#51 Inlägg av Rille »

Löfwall skrev:
Rille skrev:hade min till salu ett tag på blocket för att se responsen, men svår sålt sent på hösten. Jag fick ett ryck att jag skulle sälja för att den i princip bara står i garaget mesta tiden :( Men får se till våren om jag blir sugen på att åka eller försöka sälja.

Men som sagt, jag har en -90 och är väldigt nöjd med den, enkelsving, highpipe = skitsnyggt ;) och inte speciellt dyr att försäkra, men jag är ju typ dubbelt så gammal som dig så...... blir ju lite dyrare för dig.
Ja 90:an är snygg, speciellt med highpipe och vita fälgar! Synd bara att den inte går att classica-försäkra nästa säsong :(
Kan meddela att jag lackat om mina fälgar till svart ;) tycker med att vita är skit snyggt men de var så slitna i lacken att skiten inte gick att gnugga bort :( samt att sadeln egentligen är grå orginal men sen förra sommaren är den svart också :)

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#52 Inlägg av Tyrannosaurus »

Rille skrev:
Löfwall skrev:Ja 90:an är snygg, speciellt med highpipe och vita fälgar! Synd bara att den inte går att classica-försäkra nästa säsong :(
Kan meddela att jag lackat om mina fälgar till svart ;) tycker med att vita är skit snyggt men de var så slitna i lacken att skiten inte gick att gnugga bort :( samt att sadeln egentligen är grå orginal men sen förra sommaren är den svart också :)
Precis! Vita fälgar är hur snygga som helst när dom är rena. Men tyvärr är dom inte det så ofta på en kedjehoj om man inte ligger och putsar varje dag.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar