Sida 1 av 2
Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 12:37
av adrian_vg
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_V ... ?ca=10&w=3
Börjar på runt 184000kr...
Intressant? Eller inte? Vad säger ni?
Postat: tor jun 03, 2010 13:01
av Pegaso
Aldrig, absolut inte, no way in hell...
Min hoj ska ha manuell låda så jag själv kan välja växel när jag vill, och det ska inte göras via knappar på styret.
//
K. Onservativ
Postat: tor jun 03, 2010 13:11
av adrian_vg
Pegaso skrev:Aldrig, absolut inte, no way in hell...
Min hoj ska ha manuell låda så jag själv kan välja växel när jag vill, och det ska inte göras via knappar på styret.
//
K. Onservativ
Man ska kunna växla på vanligt sätt med pedal om jag förstått saken rätt. Kopplingen sker dock automagiskt, via DSG-mekanismen.
Eller inte kanske... Ser ingen växelpedal på bilden från vänster sida. Jaha, bara knappar??

Postat: tor jun 03, 2010 13:28
av Pegaso
Dessutom fick den fantastiskt dålig kritik när BIKE(??) testade touringhojar nån gång i våras.
Var bla liten tank vilket gav dålig aktionsradie samt avsaknad av färddator m.m. vilket känns som ett krav på en hoj av den här kalibern. Var fler "fel" de hittade, men de kommer jag inte ihåg.
Det var alltså ingen dålig hoj, men det var en dålig touringhoj.
...eller dålig och dålig, men inte fullt så bra som de andra som var med i testet.
Postat: tor jun 03, 2010 14:46
av adrian_vg
Pegaso skrev:...eller dålig och dålig, men inte fullt så bra som de andra som var med i testet.
Vilka ställdes den mot?
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 15:17
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:Börjar på runt 184000kr...
Intressant? Eller inte? Vad säger ni?
Lite förvånande att det inte kostar mer. På MC-Varuhuset snackade dom om att den skulle bli ca. 20.000 dyrare än den vanliga. Men det blev den alltså inte.
adrian_vg skrev:Pegaso skrev:Aldrig, absolut inte, no way in hell...
Min hoj ska ha manuell låda så jag själv kan välja växel när jag vill, och det ska inte göras via knappar på styret.
//
K. Onservativ
Man ska kunna växla på vanligt sätt med pedal om jag förstått saken rätt. Kopplingen sker dock automagiskt, via DSG-mekanismen.
Eller inte kanske... Ser ingen växelpedal på bilden från vänster sida. Jaha, bara knappar??

Nej precis det är bara knappar, något liknande system som DN-01.
Det är BMW med växelassistent som har pedal men där man inte behöver använda kopplingen. Typ sekvensiell låda som förmodligen bryter tändningen någon millisekund när man trycker på spaken.
adrian_vg skrev:Vilka ställdes den mot?
Det mest rimliga vore att ställa den emot BMW K1300S som är den närmaste motsvarigheten och konkurrenten. Dom påminner ju t.o.m. en hel del om varandra till utseendet vilket jag visade tidigare Här
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2827
Även många data är liknande som t.ex. den förhållandevis lilla tanken.
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 17:41
av Göingen
Tyrannosaurus skrev:adrian_vg skrev:Vilka ställdes den mot?
Det mest rimliga vore att ställa den emot BMW K1300S som är den närmaste motsvarigheten och konkurrenten. Dom påminner ju t.o.m. en hel del om varandra till utseendet vilket jag visade tidigare Här
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2827
Även många data är liknande som t.ex. den förhållandevis lilla tanken.
Precis, K1300S och Hayabusa var kombatanterna
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 18:41
av adrian_vg
Göingen skrev:Precis, K1300S och Hayabusa var kombatanterna
Hayabusa?? Det är väl ändå inte riktigt rättvist? K1300S är helt ok, men Hayabusan spelar ju i en helt annan division väl?
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 21:29
av Pegaso
adrian_vg skrev:Göingen skrev:Precis, K1300S och Hayabusa var kombatanterna
Hayabusa?? Det är väl ändå inte riktigt rättvist? K1300S är helt ok, men Hayabusan spelar ju i en helt annan division väl?
Mmm... den går nog i ett eget fack, om du frågar mig.
Hade vart bättre att jämföra med FJR och/eller ZZR1400.
hmm
Kanske att den senare passar ihop med Hayabusan...
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 22:38
av Tyrannosaurus
Pegaso skrev:adrian_vg skrev:Göingen skrev:Precis, K1300S och Hayabusa var kombatanterna
Hayabusa?? Det är väl ändå inte riktigt rättvist? K1300S är helt ok, men Hayabusan spelar ju i en helt annan division väl?
Mmm... den går nog i ett eget fack, om du frågar mig.
Hade vart bättre att jämföra med FJR och/eller ZZR1400.
Ehh vänta nu... Hayabusa spelar väl i samma division som ZZR1400 (autobahnsmiskare).
FJR1300 i samma som GTR1400 Concours och ST1300 (minibussar - steget under Goldwing och K1300LT).
Däremellan kommer VFR1200 och K1300S (snabbtourers). Dom är väl iofs inte så mycket långsammare än Hayabusa och ZZR1400 och kan väl till viss del jämföras med dom. Men det rör sig väl iaf om ca. 25 hk ner och lite högre vikt, dessutom är ju kardan mer lämpad för seriösa touringuppdrag, men till skillnad mot FJR1300, GTR1400 Concours och ST1300 går dom ju också att svänga med och dom väger klart under 300 kg.
Sen är ju förståss allt relativt för det går ju att svänga med en Goldwing också, fråga "tokiga finnen" och "pop-Olle" som satt och gjorde hang-out med knäskarp och ooeeelies med vingar med musiken strömmande ur högtalarna

så allt går ju bevisligen

Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: tor jun 03, 2010 22:51
av adrian_vg
Tyrannosaurus skrev:Däremellan kommer VFR1200 och K1300S (snabbtourers). Dom är väl iofs inte så mycket långsammare än Hayabusa och ZZR1400 och kan väl till viss del jämföras med dom. Men det rör sig väl iaf om ca. 25 hk ner och lite högre vikt, dessutom är ju kardan mer lämpad för seriösa touringuppdrag[...]
Det är väl mer fråga om den image modellerna har, bland dem du nämner. Oavsett, VFR1200 och K1300S är definitivt klasskonkurrenter. Hayabusa och ZZR1400 är lite klassen ovanför, men lite av samma sporttouring-image som VFR och K gör anspråk på, tycker jag.
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: fre jun 04, 2010 06:46
av Pegaso
Tyrannosaurus skrev:Ehh vänta nu... Hayabusa spelar väl i samma division som ZZR1400 (autobahnsmiskare).
Joo, jag kom ju på det sen
Och visst går det att åka på med en guldvinge, bevisligen...
http://www.youtube.com/watch?v=fSVg3Gg4LmA 
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: fre jun 04, 2010 08:14
av blacken
Pegaso skrev:Tyrannosaurus skrev:Ehh vänta nu... Hayabusa spelar väl i samma division som ZZR1400 (autobahnsmiskare).
Joo, jag kom ju på det sen
Och visst går det att åka på med en guldvinge, bevisligen...
http://www.youtube.com/watch?v=fSVg3Gg4LmA 

ja det var ett sätt att "slipa in avgasventilerna"..

Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: lör jun 05, 2010 07:16
av Göingen
blacken skrev:Pegaso skrev:Tyrannosaurus skrev:Ehh vänta nu... Hayabusa spelar väl i samma division som ZZR1400 (autobahnsmiskare).
Joo, jag kom ju på det sen
Och visst går det att åka på med en guldvinge, bevisligen...
http://www.youtube.com/watch?v=fSVg3Gg4LmA 

ja det var ett sätt att "slipa in avgasventilerna"..

Denna är närapå värre. Är det vi eler hojen som sätter gränserna?
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo&NR=1[/youtube]
Re: Priserna på VFR1200 med automatlådan
Postat: lör jun 05, 2010 12:27
av Pegaso
Göingen skrev:Denna är närapå värre. Är det vi eler hojen som sätter gränserna?
Ja inte är det hojen som begränsar min framfart iallafall
Det gör jag så bra själv...