Suzuki RG500
Postat: sön jan 18, 2009 12:24
Japp, en 2t kvadratfyra. De tog ut nästan hundra kusar ur knappt 500cc och bågen vägde knappt nånting...!! Fyra pipor, en från varje cylinder. Hörde en sån när den svischade förbi mig när jag var en mopedslyngel på min Suzuki K50 och den brummade på rätt bra.apex skrev:Var det inte den som var 2-takt 4-cylindrig i kvadrat eller nåt skumt?
Såna gamla Suzuki GSX750 R och RG500 är väl muskelhojar som funkar fortfarande, och kan försäkras för 1500/år?
Kör du nåt med dem, eller samlar de bara damm?Henning skrev:Jag har två NS400R
Delarna samlar damm.adrian_vg skrev:Kör du nåt med dem, eller samlar de bara damm?Henning skrev:Jag har två NS400R
Är båda i delar? Blir det två bågar om du sätter ihop dem, eller är en av dem reservdelshoj?Henning skrev:Delarna samlar damm.
Fanns det nån speciell anledning till att Honda valde 400c istf som Yahamas och Suzukis 500cc-dito?Conseal skrev:Ren porr!
Ärligt talat, de där färgerna funkar inte riktigt på en VFR tycker jag. De ska vara helfärgade, exvis vit eller grön.Conseal skrev:Också porr!
Jag trpor de då hade en gräns vid 400 kubik. Man fick inte ha mer. Vågar inte ta gift på det, men jag har för mig det var så.adrian_vg skrev:Fanns det nån speciell anledning till att Honda valde 400c istf som Yahamas och Suzukis 500cc-dito?Conseal skrev:Ren porr!
Porr? Vi måste tänka på barnen!
Nu är jag inte med längre. Vem hade en gräns och för vem fick man inte ha större motor än så?Henning skrev:Jag trpor de då hade en gräns vid 400 kubik. Man fick inte ha mer. Vågar inte ta gift på det, men jag har för mig det var så.