Provkörning efter Dynojetmontage

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#46 Inlägg av adrian_vg »

fbkforever skrev:Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:
Du är väl inte en av dem som inte ville framträda i bild på Uppdrag Granskning...? :shock: :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#47 Inlägg av fbkforever »

adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:
Du är väl inte en av dem som inte ville framträda i bild på Uppdrag Granskning...? :shock: :wink:
Nä det var inte jag. har aldrig varit där. Skillnad att köra fort på motorväg och 70sträckor.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#48 Inlägg av fbkforever »

Göingen skrev:
fbkforever skrev:
adrian_vg skrev: :shock: Böter??
Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:
Så investeringen har redan gett avkastning?
Ja det får jag väl säga att det har gjort. Förut ficka jag pressa den ganska länge för att komma upp i 230, nu gick det hyfsat snabbt att komma upp i 240.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#49 Inlägg av adrian_vg »

KLACKEN skrev:När jag satte på slipon+K&N-luftfilter så räckte det med att skruva ut bränsleblandningsskruvarna från 1,5 till 3 varv+höja nålarna 2hack.
Hur vet man om det behöver skruvas på bränsleblandningsskruvarna?

Helgens meck med bensin- och luffilter avslöjade ju att jag hade ett K&N-filter installerat, plus att jag har monterat ett lite öppnare slipon i våras (medan jag fortfarande inte visste att det satt ett K&N monterat).

Jag tycker inte att viffern gick konstigt eller dåligt på nåt sätt vid bytet till slipon.

:?: Kort sagt, måste man alltid justera bränsleblandningsskruvarna när man har öppnare filter och slipon?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#50 Inlägg av KLACKEN »

Min började få alldeles för lite bränsle efter jag monterat K&N,dog bort så fort man försökte gasa på lite,kanske din har blivit justerad förut av den som lagt i K&N filtret?Så länge jag bara hade slipon var det inga problem.
1/2 V4

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#51 Inlägg av adrian_vg »

KLACKEN skrev:Min började få alldeles för lite bränsle efter jag monterat K&N,dog bort så fort man försökte gasa på lite,kanske din har blivit justerad förut av den som lagt i K&N filtret?Så länge jag bara hade slipon var det inga problem.
Börjat fundera i liknande cirklar.

Men om man bara har K&N-filter i och original ljuddämpare, då brukar man väl normalt sett inte skruva i gasarna alls, väl?

Man kanske skulle provköra den i bänk bara för att se vad motorn ger... Vem har sånt i närheten av Uppsala, nån som har koll på sånt?

Edit: Racerepairs i Uppsala har tydligen en bromsbänk. Killarna finns tvärsöver åkern från mig... Mejlar dem för prisuppgift.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#52 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
KLACKEN skrev:Min började få alldeles för lite bränsle efter jag monterat K&N,dog bort så fort man försökte gasa på lite,kanske din har blivit justerad förut av den som lagt i K&N filtret?Så länge jag bara hade slipon var det inga problem.
Börjat fundera i liknande cirklar.

Men om man bara har K&N-filter i och original ljuddämpare, då brukar man väl normalt sett inte skruva i gasarna alls, väl?

Man kanske skulle provköra den i bänk bara för att se vad motorn ger... Vem har sånt i närheten av Uppsala, nån som har koll på sånt?

Edit: Racerepairs i Uppsala har tydligen en bromsbänk. Killarna finns tvärsöver åkern från mig... Mejlar dem för prisuppgift.
Skruvarna påverkar i stort sett bara på tomgång och strax däröver. Jag har skrivit någonstans hur man justerar dom - sök :wink:

En bänkning är aldrig fel och småskuttar som t.ex. Racerepairs är ofta både billigare och det blir mer personligt bemötande än de stora handlarna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#53 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Skruvarna påverkar i stort sett bara på tomgång och strax däröver. Jag har skrivit någonstans hur man justerar dom - sök :wink:
Bla i denna tråd. ;-)
Tyrannosaurus skrev:En bänkning är aldrig fel och småskuttar som t.ex. Racerepairs är ofta både billigare och det blir mer personligt bemötande än de stora handlarna.
Tror du de är billigare? Nå, får se. Återkommer.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar