Sida 2 av 2

Re: Eskil - några frågor om importerad VFR

Postat: sön okt 18, 2015 22:13
av blacken
Du skulle inte kunna fråga dom exakt hur dom gick tillväga? Den informationen kan vara till nytta här på forumet får framtida bruk. Och om en verkstad tog 2300 pix för baxet och det tog bara tre timmar, så kan det inte ha varit så svårt att demontera skiten.

Re: Eskil - några frågor om importerad VFR

Postat: mån okt 19, 2015 11:05
av adrian_vg
Sidavbitarkalas! :popcorn

Re: Eskil - några frågor om importerad VFR

Postat: ons okt 21, 2015 00:14
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:Sidavbitarkalas! :popcorn
Hm, ja vi klipper lite så får vi se vad som slutar fungera :roll: :lol:

Re: Eskil - några frågor om importerad VFR

Postat: ons okt 21, 2015 19:27
av blacken
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Sidavbitarkalas! :popcorn
Hm, ja vi klipper lite så får vi se vad som slutar fungera :roll: :lol:
"Det funkar för mig iallafall" :lol: :lol:

Re: Eskil - några frågor om importerad VFR

Postat: tis okt 27, 2015 20:53
av Hulk
Jag hade också ett larm monterat på min VFR från England. Jag tyckte inte att det fungerade pålitligt och monterade bort det. Jag följde helt enkelt kablarna från larmdosan till inkopplingspunkterna.

Jag plockade bort kablarna där de satt på kabelskor och liknande och på några ställen lödde jag loss inkopplingen där det var en lödning. Mer komplicerat var det ej. Byta hela kabelstammen såg jag absolut ingen vits med.
Visst det var ett antal kablar, men ingen härva och inget förstört utan bara inkopplingar här och där.

Följ kablarna själv på din hoj och titta hur det ser ut så du får en bild av hur enkelt eller komplext du tycker det ser ut.

Lycka till!