Går i köptankar - VFR 800 av senare modell
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Går i köptankar - VFR 800 av senare modell
Hej ny här!
Har i dagsläget en CB1000R vilket är en sjujäkla kul hoj på alla sätt o vis men nu börjar jag att leta efter en lite mer touringanpassad hoj, dock en körglad sådan. Alltså det jag efterfrågar är en hoj som är bättre duglig för touring än nuvarande men fortfarande hygglig för Roslagens kurvigare partier.
Har kört en VFR 02´a ca 20 mil, mestadels större vägar, och det var trevligt trots till stor del akvarievy på den trippen. Då hade jag haft lappen ca en vecka = spelade det ingen större roll vad man sitter på för att det ska vara kul. Nåväl nu har jag haft lappen i snart 11 månader varav åtminstone 4 försvunnit under vintern men jag körde fram till december iaf. Avverkat ca 1400 mil på snart 11 månader, 7 månader om man räknar bort dom då hojen stod i vinterdvala.
Lite frågeställnignar:
Funderar på en senare modell av VFR, när var det V-tec´en uppgraderades sist med aktivering ett par hundra rpm tidigare? Finns det något fiffigt sätt att ta reda på när brytgränsen för denna uppgradering är så man kan kontrollera det på en specifik cykel utan provkörning? Chassinr, tillverkningsmånad eller annat kännetecken?
Det enda jag ser som negativt om man tittar på specifikationen är vikten, hur upplever ni hojens egenskaper på småvägar/kurviga partier? Något som väger "bly" på hojen i onödan, alltså något som kan/är vanligt att folk byter ut för att spara vikt? Fälgar kunde vara en tanke men frågan om det är den ofjädrade vikten man vill åt.
Vad är er erfarenhet vid lite längre touring om vi ser till komfortbiten? Ex min nuvarande är väldigt bekväm i sitsen men det blåser naturligtvis lite mer än optimalt =) Säg en 200-300mil tur till Norge under en vecka.
Är det sporttouring 2 den går under för märkesförsäkringen hos IF?
Har Honda några originalpipor eller som säljs som originaltillbehör vilka är tänkta att funka utan annan mappning? Alltid trevligt med lite muller i bilköerna men ett straff att tvunget behöva annan mappning.
Några särskilda kvalitetsproblem för de årsmodellerna jag efterfrågar, tanken är som sagt senare årsmodell med skapligt låga mil, helst under 1000.
Har kollat runt lite på marknaden men VFR´en är nog den jag hoppas ska passa mig bäst. Kollat på Firestorm vilken verkar trevlig, lite lurigare att hitta rätt objekt, förgasarknallert till produktionsslut 2007 känns sådär, tyvärr inte provkört. Däremot provkört BMW 800ST och GS men minns VFR som så mkt roligare effektmässigt att jag inte kan släppa det.
Tacksam för tips & råd =)
Har i dagsläget en CB1000R vilket är en sjujäkla kul hoj på alla sätt o vis men nu börjar jag att leta efter en lite mer touringanpassad hoj, dock en körglad sådan. Alltså det jag efterfrågar är en hoj som är bättre duglig för touring än nuvarande men fortfarande hygglig för Roslagens kurvigare partier.
Har kört en VFR 02´a ca 20 mil, mestadels större vägar, och det var trevligt trots till stor del akvarievy på den trippen. Då hade jag haft lappen ca en vecka = spelade det ingen större roll vad man sitter på för att det ska vara kul. Nåväl nu har jag haft lappen i snart 11 månader varav åtminstone 4 försvunnit under vintern men jag körde fram till december iaf. Avverkat ca 1400 mil på snart 11 månader, 7 månader om man räknar bort dom då hojen stod i vinterdvala.
Lite frågeställnignar:
Funderar på en senare modell av VFR, när var det V-tec´en uppgraderades sist med aktivering ett par hundra rpm tidigare? Finns det något fiffigt sätt att ta reda på när brytgränsen för denna uppgradering är så man kan kontrollera det på en specifik cykel utan provkörning? Chassinr, tillverkningsmånad eller annat kännetecken?
Det enda jag ser som negativt om man tittar på specifikationen är vikten, hur upplever ni hojens egenskaper på småvägar/kurviga partier? Något som väger "bly" på hojen i onödan, alltså något som kan/är vanligt att folk byter ut för att spara vikt? Fälgar kunde vara en tanke men frågan om det är den ofjädrade vikten man vill åt.
Vad är er erfarenhet vid lite längre touring om vi ser till komfortbiten? Ex min nuvarande är väldigt bekväm i sitsen men det blåser naturligtvis lite mer än optimalt =) Säg en 200-300mil tur till Norge under en vecka.
Är det sporttouring 2 den går under för märkesförsäkringen hos IF?
Har Honda några originalpipor eller som säljs som originaltillbehör vilka är tänkta att funka utan annan mappning? Alltid trevligt med lite muller i bilköerna men ett straff att tvunget behöva annan mappning.
Några särskilda kvalitetsproblem för de årsmodellerna jag efterfrågar, tanken är som sagt senare årsmodell med skapligt låga mil, helst under 1000.
Har kollat runt lite på marknaden men VFR´en är nog den jag hoppas ska passa mig bäst. Kollat på Firestorm vilken verkar trevlig, lite lurigare att hitta rätt objekt, förgasarknallert till produktionsslut 2007 känns sådär, tyvärr inte provkört. Däremot provkört BMW 800ST och GS men minns VFR som så mkt roligare effektmässigt att jag inte kan släppa det.
Tacksam för tips & råd =)
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4443
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: Går i köptankar - VFR 800 av senare modell
Årsmodellerna ..någon som vet närmare kan specificera men 06 eller 07 (jag tror det senare) har jag för mig att ändringen gjordes.Since-2009 skrev: Funderar på en senare modell av VFR, när var det V-tec´en uppgraderades sist med aktivering ett par hundra rpm tidigare? Finns det något fiffigt sätt att ta reda på när brytgränsen för denna uppgradering är så man kan kontrollera det på en specifik cykel utan provkörning? Chassinr, tillverkningsmånad eller annat kännetecken?
Visst den är lite tyngre än en supersporthoj men inte alls för tung .. många här kör/har kört bana med VFR .. både stor bana och gokartbana utan problem så landsväg är inget bekymmer.Since-2009 skrev: Det enda jag ser som negativt om man tittar på specifikationen är vikten, hur upplever ni hojens egenskaper på småvägar/kurviga partier? Något som väger "bly" på hojen i onödan, alltså något som kan/är vanligt att folk byter ut för att spara vikt? Fälgar kunde vara en tanke men frågan om det är den ofjädrade vikten man vill åt.
Har kört 50milasträckor med endast tankstopp .. det ger lite träsmak men den resan du beskriver ger gott om utrymme för bensträckare och fikapauser så det ska inte vara några problem alls.Since-2009 skrev: Vad är er erfarenhet vid lite längre touring om vi ser till komfortbiten? Ex min nuvarande är väldigt bekväm i sitsen men det blåser naturligtvis lite mer än optimalt =) Säg en 200-300mil tur till Norge under en vecka.
JappSince-2009 skrev: Är det sporttouring 2 den går under för märkesförsäkringen hos IF?
Nej ... inga med annat ljud än orginalSince-2009 skrev: Har Honda några originalpipor eller som säljs som originaltillbehör vilka är tänkta att funka utan annan mappning? Alltid trevligt med lite muller i bilköerna men ett straff att tvunget behöva annan mappning.
Kvalitetsproblem nej .. finns dock prestanda förbättrande modifikationer att utföra .. samtliga beskrivna här på forumet.Since-2009 skrev: Några särskilda kvalitetsproblem för de årsmodellerna jag efterfrågar, tanken är som sagt senare årsmodell med skapligt låga mil, helst under 1000.
Jag kör en firestorm just nu .. mitt tips till dig .. köp en VFR .. det ska jag göra igen så snart ekonomin tillåter ett byte. Såvida du vinte vill göra avkall på touringmöjligheterna .. då kan en SP1 eller SP2 vara skoj men obekvämt.Since-2009 skrev: Har kollat runt lite på marknaden men VFR´en är nog den jag hoppas ska passa mig bäst. Kollat på Firestorm vilken verkar trevlig, lite lurigare att hitta rätt objekt, förgasarknallert till produktionsslut 2007 känns sådär, tyvärr inte provkört. Däremot provkört BMW 800ST och GS men minns VFR som så mkt roligare effektmässigt att jag inte kan släppa det.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Jag har en -02:a
Jag kör ofta etapper om 25 mil (ett par ggr i veckan - till o från jobbet) annars har jag legat o kört 50-60 mil på en dag med, samma som Conseal, uppehåll för tankning.
VFR:en är tyngre än en ren sporthoj men är absolut inte klumpig på kurviga vägar (jag sätter begränsningen o inte hojen )
-06 kom VTEC modden.
Ang. slipon
Jag kör med ett Leovince, har installerat en PC3:a. På dynojets hemsida så finns det en mängd mappar att "tanka" hem. Jag kör med den som de har som är anpassad för mitt slipon (inkl flapper o pair modd samt K&N filter se guider & howto´s) den upplever jag som helt klart tillfylles för mina behov!
Lycka till i jakten på Världens bästa hoj
Jag kör ofta etapper om 25 mil (ett par ggr i veckan - till o från jobbet) annars har jag legat o kört 50-60 mil på en dag med, samma som Conseal, uppehåll för tankning.
VFR:en är tyngre än en ren sporthoj men är absolut inte klumpig på kurviga vägar (jag sätter begränsningen o inte hojen )
-06 kom VTEC modden.
Ang. slipon
Jag kör med ett Leovince, har installerat en PC3:a. På dynojets hemsida så finns det en mängd mappar att "tanka" hem. Jag kör med den som de har som är anpassad för mitt slipon (inkl flapper o pair modd samt K&N filter se guider & howto´s) den upplever jag som helt klart tillfylles för mina behov!
Lycka till i jakten på Världens bästa hoj
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Tackar för all info Ringde t.o.m. på en idag men den var såld, var lite misstänksam då priset var nästan lite för bra. Kanske var lika bra iofs för även om det hade varit en bra affär hade det då blivit impulsköp med onödigt mkt pengar ute på vift för två hojar. Blev ett nytt bakdäck istället till CB´n idag, Pilot Road 2 som varit restat men inget ont som inte har något gott med sig, tillverkat vecka 16 2010 Satan va mjukt det är.
Hur som helst, passade på att klämma lite på en VFR 07´a medans jag väntade på hojen. Tyvärr hade den gått lite långt men annars var den helt ok, lite synd att det är så mkt "blingglitter" i den svarta lacken som denna hade. Om jag får möjlighet till urval blir det nog en silver, silvergrå, gråsilver, grå. Kom aldrig för mig att fråga sakkunnig ang V-tec´ens senaste uppgradering men ska till o göra det framöver.
Halt till tusen, är det nu man ska öva på slangen och knäskrap¿
Hur som helst, passade på att klämma lite på en VFR 07´a medans jag väntade på hojen. Tyvärr hade den gått lite långt men annars var den helt ok, lite synd att det är så mkt "blingglitter" i den svarta lacken som denna hade. Om jag får möjlighet till urval blir det nog en silver, silvergrå, gråsilver, grå. Kom aldrig för mig att fråga sakkunnig ang V-tec´ens senaste uppgradering men ska till o göra det framöver.
Provkörde GSX1250FA på Barkaby, låda och motor var det säkerligen inget fel på men det kråååmade cykelstyret och känslan i styrningen var katastrof! Kändes som man körde omkring med framhjulspunka, gillade den inte alls. Frågade om den var jämförbar med Banditen då och de sa dom att den var, sen om så är fallet vet säkert någon annan bättre, jag gick åt ett annat hållblacken skrev:1200 Bandit..
Halt till tusen, är det nu man ska öva på slangen och knäskrap¿
- Bilagor
-
- pänngvinroad.jpg (91.64 KiB) Visad 12010 gånger
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Går i köptankar - VFR 800 av senare modell
Gjorde en själv undersökning nyligen; http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=3136.Conseal skrev:Årsmodellerna ..någon som vet närmare kan specificera men 06 eller 07 (jag tror det senare) har jag för mig att ändringen gjordes.
Du kan inte riktigt jämföra en Fireblade med en VFR, det är två helt olika skolor. Därmed inte sagt att VFR är en blysläde, tvärtom, den är extremt lätt för att vara en sporttourer. Torr vägde de tidiga och mellanmodellerna in på strax över 200kg. Det är inte så illa pinkat med moderna mått mätt heller!Since-2009 skrev:Det enda jag ser som negativt om man tittar på specifikationen är vikten, hur upplever ni hojens egenskaper på småvägar/kurviga partier? Något som väger "bly" på hojen i onödan, alltså något som kan/är vanligt att folk byter ut för att spara vikt? Fälgar kunde vara en tanke men frågan om det är den ofjädrade vikten man vill åt.
Har kört 20-30mila-turer med stopp för att tanka, singel. Fick lite träsmak i baken i runt 15mil. Frun bak tycker att knävinkeln är lite för skarp, men kan botas med lite träning och lite tätare pauser.Since-2009 skrev:Vad är er erfarenhet vid lite längre touring om vi ser till komfortbiten? Ex min nuvarande är väldigt bekväm i sitsen men det blåser naturligtvis lite mer än optimalt =) Säg en 200-300mil tur till Norge under en vecka.
Original som i HRC edyl? Inte som jag känner till. Tredjepartstillverkare finns det tretton på dussinet!Since-2009 skrev:Har Honda några originalpipor eller som säljs som originaltillbehör vilka är tänkta att funka utan annan mappning? Alltid trevligt med lite muller i bilköerna men ett straff att tvunget behöva annan mappning.
Likriktare/regulator. Om denna är nybytt, kan det vara värt en tusing extra i pris på en beggad viffer.conseal skrev:Kvalitetsproblem nej .. finns dock prestanda förbättrande modifikationer att utföra .. samtliga beskrivna här på forumet.Since-2009 skrev:Några särskilda kvalitetsproblem för de årsmodellerna jag efterfrågar, tanken är som sagt senare årsmodell med skapligt låga mil, helst under 1000.
Prestandahöjare: Monterat Armstrong Wave bromsskivor fram, ruskigt bra bett jmfm originalskivor, Scorpion högmonterad slipon i kolfiber; bra ljud med mer bas och lättviktare jmfm original och lite av estetiska skäl (enkelsvingen), stålomspunna bromsslangar fram; uppenbart varför..., bakfälg från VFR gen 90-93; bredare och snyggare med åtta ekrar istf fem, K&N luftfilter; den kom med detta filter när jag köpte hojen, ska visst ge lite bättre andning.
Edit: Jag använder min viffer regelbundet på knixiga gocartbanor; tränar till SMC-grundkursinstruktör vilket betyder åtminstone två körningar i veckan á ca 5mil på bana. Vikten är inga problem. Motorn är mjuk och flexibel, passar bra. Pendlar till och från jobbet med den också, och en annan lite längre tur med och utan passagerare. En VFR funkar bra på alla nämnda situationerna.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mjaa frågan är om den är det. Banditen sitter man mera upprätt på i jämförelse med VFR:en, styrningen är lättare, känsligare mera "kittslig" än VFR;ens, den känns "lättare" i kurvorna. Och den har fasen sååå mycket med "löd" i spisen :men den ger ett intrycka av "fattigare" i helheten, VFR:en känns mera "gedigen" liasom "mera" helt enkelt..Provkörde GSX1250FA på Barkaby, låda och motor var det säkerligen inget fel på men det kråååmade cykelstyret och känslan i styrningen var katastrof! Kändes som man körde omkring med framhjulspunka, gillade den inte alls. Frågade om den var jämförbar med Banditen då och de sa dom att den var
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Har för mig att en deltagare på Rörken med en storbandit, sa nåt om att den var lite bänglig runt banan. Nu är ju inte Rörken inte direkt känd för sina rakor, så...blacken skrev:Mjaa frågan är om den är det. Banditen sitter man mera upprätt på i jämförelse med VFR:en, styrningen är lättare, känsligare mera "kittslig" än VFR;ens, den känns "lättare" i kurvorna. Och den har fasen sååå mycket med "löd" i spisen :men den ger ett intrycka av "fattigare" i helheten, VFR:en känns mera "gedigen" liasom "mera" helt enkelt..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Re: Går i köptankar - VFR 800 av senare modell
Jämförde inte med Fireblade utan såg bara till vikten generellt, iom liten erfarenhet av den extra vikten så ville jag bara höra efter hur folk tycker det funkar med den specifikationen.adrian_vg skrev:Du kan inte riktigt jämföra en Fireblade med en VFR, det är två helt olika skolor. Därmed inte sagt att VFR är en blysläde, tvärtom, den är extremt lätt för att vara en sporttourer. Torr vägde de tidiga och mellanmodellerna in på strax över 200kg. Det är inte så illa pinkat med moderna mått mätt heller!
Tanken var alltså antingen om Honda tagit fram egna pipor för eftermarknad eller av annat märke som säljes som originaltillbehör. Exempelvis BMW som har Akrapovic som originaltillbehör/i deras egna tillbehörslista.adrian_vg skrev:Original som i HRC edyl? Inte som jag känner till. Tredjepartstillverkare finns det tretton på dussinet!
Mm blir inte habegäret mindre direkt, denna fälg du syftar på antar jag:adrian_vg skrev:Prestandahöjare: Monterat Armstrong Wave bromsskivor fram, ruskigt bra bett jmfm originalskivor, Scorpion högmonterad slipon i kolfiber; bra ljud med mer bas och lättviktare jmfm original och lite av estetiska skäl (enkelsvingen), stålomspunna bromsslangar fram; uppenbart varför..., bakfälg från VFR gen 90-93; bredare och snyggare med åtta ekrar istf fem, K&N luftfilter; den kom med detta filter när jag köpte hojen, ska visst ge lite bättre andning.
http://www.cs.wisc.edu/~john/vfr/pictures/silver92.jpg
Utseendemässigt är det väl hugget som stucket enligt mig själv men bredare kanske är bättre..?
Låter riktigt trevligt, hade nog gjort ett försök på Järfälla knixkörning i helgen som var om mitt bakdäck inte var sopslut då, ska iaf försöka vid nästa tillfälle där. Kollar genom blocket lite då o då men prissättningen är ganska sjövild, som sagt helst en lågmilare som är på tapeten och ABS ska den ha. Visst kan en med lite fler mil vara aktuell om priset är helrätt men när de försöker sälja en som gått 5700mil för samma peng som en som gått 1300 mil och har mage att kalla den förstnämnda för "REA" blir man lätt förundrad =)adrian_vg skrev:Jag använder min viffer regelbundet på knixiga gocartbanor; tränar till SMC-grundkursinstruktör vilket betyder åtminstone två körningar i veckan á ca 5mil på bana. Vikten är inga problem. Motorn är mjuk och flexibel, passar bra.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
Jag vet inte vad du menar med att en ev. VFR inte får ha gått för långt. Sköter man motorn med ny olja och dylikt varje år så håller nog motorn för 40000mil (läs http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=152) En begagnad VFR har troligen gjort minst en lång resa. Kolla hellre på allmäntillståndet på motorcykeln, om lacken är fin och så vidare, då får du veta om bågen blivit skött ordentligt.
Jag har själv kört en sträcka på strax över 100mil på en dag och det var bara dom 10 sista milen som var smärtsamma för baken. Jag försöker hålla dagsetapperna till 30 - 50 mil så hinner man se lite också.
Vill du få ner vikten på en VTEC så rekommenderar jag byte till ljuddämpare i kolfiber. Jag skulle gissa att det skiljer 7 kilo mot orginalet.
Ska du ha den till touring så kan det vara ide att leta efter en båge med orginalväskor.
För att sammanfatta så är VFR'en den kompletta motorcykeln, jag är inne på min andra nu (den första krockades).
Jag har själv kört en sträcka på strax över 100mil på en dag och det var bara dom 10 sista milen som var smärtsamma för baken. Jag försöker hålla dagsetapperna till 30 - 50 mil så hinner man se lite också.
Vill du få ner vikten på en VTEC så rekommenderar jag byte till ljuddämpare i kolfiber. Jag skulle gissa att det skiljer 7 kilo mot orginalet.
Ska du ha den till touring så kan det vara ide att leta efter en båge med orginalväskor.
För att sammanfatta så är VFR'en den kompletta motorcykeln, jag är inne på min andra nu (den första krockades).
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06
VFR 800 Vtec -06
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
Den REA hojen har jag varit och tittat på, kolla framgaffeln riktigt noga på bilden så ser du att det är lite färg skiftningar. Hela framgaffeln är ordentligt sönder ärgad, hela drivpaketet är rostigt. Förstår inte hur i helvete de kan sälja hojar överhuvudtaget. Har gjort pris förfrågan två ggr på en sprillans ny Hayabusa med min i inbyte, vi återkommer säger de men icke. Bor inte allt för långt ifrån men jag kan säga att de mesta de säljer är skit. Jag kommer personligen ALDRIG göra affär med dem!!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
Här är en till riktigt bra pris och med låga mil
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_V ... =23_16&w=3
http://www.blocket.se/gavleborg/Honda_V ... =23_16&w=3
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06
VFR 800 Vtec -06
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
Kan tillägga att min är till salu! Träsmak behöver du inte oroa dig för (bagstersadel) Mappad och klar med Leo Vinci carbon ljuddämpare, (DB killer finnes) Omdrevad och hastighets justerad med speedohealer. Växelindikator, handtagsvärme, "ready ro go kit", puig racer ruta, bagster tankskydd + lite övrigt smått och gott. Ca 2300 mil på söndag då jag ska till tyskland från onsdag till söndag. Och ja, det är ventiljustering som skall göras vid 2400mil. Hade tänkt åka och byta in den på måndag om allt går som det ska, har blivit erbjuden 81000kr från återförsäljare utan sadeln och tankskyddet. Om du är intresserad så måste det bli en väldans snabb affär och då inte mindre än 86000kr. Väldigt fint skick måste tilläggas.
Ja jag vet att detta skulle varit under säljes tråden men jag vet inte om mitt nya objekt finns kvar tills på måndag.
Sugen??? E-mail Excalibur105@hotmail.com
070-2580263
/Pär
Ja jag vet att detta skulle varit under säljes tråden men jag vet inte om mitt nya objekt finns kvar tills på måndag.
Sugen??? E-mail Excalibur105@hotmail.com
070-2580263
/Pär
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Hehe tackar för erbjudandet men den passar inte just mig =) Får du 81 i inbyte låter det inte helt fel, vad ska du köpa istället?
Jo den silvriga där för 70 kakor har jag noterat, enligt den specen så är det en bra affär
Som sagt visst finns det undantag, kom ut en 06 eller 07´a igår med 2000 mil för 40k, försvann på några timmar. Om den nu var reko hade det varit lite av ett drömscenario som man kunde haft som ett litet projekt och helt kunnat bortse från värdeminskning etc. =)
Jo den silvriga där för 70 kakor har jag noterat, enligt den specen så är det en bra affär
Jag har inte sagt att hurvida en VFR går långt eller inte, den kunskapen besitter inte jag. Däremot gillar jag själv att handla lågmilare till en vettig peng, känns bra helt enkelt att slippa den dåliga affären med nyköp men fortfarande en hyggligt ny hoj. Var samma med nuvarande, hade gått 180 mil när jag köpte den från en handlare och då 25000:- billigare än nypris, ingen demohoj.Sälle skrev:Jag vet inte vad du menar med att en ev. VFR inte får ha gått för långt.
Som sagt visst finns det undantag, kom ut en 06 eller 07´a igår med 2000 mil för 40k, försvann på några timmar. Om den nu var reko hade det varit lite av ett drömscenario som man kunde haft som ett litet projekt och helt kunnat bortse från värdeminskning etc. =)
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
Det lät nästan "för" billigt?!? En hund begraven...?Since-2009 skrev:
Som sagt visst finns det undantag, kom ut en 06 eller 07´a igår med 2000 mil för 40k, försvann på några timmar. Om den nu var reko hade det varit lite av ett drömscenario som man kunde haft som ett litet projekt och helt kunnat bortse från värdeminskning etc. =)
40 k får du ju inte ens en -02a för???
Om en hoj eller inte är importad av "privat"importör gör ju fortfarande inte att det är en sämre hoj, beakta dock att iaf IF tar 15% högre försäkring på efterimporterade hojar...
anledningen till detta är helt enkelt att Honda-Sverige inte är lika intresserade av att subventionera utlandssålda Hondor...
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...