Vad har ni för bensinförbrukning ?, min vtec 07'a drar mellan 0.6 - 0.7 l/m vid blandad körning.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Min drog runt 0,65 vid touring, drygt samma vid buskörning hemomkring...
Hade en V-tec.
Det tråkiga var att Honda inte lyckats göra V-tecen snålare än den gamla modellen.
Körde tillsammans med en VFR utan vtec i österrike/italien, var tredje tankning kunde "icke vtecen" hoppa över.
Lite drygt 0,6 på motorväg när jag jobbpendlar med en -04:a. Inte kört så värst aktivt ännu men måste säga att jag förväntade mig en större förbrukning.
Conseal skrev:Min drar också bensin .. tankar när det börjar bli tomt
Bra svar
Var på Tändsticksträffen i Bankeryd, Jönköping i helgen. Hade två tjejer i släptåg ner och då gick det inte fort, fick nästan jaga dom upp i motorvägfart trots att dom kör landvägshojar med kåpa. Lite omkörningar på småvägar och dom var borta så jag fick ligga och vänta. Tankade 19 liter efter 32 mil vilket gör ca. 0,59 l/mil.
Som jämförelse, därifrån på söndag åkte jag en bit tillsammans med ett par på var sin V65 Magna (VF1100C). Då var det skillnad, efter några mil och ha varit uppe en vända i 200 så stannade vi till för lite mat och frågade då tjejen:
- Det gick inte för fort va?
- Nä det var skitkul.
Min drar ca 0,6l/milen blandad körning. Har inte provat att köra försiktigt på ett tag, är rädd att den kanske sotarigen men då kanske man kan få ner den runt 0,5 på enbart fiskörning