Krånglande VFR??
Postat: tis aug 22, 2006 09:38
Hej alla!
Efter många om och många men så köpte jag mig till sist en VFR.
Lyckan är total, vilken maskin!
En röd -99 med högdraget laserslipon och 3660 mil på mätaren.
Dock några mörka moln som oroar mig:
Då jag inte har mitt mc-kort ännu så håller jag på och tragglar konbana och upplever att cykeln blir väldigt varm, mellan 106-111 °C.
Upplever också att hojjen är väldigt tung att köra konbana med, har provat min brors FJR 1300 och den är betydligt lättare, åsikter?
Ett mörkare moln är att jag till min fasa när jag kollade oljenivån upptäckte att ingen olja alls syntes i fönstret!
Kan bero på två saker, antingen var det dåligt med olja i motorn när jag köpte den (jag kollade nämligen inte oljan, smart va)
Eller så har det gått åt ca en liter olja på ca 50 mil. Den ska ju in på 3600-mils service nu så killen innan mig kanske inte hade kollat oljan på ett tag.
För övrigt går den klockrent, ryker lite grand (vit rök) innan den blir varm.
Förra ägaren har kört en del på bana med hojjen men kan man verkligen slita ut motorn på en vfr genom en del bankörning? Han har kört totalt ca 300 mil inkl pendling till jobbet.
Vad tror ni, behöver jag oroa mig?
En underbar hoj för övrigt den skall jag behålla tills jag dör.
Är mycket tacksam för svar från det här mycket trevliga forumet.
Efter många om och många men så köpte jag mig till sist en VFR.
Lyckan är total, vilken maskin!
En röd -99 med högdraget laserslipon och 3660 mil på mätaren.
Dock några mörka moln som oroar mig:
Då jag inte har mitt mc-kort ännu så håller jag på och tragglar konbana och upplever att cykeln blir väldigt varm, mellan 106-111 °C.
Upplever också att hojjen är väldigt tung att köra konbana med, har provat min brors FJR 1300 och den är betydligt lättare, åsikter?
Ett mörkare moln är att jag till min fasa när jag kollade oljenivån upptäckte att ingen olja alls syntes i fönstret!
Kan bero på två saker, antingen var det dåligt med olja i motorn när jag köpte den (jag kollade nämligen inte oljan, smart va)
Eller så har det gått åt ca en liter olja på ca 50 mil. Den ska ju in på 3600-mils service nu så killen innan mig kanske inte hade kollat oljan på ett tag.
För övrigt går den klockrent, ryker lite grand (vit rök) innan den blir varm.
Förra ägaren har kört en del på bana med hojjen men kan man verkligen slita ut motorn på en vfr genom en del bankörning? Han har kört totalt ca 300 mil inkl pendling till jobbet.
Vad tror ni, behöver jag oroa mig?
En underbar hoj för övrigt den skall jag behålla tills jag dör.
Är mycket tacksam för svar från det här mycket trevliga forumet.