Sida 1 av 1

VFR 2010

Postat: lör jan 24, 2009 21:41
av Sälle
Hittade en länk om nästa års VFR, lite tidigt kanske...
Den är väldigt intressant om innehållet är sant
http://translate.google.com/translate?u ... l=es&tl=en

Postat: lör jan 24, 2009 21:54
av mange_900
Tyvärr är det nog inte så mycket sanning i det, men man kan ju alltid hoppas.
Det är väl samma som var med i denna tråden http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1746

/Magnus

Postat: sön jan 25, 2009 22:40
av Tyrannosaurus
Det närmaste man idag kommer någon slags sanning är detta http://www.honda-v4.eu vilket trots allt är en officiell Hondasida. Men det ser enbart löjligt ut.

Vi lär väl få se till hösten om det finns någon verklighet bakom denna fullskaliga plastbyggsats. Men hittills verkar det som om Honda mest tycker det är kul att leka med och spendera pengar på designstudier som EVO6, CB1100R (retro), den rullande prototypen DN-01 (det finns en (1) i Sverige) mm. istället för att bygga en seriös ersättare till VFR800 och den nu nedlagda CBR1100XX Blackbird.

Det mest seriösa som har visats hittills är VFR1000F och VFR1000GT med V5 motor. Men det var tydligen enbart avancerad Photoshop http://issuu.com/motorcyclenews/docs/mcnsampler060808

Re: VFR 2010

Postat: tis jan 27, 2009 19:05
av adrian_vg
Vilken av modellerna VFR och CBR-XX säljer bäst? Det är väl rimligtvis den man väljer att satsa på, eller?

Antagandet att de inte släpper två nya, utan bara en. Med tanke på finanskris och annat otyg...

Re: VFR 2010

Postat: tis jan 27, 2009 19:58
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:Vilken av modellerna VFR och CBR-XX säljer bäst? Det är väl rimligtvis den man väljer att satsa på, eller?

Antagandet att de inte släpper två nya, utan bara en. Med tanke på finanskris och annat otyg...
Kan tänka mig att det isf blir något mellanting. VFR och Blackbird omfattas ju av samma hojkategori (sport-touring), skillnaden är i princip motorstorleken. Så en större och vassare VFR lär täcka in båda.

Re: VFR 2010

Postat: tis jan 27, 2009 22:59
av adrian_vg
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Vilken av modellerna VFR och CBR-XX säljer bäst? Det är väl rimligtvis den man väljer att satsa på, eller?

Antagandet att de inte släpper två nya, utan bara en. Med tanke på finanskris och annat otyg...
Kan tänka mig att det isf blir något mellanting. VFR och Blackbird omfattas ju av samma hojkategori (sport-touring), skillnaden är i princip motorstorleken. Så en större och vassare VFR lär täcka in båda.
Hmmm... Intressant tankegång du har. 8)

Men samma kategori? Är inte Hondas stora raka fyror ganska nervösa jmfm V4:orna? Har aldrig kört en CBR-XX själv, men har hört att de skulle vara det.

Tror du CBR-åkarna skulle revoltera om CBR-XX som modell skulle läggas ner helt till förmån för en ultra-VFR? Eller så kanske Honda siktar på att göra CBR-XX till en CBX6: mytomspunnen och åtråvärd som beggad och klassiker. Se bara på tidiga generationer VFR. :lol:

En svart CBR-XX skulle vara rätt kul att ha. Men jag vet inte vad jag skulle ha den till. Skulle nog ligga på ettan hela vägen till jobbet med en sån, snabb som den är. ;-)

Postat: tis jan 27, 2009 23:01
av Henning
Med Yamaha FZ1N körde jag på ettan från Sveavägen till Telia Farsta utan att tangera rödmarkeringen eller sänka trafiktempot.

Postat: tis jan 27, 2009 23:07
av adrian_vg
Henning skrev:Med Yamaha FZ1N körde jag på ettan från Sveavägen till Telia Farsta utan att tangera rödmarkeringen eller sänka trafiktempot.
Mycket kö? :lol:

Postat: tis jan 27, 2009 23:10
av Henning
adrian_vg skrev:
Henning skrev:Med Yamaha FZ1N körde jag på ettan från Sveavägen till Telia Farsta utan att tangera rödmarkeringen eller sänka trafiktempot.
Mycket kö? :lol:
Nejdå! Fritt flöde. :)

Postat: ons jan 28, 2009 10:56
av adrian_vg
Henning skrev:
adrian_vg skrev:
Henning skrev:Med Yamaha FZ1N körde jag på ettan från Sveavägen till Telia Farsta utan att tangera rödmarkeringen eller sänka trafiktempot.
Mycket kö? :lol:
Nejdå! Fritt flöde. :)
Är den högvarvig då?