Polaris Sportsman stulen i Danderyd

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Polaris Sportsman stulen i Danderyd

#1 Inlägg av Henning »

Sent natten den 9 december stals en svart POLARIS SPORTSMAN 800 av 2008 års modell från Slånbärsvägen 5 i Danderyd. Regstreringsnummer är JEK879, men ser du ett liknande fordon UTAN registreringsskylt är det intressant som tips.

Tjyvarna som observerades på nära håll var i åldern 15-17 år gamla, klädda i mörka kläder. Ansiktsdragen var antagligen europeiska men med tydliga mörka ögonbryn. Jackorna var av lite större och puffigare typ och båda hade mössor var av den enes mössa hade vita ränder.

De båda tjuvarna for iväg på den stulna POLARIS:en mot Enebytorg, Täby.

För info, se:
www.stulenpolaris.se
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#2 Inlägg av Brother Wolf »

Bara en fråga: Polaris = snöskoter, eller...?

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#3 Inlägg av apex »

Klicka på länken i posten

Ställer man en pryl i Sthlm så får man ju bra exponering mot en massa slödder, gissar jag....

Bild
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Brother Wolf skrev:Bara en fråga: Polaris = snöskoter, eller...?

BW
Kolla länken!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

apex skrev:Ställer man en pryl i Sthlm så får man ju bra exponering mot en massa slödder, gissar jag....
Det finns fler ställen än Stockholm där man inte bör ställa ifrån sig grejer om man vill ha dom kvar.

Det är annat det än när jag började åka hoj, nu låter jag som 100 år :mrgreen: , men det är betydlige mindre än så när man utan vidare kunde lämna hjälmen hängande på hojen en stund och det var orört när man kom tillbaka.

Prova det idag så är grejerna borta nästan innan du har hunnit vända ryggen till.

Kommer ihåg när jag en gång kom hem trött som :twisted: , parkerade hojen ute och gick upp och la mig. Många timmar senare när jag vaknade, började leta efter hojnyckeln för att låsa upp, ta av packningen och köra nej hojen till garaget. Var är nyckeln??? Jajjemensan, den satt i tändningslåset, hojen var olåst och allt var kvar. Prova DET idag! Visserligen bor jag i ett lugnt område, men SÅ lugnt är det inte.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#6 Inlägg av apex »

Jag har gått å lagt mig med hemnycklarna i villadörren, sovit och hört skramlet när jag hämtar tidningen! :D Mitt i Linköping.

Lät lite dumt mitt inlägg, men befolkningen är ju större. Åsså verkar tjuvarna mer avancerade.

Gjorde exjobb 1990 i S-tälje (visserligen). Min chef/handledare hade varit och badat dagen innan 1a dagen. Nån hade snott nycklarna ur jeansen på stranden. När de upptäckte det så beväpnade de sig med påkar (!) och åkte till lägenheten, ställde sig ovanför, i trappan. Mkt riktigt efter en stund så dök det upp en snubbe som öppnade lägenheten. De lyckades skrämma bort honom, tror jag. Jisses.... :shock:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#7 Inlägg av Conseal »

apex skrev: Gjorde exjobb 1990 i S-tälje (visserligen). Min chef/handledare hade varit och badat dagen innan 1a dagen. Nån hade snott nycklarna ur jeansen på stranden. När de upptäckte det så beväpnade de sig med påkar (!) och åkte till lägenheten, ställde sig ovanför, i trappan. Mkt riktigt efter en stund så dök det upp en snubbe som öppnade lägenheten. De lyckades skrämma bort honom, tror jag. Jisses.... :shock:
Äh .. vardagsmat .. så är det i min by vettu .. minst
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#8 Inlägg av elias »

Tacka vet jag Brandbergen / Haninge. Här är det säkert och lugnt om kvällarna!
Bild

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#9 Inlägg av Qwerty »

apex skrev:Jag har gått å lagt mig med hemnycklarna i villadörren, sovit och hört skramlet när jag hämtar tidningen! :D Mitt i Linköping.
En klassiker hemma hos oss.
Tidigare när vi bodde i Lgh så hade vi en vänlig granne som var ute och gick med hunden i tid och otid. Han tog sig tiden att lägga ner dom i vårt brevinkast var och varannan kväll.
En hyvens kille..... Nu får man ju leta länge innan man kommer på sig att dom kanske sitter i dörren.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#10 Inlägg av Qwerty »

Tyrannosaurus skrev:
Kommer ihåg när jag en gång kom hem trött som :twisted: , parkerade hojen ute och gick upp och la mig. Många timmar senare när jag vaknade, började leta efter hojnyckeln för att låsa upp, ta av packningen och köra nej hojen till garaget. Var är nyckeln??? Jajjemensan, den satt i tändningslåset, hojen var olåst och allt var kvar. Prova DET idag! Visserligen bor jag i ett lugnt område, men SÅ lugnt är det inte.
Gjorde detta på tullinge dragway ett år. Snacka om att jag blev glad att hojen stod kvar.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#11 Inlägg av Brother Wolf »

Har gjort samma sak med nyckeln sittandes i låset till min lägenhet. :(
Otroligt glad att jag inte fick besök! :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Skriv svar