Nu kommer våren och köpsuget.

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
VFunRider
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 141
Blev medlem: ons jun 28, 2006 12:50
Ort: Upplands Väsby

#16 Inlägg av VFunRider »

Om jag får vara med trots avsaknad av R:et så kan ni få se på ormbo och höra på skönsång :D[/quote]


Ditt ormbo käner jag till Robert. Vi köade tillsammans för besiktning i 5 timmar i Rissne förra året. Men du får gärna komma och lära mig hur jag kan få 10 hästar till :)
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

VFunRider skrev:Ditt ormbo käner jag till Robert. Vi köade tillsammans för besiktning i 5 timmar i Rissne förra året. Men du får gärna komma och lära mig hur jag kan få 10 hästar till :)
Jaha. Men då i Rissne satt stora korken i röret som är en 1,5" helmetall insats utan ull där gaserna slår emot väggar och får vända två gånger. Så när jag vred på rullen hände nada :lol:
Insatsen som jag kör med är iofs längre men över 2".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
VFunRider
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 141
Blev medlem: ons jun 28, 2006 12:50
Ort: Upplands Väsby

#18 Inlägg av VFunRider »

Jaja, när jag säger att jag känner till menar jag att jag har sett hojen och att du visade mig ett rör med en sorts hatt på, men det betyder inte att jag har forstått det hela... :)
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

Hatt? Om du menar det svarta locket med hål och en kort rörstump i mitten längst bak så är det insatsen :wink:

Det är alltså inget Supertrapp utan ser ut som en vanlig megafonljuddämpare. Du får se i vår när vi sticker ut och åker lite :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#20 Inlägg av Sälle »

Jag har en -98:a och på regbeviset står det angivet "Maximal nettoeffekt 72kW EG"

72 kW är desamma som 98 hk men vad EG står för vet jag inte.
Den är en tysklands import så den kanske är strypt.
Nån som vet hur man tar bort "strypsnaran"?

Skriv svar