Sida 1 av 2

Suzuki RG500

Postat: sön jan 18, 2009 12:24
av adrian_vg
Slösurfar med morgonkaffet på http://www.motorcyclespecs.co.za.

:lol:

Bild

Postat: sön jan 18, 2009 12:48
av apex
Hehe, då var jag oxå ung och vacker!

Nu är jag bara vacker! :wink:

Var det inte den som var 2-takt 4-cylindrig i kvadrat eller nåt skumt?

Såna gamla Suzuki GSX750 R och RG500 är väl muskelhojar som funkar fortfarande, och kan försäkras för 1500/år?

Postat: sön jan 18, 2009 12:52
av Henning
Jag har två NS400R :)

Postat: sön jan 18, 2009 13:45
av adrian_vg
apex skrev:Var det inte den som var 2-takt 4-cylindrig i kvadrat eller nåt skumt?

Såna gamla Suzuki GSX750 R och RG500 är väl muskelhojar som funkar fortfarande, och kan försäkras för 1500/år?
Japp, en 2t kvadratfyra. De tog ut nästan hundra kusar ur knappt 500cc och bågen vägde knappt nånting...!! Fyra pipor, en från varje cylinder. Hörde en sån när den svischade förbi mig när jag var en mopedslyngel på min Suzuki K50 och den brummade på rätt bra. :lol:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 0%2087.htm

Modellen borde väl numera vara veteran och därmed kunna försäkras billigt.

Postat: sön jan 18, 2009 13:45
av adrian_vg
Henning skrev:Jag har två NS400R :)
Kör du nåt med dem, eller samlar de bara damm? ;-)

Postat: sön jan 18, 2009 13:51
av Henning
adrian_vg skrev:
Henning skrev:Jag har två NS400R :)
Kör du nåt med dem, eller samlar de bara damm? ;-)
Delarna samlar damm.

Postat: sön jan 18, 2009 14:06
av adrian_vg
Henning skrev:Delarna samlar damm.
Är båda i delar? Blir det två bågar om du sätter ihop dem, eller är en av dem reservdelshoj?

Postat: sön jan 18, 2009 14:14
av Henning
Med ett visst mått av reservdelsinköp (slitagedelar) är det två.

Postat: sön jan 18, 2009 15:24
av Conseal
Ren porr!

Postat: sön jan 18, 2009 15:52
av Brother Wolf
I USA finns det VFR med nästan samma lack

BW

Postat: sön jan 18, 2009 16:45
av Conseal
Också porr!

Postat: mån jan 19, 2009 08:19
av adrian_vg
Conseal skrev:Ren porr!
Fanns det nån speciell anledning till att Honda valde 400c istf som Yahamas och Suzukis 500cc-dito?

Porr? Vi måste tänka på barnen!

Postat: mån jan 19, 2009 08:20
av adrian_vg
Conseal skrev:Också porr!
Ärligt talat, de där färgerna funkar inte riktigt på en VFR tycker jag. De ska vara helfärgade, exvis vit eller grön.

Postat: mån jan 19, 2009 08:55
av Henning
adrian_vg skrev:
Conseal skrev:Ren porr!
Fanns det nån speciell anledning till att Honda valde 400c istf som Yahamas och Suzukis 500cc-dito?

Porr? Vi måste tänka på barnen!
Jag trpor de då hade en gräns vid 400 kubik. Man fick inte ha mer. Vågar inte ta gift på det, men jag har för mig det var så.

Då hade vi också ett förmånligare försäkringssystem för 400klassen här i Sverige.

/H

Postat: mån jan 19, 2009 09:02
av adrian_vg
Henning skrev:Jag trpor de då hade en gräns vid 400 kubik. Man fick inte ha mer. Vågar inte ta gift på det, men jag har för mig det var så.
Nu är jag inte med längre. Vem hade en gräns och för vem fick man inte ha större motor än så?