Sida 4 av 6

Postat: ons jul 07, 2010 02:27
av TG
Är inte tysklandsstrypen enbart för att få ned effekten under 100 hk? Har inget med miljön att göra??? Eller har jag missat nåt väsentligt :shock:

Postat: ons jul 07, 2010 12:31
av kenjo
TG skrev:Är inte tysklandsstrypen enbart för att få ned effekten under 100 hk? Har inget med miljön att göra??? Eller har jag missat nåt väsentligt :shock:
I Tyskland ja, men i Sverige ska den ha strypts av andra skäl. I tråden http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=1019&highlight= kan du läsa
De förklarade så här: VFR 800 98-99 har en kat. med lägre luftflöde pga. avgaskrav i vårt land, övriga europa hade 106hk medans vi hade 98 här.
Men, 00 så ändrade man detta och man fick en effektivare kat. (HECS 3?)vilket gjorde att man klarade kraven utan effektsänkning.

Postat: ons jul 07, 2010 15:47
av Jan Svensson
Mister skicka ett mail till mig så svarar jag med tester från MC-NYTT
MVH Janne

Postat: ons jul 07, 2010 18:24
av Mister
Jan Svensson skrev:Mister skicka ett mail till mig så svarar jag med tester från MC-NYTT
MVH Janne
Mailat :tummenupp

Postat: ons jul 07, 2010 21:39
av Jan Svensson
Skickat

Postat: tor jul 08, 2010 10:20
av Jan Svensson
Kom det fram Mister????

Postat: tor jul 08, 2010 11:52
av Mister
Jan Svensson skrev:Kom det fram Mister????
Nope, stort dokument det där eller?

Postat: tor jul 08, 2010 21:57
av Jan Svensson
Mister och Kenny skicka mig era vanliga postadresser istället.
Jag har brännt ut Testerna på cd i stället.
Så tar jag hojen och lägger de på terminalen, antagligen för stort.
MVH Janne

Postat: fre jul 09, 2010 09:46
av Jan Svensson
Nu är det frimärke på saknas bara adress på kuverten

Postat: mån jul 12, 2010 11:20
av Mister
Jan Svensson skrev:Jag skickar gjärna testerna från MC NYTT men till vem?
Min E post är 044.svensson@bikab.net
MVH Janne
Har mailat er, och ser ifram emot det.
Jag måste naturligvis kompensera er för porto o skiva.

Tack på förhand.

Postat: mån jul 12, 2010 12:05
av Jan Svensson
Jag lägger det på postlådan i dag.
vill ej ha någon ersättning!!!
Önskar dig en trevlig sommar.
MVH Janne

Postat: ons aug 04, 2010 21:23
av Mister
Jan Svensson skrev:Jag lägger det på postlådan i dag.
vill ej ha någon ersättning!!!
Önskar dig en trevlig sommar.
MVH Janne
Jag tackar hemskt mycket för det gedigna matrialet, samt bonusCD´n :)
Det var uppskattat.

Utförde idag ett försök till "flygande kilometer" med då fokus på topphastighet , där jag byter boxar...olyckligtvis strulade gpsmätningen. Så, jag kommer göra om det när tillfälle ges. Jag har även nyligen kuggat ner, så helt rättvist kanske detta test inte är pga detta. Ovanligt stark på sexan märkte jag ... :P

Postat: mån aug 23, 2010 17:47
av Jan Svensson
Mycket intresant!!! Vilken drevning har du??
MVH Janne

Postat: mån aug 23, 2010 17:53
av blacken
EL!!!! Möjligtvis rätt om du med avgaser menar koldioxid, men det är inte mängden koldioxid i avgaserna som regleras i emissionskraven utan mängden kolmonoxid, kväveoxider och oförbrända kolväten. Det är dessa emissioner som katalysatorn fixar till. Den fungerar bara om den mängd bränsle som sprutas in förbrukar allt syre i luften som finns i cylindern. Finns det syre över så kommer denna att reagera med kväven i luften utav värmen och bilda kväveoxider som katalysatorn inte kan göra något åt eftersom det inte finns tillräckligt med bränsle för att förbruka syret. Detta är precis vad som händer om du minskar mängden bränsle utan att ändra mängden luft så därför håller jag det som mindre troligt att Honda skulle lyckas sänka emissionerna med hjälp av ändra i styrboxen.
Tyck och tro det då, men kan inte hålla med dig där.. :D

Postat: mån aug 23, 2010 18:13
av Jan Svensson
Kom med en förklaring.Så någon förstår vad du menar.
MVH Janne