Sida 8 av 8

Postat: lör maj 29, 2010 16:17
av Akademikern
Embassy skrev:Grattis till nya hojjen.
Snygg färg :D
Grattis! Verkligen en fin gest av säljaren att bjuda långväga köparen på en rejäl frukost/lunch!

Postat: lör maj 29, 2010 17:39
av Excalibur105
Grattis, den hojen blir du garanterat nöjd med!!

Postat: lör maj 29, 2010 19:09
av Donner
Grattis till en fin hoj. Riktigt trevlig historia.

Postat: lör maj 29, 2010 20:22
av Karlsson
Grattis till hojen!! Trevlig läsning.

Postat: sön maj 30, 2010 05:49
av Rerun
Grattis till en fin hoj!
Since-2009 skrev:Q-Star är det som verkar finnas, automatstation men jag vill ju ha 98 och de brukar inte dom ha.
Varför inte V-Power? Den är ju ännu dyrare.
Since-2009 skrev:Efter Jönåker och hälsande på några trevliga mc-burna eldas det på hemåt, går att gasa med packväskor också =)
Se bara upp om du kör med toppboxen; när man kommer upp i ca 200 km/h wobblar hojen rätt otäckt.
*Host* Vill minnas att man enligt Honda inte ska köra fortare än 130 med lastad hoj...

Postat: sön maj 30, 2010 09:37
av HondaHasse
Rerun skrev: Se bara upp om du kör med toppboxen; när man kommer upp i ca 200 km/h wobblar hojen rätt otäckt.
*Host* Vill minnas att man enligt Honda inte ska köra fortare än 130 med lastad hoj...
Går köra fortare med bara toppboxen :wink: Har provat utan wobbel med en RC 24...

Postat: sön maj 30, 2010 10:06
av Since-2009
Hehe ja hade det inte varit lite knepigt att få tag på så hade jag testat fintappad racebränsle =) V-power har jag kört CB´n på ganska mkt och jag kan inte säga att jag är någon finkännare som känner stor skillnad men skillnad tycker jag det gör, sen känns det bra ;)

Tidigare ägaren körde minsann bara på 98 procentig... nåväl även om nomenklaturen kanske inte var 100 så ville han förmedla att han tagit hand om pärlan. Visst är det dyrare men inte så mkt dyrare och detta är kort och gott ett hobbyfordon även om jag kör rel mkt och pendlar en hel del. Som så mkt annat finns det ju beräkningar och spekulationer om hur mkt det skiljer sig mellan olika bränslen, inte helt ovanligt att man kommer fram till att högre oktanhalt är lika med lägre bränsleförbrukning. På en hoj som denna är det nästan så jag försöker pressa upp bränsleförbrukningen, eller se om jag kan få den att dra någe nämnvärt och det eftersom jag vet att även om jag pressar så blir det inte särskilt höga siffror ändå. Kör jag däremot något törstigare, ta min tunga och otympliga Camry automat, så kör jag snällare och mer bränsleeffektivt.

När jag hade rulat dom där 29-30 milen till Jönåker efter jag köpt hojen fick jag en snittförbrukning enligt trip/pump på 0.63. Då tyckte jag att jag hade legat på rätt bra och det förekom ganska många vägarbeten på E4´an så det blev en del hastighetssänkningar och sedan fullgasacc.

Så funkar jag =)

Postat: sön maj 30, 2010 11:17
av Rerun
HondaHasse skrev:
Rerun skrev: Se bara upp om du kör med toppboxen; när man kommer upp i ca 200 km/h wobblar hojen rätt otäckt.
*Host* Vill minnas att man enligt Honda inte ska köra fortare än 130 med lastad hoj...
Går köra fortare med bara toppboxen :wink: Har provat utan wobbel med en RC 24...
Fast konstruktionen på toppboxhållaren är kanske inte lika korkad som på nyare Viffrar?
Efter en 600 milssemester med toppbox (och sidoväskor) har jag inhandlat en packrulle - har svårt att tro att jag någonsin kommer använda toppboxen igen. Sidoväskorna är det inget större fel på.

Postat: sön maj 30, 2010 12:52
av Since-2009
Nu ska jag inte säga någe dumt här så säpo kommer och tar mig i nacken inom kort men på någon fin banraksträcka *hrm* testades det lite vad bitarna gick för och zweihundra 1000m/h var inga problem med topbox och sidoväskor, hur städat som helst.