Problem som vanligt!

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

Problem som vanligt!

#1 Inlägg av Qwerty »

Blev stående i solna.
Å jag som köpte ny för att slippa meka.
Tydligen så har meken glömt att dra åt bulten till kjedjespänningen, en bult pga enkelsvingen. Redan vid första regnet misstänkte jag något problem men ignorerade den tanken eftersom en viffer aldrig pajjar och min är ju helt nyservad på verkstad. Tji fick jag.

Självklart så låg verktygen hemma i garaget efter att jag justerade fjädringen i går, så det va snällt att ringa till tanten och be henne möta upp i solna så att jag kunde meka lite lätt. Så nu har man väll slitit väldigt mycket på det nästan nya drivpaketet och man får hoppas att inget annat tog skada pga löst hjul, orkar inte kika nu men jag ska undersöka det grundligt.

ALDRIG MERA VERKSTAD
Det här var sista gången jag någonsin besöker en verkstad, oljefilterbytare behöver inte jag i min värld för jag kan byta själv. Man börjar ju genast ifrågasätta om oljan och filter är bytt? Är ventilerna kollade? Byttes verkligen stiften. Är det mera saker dom glömt skruva åt? En skruv til kåpan satt ju dåligt och är snett iskruvad, lyckades inte få till den själv pga gängpaj. Bakdäcket löst, drog dom verkligen stiften(ventiler bränns väldigt lätt).
FAAAN ska man behöva gå igenom hela cykeln själv efter att den varit inne på service?

Kan tillägga att jag har inga blinkers och inget bromsljus. Dom la av helt hux flux och den har varit inne för det i samband med servicen. Men brist på delar gjorde att jag får vänta till nästa vecka med att få ordning på det.

Det som är det bra i kråksången är att säljare och verkstad är trevliga och hjälpsamma. Annars hade jag hängt ut namn och nummer direkt. Men väljer nu att vara tyst om detta eftersom alla kan ju ha otur och det kan även gå snett för den bästa av dom bästa.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#2 Inlägg av Qwerty »

Jaha igår så tappade jag plastbiten som satt med gängpaj, trodde den skulle sitta tills hojen skulle in igen.
Så den ligger någonstans på motorvägen mellan storaväsby och märsta. Dom 4st lastbilarna som vi passerade lär ha transformerat om den till oigenkännlig.

Kul äga en "ny" hoj och delar saknas, är lösa, fungerar inte mm. Snart ger jag upp. Synd bara att jag måste hinna övningköra var och varannan kväll eftersom henne jag kör med fick en väldigt snabb tid. Men så är livet.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Black VFR
Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jun 28, 2006 12:16
Ort: Falun

#3 Inlägg av Black VFR »

Det måste väl gå att reklamera jobbet som gjorts, har de inte satt dit grejerna rätt så ska dom ju ersätta de skador dom ställt till med.

Lycka till!

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#4 Inlägg av Qwerty »

Black VFR skrev:Det måste väl gå att reklamera jobbet som gjorts, har de inte satt dit grejerna rätt så ska dom ju ersätta de skador dom ställt till med.

Lycka till!
Jag har inge problem med verkstaden. Dom är trevliga och tillmötesgående. Det kan ju gå fel för oss alla, det är mest typiskt att det händer mej.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Skriv svar