Byta VFR:en mot en Daytona 675?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

Byta VFR:en mot en Daytona 675?

#1 Inlägg av Torque »

Ja det är väl lite som att svära i kyrkan att skriva det, men jag blir lite sugen faktiskt.

Ska provköra en i helgen, sen får vi se. Jag tycker den är jäkligt het utseendemässigt. Får se hur den är att köra.


Bild


Bild
VFR800-03 Svart

Användarvisningsbild
interceptor
Medlem
Inlägg: 89
Blev medlem: sön jul 15, 2007 21:34

#2 Inlägg av interceptor »

nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Totalt 1 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 0 gäster.

Registrerade användare online: interceptor

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#3 Inlägg av Torque »

:lol:

Jag vet, jag känner mig som en förrädare. Men jag kommer nog att ångra mig efter jag provkört den :)
VFR800-03 Svart

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#4 Inlägg av Frippe »

Måste tyvärr hålla med om att den är j...igt snygg :|
Säkert jätte rolig att köra, kom in med en recension efter körningen :wink:

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#5 Inlägg av jacken »

Jag tycker viffern är snyggare...men smaken är ju som.....

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#6 Inlägg av ahlisboy »

Visst dom är jättesnygga, brukar se dom hela tiden här på Triumph verkstan..... :wink:
-86 The original and best

yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

#7 Inlägg av yxan »

och det går säkert att åka långtouring med två personer... under förutsättning att båda är pygmeer utan känsel i lederna :lol:
Men lämnar man inte sin kommun så går det nog bra med sittställningen...
:roll:
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#8 Inlägg av vfr800 »

skulle inte köpa den även om den ser bra ut.... har aldrig hört nåt bra om udda märken som aprilia (aprilskämt) eller som i detta fallet triumph

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#9 Inlägg av Lt.Dan »

vfr800 skrev:skulle inte köpa den även om den ser bra ut.... har aldrig hört nåt bra om udda märken som aprilia (aprilskämt) eller som i detta fallet triumph
Sedan när blev TRIUMPH ett udda märke :?:
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#10 Inlägg av tjvfr800 »

Triumph verkar ha sneglat på en massa olika mc när dom gör sina moderna modeller.
För att gå från konkurs tiill succse har man ju med lyckat resultat börjat bygga moderna modeller som säljer bra,
Bild
Daytona 675 ser ju en som en viffer kopia (mest snett frammifrån), fast rad-3'an skall ju ha ett trevligt temprament dock,
själv har jag aldrig gillat thriumph ljudet från rad-treorna, nån konstig blandning mellan rad-fyra och paralell-twin stånka, fast många gillar det.

Själv tycker jag att Bonneville är tuffaste Thriumph modellen just nu.

Bild
Stenhård, tuffare än HD.
Senast redigerad av tjvfr800 den ons sep 12, 2007 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#11 Inlägg av vfr800 »

Lt.Dan skrev:
vfr800 skrev:skulle inte köpa den även om den ser bra ut.... har aldrig hört nåt bra om udda märken som aprilia (aprilskämt) eller som i detta fallet triumph
Sedan när blev TRIUMPH ett udda märke :?:
ja det är väl udda jämfört med honda? inte lika utbyggt servicenät osv..

stilo
Medlem
Inlägg: 63
Blev medlem: tor jun 14, 2007 19:38
Ort: Falkenberg

#12 Inlägg av stilo »

Tror inte du skulle ångra dig en sekund om du köper en Daytona 675 istället för en VFR... jämför man dom så är ju Vfr:en ett tungt touringlok...

Skulle väl vara försäkringspriset som är nackdelen då...

När det gäller triumph som uddamärke så e det nog ett felaktigt antagande, dom flesta jag hört om som kör traja är väldigt nöjda med både traja säljarna och verkstäderna, Honda säljs ju allt som oftast av dom stora "opersonliga" handlarna...

På tal om uddamärken så är jag personligen mest nöjd med min tidigare Aprilia när det gäller bemötande av verkstaden...Hondas verkstad här är både otrevliga och dyra...
(Edit: får väl klargöra om verkstadsmissnöje att jag inte menar RG engineering i Falkenberg som jag såg servar Honda nuförtiden...)
Utan hoj...

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#13 Inlägg av Henning »

Jag har kört Triumph Street Triple 675 ett par dar nu.

Kul, kul, kul, ballt, roligt, kul, underhållande, låter asnajs, går bra, bakhjulet, kul, kul, kul... Och roligt!

/H

P.S Bra pris på försäkring!
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#14 Inlägg av elias »

Tom jag kan erkänna att jag kollat på en Triumph Street Triple 675..... hehe... :oops:

Ett sätt för mig att få ner mina hastigheter.
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#15 Inlägg av Tyrannosaurus »

Är det inte den där kantiga Trajjan? Snygg eller inte vet jag inte, men det har en "egen" stil :wink:

Själv ska jag också svära lite i kyrkan och testa BMW K1200S och R1200S, om jag inte innan det blir snö - känns nästan så :(

Det är idag dom enda riktiga sporttouring hojarna med kardan och som inte väger ett halvt ton och/eller har en ladugårdsvägg till kåpa.

Kan väl nämna att nya Kawasaki GTR1400 (eller ZX14 Concours som den heter i USA) förvisso har bra pulver (lite mer än Yamaha FJR1300), men vikten! Vikten!! Vikten!!! :roll: (var är "viktoptimering"-tråden? :lol: ). Eländet väger 279 kg TORR vilket = över 300 kg tankad :shock:. Alltså någonstans i krokarna av ST1300 Panna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar