Blir så trött! Morr!

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
simpa
Donator 2007
Inlägg: 239
Blev medlem: ons jun 28, 2006 05:24
Ort: Gävle, B12 -97
Kontakt:

Blir så trött! Morr!

#1 Inlägg av simpa »

Måste bara få skriva av mig lite..

Skulle ta bilen till graget i morse, var dax att åka med hojhjulen till min däckpolare för att få nya däck.

Kommer ner till bilen, ser att den är upplåst :shock: Har jag glömt att låsa?! Shit, inte bra! Visar sig att stereon är urbruten! F*ck tänker jag. Sen ser jag att det är glassplitter i hela baksätet. Dom har alltså knackat en baksidoruta och låst upp bilen. Skönt att det inte var mitt slarv..

Synd på stereon.. Kommer kosta mig 1500 i självrisk, och då ersätter dom mig med ny baksidoruta och jag får 600 kronor i ersättning för stereon.
Idioterna hade dessutom slitit av kablarna till stereon, istället för att ta isär kontaktstycket som skiljer stereon från kablarna. Tyder detta på att det är knarkare som inte fattar bättre?
Tur i oturen var att dom inte öppnade bagageluckan, där jag hade baslåda + slutsteg, samt mina nya hojdäck! Däck värda uppemot 3000:-

Blir så trött på att folk inte kan skilja på mitt och ditt. Blä!

Såå, var bara tvungen att skriva..
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965

Har:
Bandit 1200 -97

Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#2 Inlägg av jacken »

Jag hade nästan samma problem,men min bil stod i garagelänga med larmet på,men min granne glömde låsa sitt garage.Så de gick igenom 5 bilar :oops:
Sidorutan slogs sönder,och de tog min mobil,som jag för en gång skull glömde i bilen.Men de tog som tur inget mer (undra om inte larmet skämde lite i alla fall).Blev förbannad när jag pratade med försäkringsbolaget :twisted: ,så jag anmälde att de tog stereo,baslåda ,slutsteg,skivor och handsfree-enhet.Så till slut så gick det ihop sig :roll:
(Jag har ett rent samvete,det används så sällan :mrgreen: )

Användarvisningsbild
simpa
Donator 2007
Inlägg: 239
Blev medlem: ons jun 28, 2006 05:24
Ort: Gävle, B12 -97
Kontakt:

#3 Inlägg av simpa »

Tröttsamt. Din granne har flyttat va :)

FB var rätt så snälla tycker jag, men lite mer än 600 för stereon kunde jag väl få? Var en rätt så skaplig Sony. Men jag hade inget kvitto på den, den var monterad när jag köpte bilen... Och har man inget kvitto så får man inte mer än 600...
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965

Har:
Bandit 1200 -97

Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#4 Inlägg av Alming »

Hur mycket kan man få då? Har stereon ett par år på nacken, så ligger väl begpriset där om man inte har ruskig apparat?

Har iof kvittot kvar på min, kostade 2300 på rea för 3 år sen...
och den har jag (hittills) fått behålla... väntar nästan på att bli av med grejerna, bas, 2 steg, osv...
Har bara blivit slangad en gång hittills där jag bor, men det finns mycket slödder här.
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Skriv svar