Sida 3 av 4

Postat: tor jun 18, 2009 15:49
av fbkforever
Varför finns aldrig det man skall ha hemma? Får vänta en vecka på nya munstycken :( Beställde 122. Tänkte köpa en ny packning till motorkåpan på höger sida också eftersom jag skall byta rullar och fjädrar i startkopplingen. Den hade de inte hemma heller :( Lim till handtagen hade de iallafall hemma. :)

Jag är ju en sån idiot, :roll: jag har ju en Japanskimporterad vfr och inte en europeisk. :shock: inte konstigt att det inte funkar. Men jag mailade med dynojet och de trodde det bara skulle vara att byta munstyckena.

Postat: mån jun 22, 2009 15:09
av Tyrannosaurus
fbkforever skrev:Jag är ju en sån idiot, :roll: jag har ju en Japanskimporterad vfr och inte en europeisk. :shock: inte konstigt att det inte funkar. Men jag mailade med dynojet och de trodde det bara skulle vara att byta munstyckena.
Jag tvivlar fortfarande på att det ska vara så stor skillnad på munstyckena på Europa- och USA-modellen.
Jag fattar inte vad som skulle motivera det? Öppnare avgassystem? Öppnare luftfilter? Andra förgasare?

Att CA-modellen har andra grejer vet jag, men där har dom helt andra krav. Iofs vet jag också att VF1100C -83 som är tillverkad i Japan har andra gasare som kräver större munstycken än de senare som går under beteckningen V65 Magna och är tillverkade i Staterna, Ohio.
Frågan är om dom har gjort något liknande på VFR?

På storMagnan (1100C) har det hur som helst medfört att 83-förgasare har blivit hårdvaluta för dom som vill trimma lite eftersom dom tydligen flödar bättre.
Vill man trimma mycket räcker det inte med ett Dynojet för 1000 spänn, utan då är det Kehin Downdraft för $1500 Dollar som gäller 8) :o

Postat: mån jun 22, 2009 22:30
av adrian_vg
Tyrannosaurus skrev:Vill man trimma mycket räcker det inte med ett Dynojet för 1000 spänn, utan då är det Kehin Downdraft för $1500 Dollar som gäller 8) :o
Ser mäktigt ut!

Postat: mån jun 22, 2009 22:49
av Karlsson
Vilka porrbilder!! :cdrewl

Postat: tor jul 02, 2009 19:34
av fbkforever
Bytte till 122 munstycken idag. Ingen större skillnad förutom att jag fick några avgassmällar när jag varvade den i friläget :(

Postat: tor jul 02, 2009 23:40
av Tyrannosaurus
fbkforever skrev:Bytte till 122 munstycken idag. Ingen större skillnad förutom att jag fick några avgassmällar när jag varvade den i friläget :(
Skumt! :?
Allt är ju enligt dig rätt grejer och enligt Dynojet är det bara munstyckena som skiljer mellan USA- och Europa-modellen och nu har du alltså testat båda varianterna med ungefär samma resultat.

Avgassmällarna kan tyda på tjuvluft eller någon/några, trasiga membran eller väldigt mager blandning, så ingen hårdgasning innan du har kollat mer? Hur gick den föresten innan du satte i Dynojettet? Var den originalbestyckad innan du började? Börjar nästan fundera på om någon tidigare ägare har varit i och grottat, borrat nålmunstyckena eller nåt :?

Om inget annat hjälper så återstår bara att sätta upp den i bänk.

Postat: fre jul 03, 2009 16:48
av fbkforever
Jag har ju en japanimport så det är ju inte rätt grejer, men enligt Dynojet så borde det "bara" vara att byta munstyckena. funderar på att börja testa att flytta nålarna lite.

Postat: fre jul 03, 2009 19:36
av fbkforever
Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!

Postat: lör jul 04, 2009 08:46
av adrian_vg
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra! :lol:

Postat: lör jul 04, 2009 08:51
av fbkforever
adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra! :lol:
Nu skall den tvättas och sen ut och köra hela dan :D :D :D

Postat: lör jul 04, 2009 14:55
av Tyrannosaurus
fbkforever skrev:
adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra! :lol:
Nu skall den tvättas och sen ut och köra hela dan :D :D :D
Grattis! Äntligen! :D
Kan ändå rekommendera att köra den en vända i bänk. En enkel körning utan meck brukar kosta ca. 600 spänn och då får du svart på vitt hur den går och om det behövs lite finjustering.

Postat: lör jul 04, 2009 16:18
av fbkforever
Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:

Postat: lör jul 04, 2009 18:17
av adrian_vg
fbkforever skrev:Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
:shock: Böter??

Postat: lör jul 04, 2009 20:22
av fbkforever
adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
:shock: Böter??
Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:

Postat: sön jul 05, 2009 06:57
av Göingen
fbkforever skrev:
adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
:shock: Böter??
Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:
Så investeringen har redan gett avkastning?