En rolig biltema historia :S

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TobLind
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 77
Blev medlem: ons jan 07, 2009 21:27
Ort: tollarp

En rolig biltema historia :S

#1 Inlägg av TobLind »

köpte nytt drivpaket idag i bromölla för 1800:- DID kedja med JT drev
kedjan var 110 länkar så jag måste ju kapa den ska vara 108 länkar ...åker på biltema och köper deras kedje nit/bryt verktyg ...kom hem plocka bort allt bytte dreven utan problem sedan skulle jag bryta kedjan monterade verktyget med allt som skulle i och började bryta FRAAAAAAAAAS de lät inte bra tänkte jag ...skruvade upp verktyget och ser att nitdornet är bara damm kvar av!!! det roliga är att när jag stod i kassan och betalade så frågade jag av en slump om det är garanti på grejerna -jo sa kassören så det blir att åka buss till biltema imorgon och byta ...hoppas den andra håller ...annars kanske det blir 5:e försöket HAHA!!!
VFR 800 -99

Invalido

#2 Inlägg av Invalido »

:popcorn

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

Feltema i ett nötskal. Från riktigt bra grejer till rena skiten. Det verkar som om dom hade glömt det där med härdning. Eller kanske tvärt om, dåligt härdat är mjukt och defomeras, för hård härdning blir sprött som sand/glas.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: En rolig biltema historia :S

#4 Inlägg av adrian_vg »

TobLind skrev:köpte nytt drivpaket idag i bromölla för 1800:- DID kedja med JT drev
kedjan var 110 länkar så jag måste ju kapa den ska vara 108 länkar ...åker på biltema och köper deras kedje nit/bryt verktyg ...kom hem plocka bort allt bytte dreven utan problem sedan skulle jag bryta kedjan monterade verktyget med allt som skulle i och började bryta FRAAAAAAAAAS de lät inte bra tänkte jag ...skruvade upp verktyget och ser att nitdornet är bara damm kvar av!!! det roliga är att när jag stod i kassan och betalade så frågade jag av en slump om det är garanti på grejerna -jo sa kassören så det blir att åka buss till biltema imorgon och byta ...hoppas den andra håller ...annars kanske det blir 5:e försöket HAHA!!!
Jag hade tänkt köpa ett sånt verktyg från Biltema. Tror jag väntar tills till jag hör av dig om den spännande fortsättningen! 8)

Hur är det förresten med ändlösa kedjor, kan man bryta dem? Funderade på om det är en sån du har och att man helt enkelt inte kan trycka ut niten med mindre att man pulvriserar dornet...?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TobLind
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 77
Blev medlem: ons jan 07, 2009 21:27
Ort: tollarp

#5 Inlägg av TobLind »

Okej det blev en fuling utan dess like jag åkte på firma med kedjan och fick dem att bryta den åt mig då drivdornet till kedjeverktyget var bara damm kvar av

byte till nit insatsen på biltema verktyget och drog åt på nitarna de funkade riktigt bra kedjan sitter än haha åkte tillbaka till biltema och ville byta ett nytt men de hade inget hemma så jag fick pengarna tillbaka haha nu är jag utan kedjeverktyg men kedjan sitter! får väl se hur jag löser det nåsta gång jag ska byta kedja :D

har man bara tur och får ett ex som har rät härning på drivdirnen till brytningen så är det nog rätt bra verktyg som biltema har att nita var inga somhelst problem se bara till att ha stora blocknyckar för att kunna dra åt
VFR 800 -99

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Gav du runt 700kr för verktyget?

Roffes tror jag har ett "riktigt" verktyg för ca 200kr mer. Kanske att det är värt det, för att slippa all FUD (= Fear, Uncertainty, Doubt/Rädsla, Osäkerhet, Tvivel) när man pular med Biltemas verktyg.

De har ju bra verktygssatser annars, undrar varför de dabbar sig så med kedjebrytare...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar