Hur gick din 2400mila VTEC service ?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Hur gick det för just dig?

Bra , ingen justering nödvändig (gjordes hos aukt. verkstad)
3
30%
Sisådär , viss justering nödvändig (gjordes hos aukt. verkstad)
5
50%
Bra , ingen justering nödvändig (gjorde själv och jag vet att jag gjorde rätt)
1
10%
Bra , ingen justering nödvändig (gjorde själv men kan gjort fel)
0
Inga röster
Sisådär , viss nödvändig (gjorde själv och jag vet att jag gjorde rätt)
0
Inga röster
Helt åt h-e .. fick skrota hela hojen
1
10%
 
Antal röster: 10

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#31 Inlägg av Fromm »

1224:- för stift :shock: Fyfan vilket ocker
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#32 Inlägg av Ajax »

Maciver skrev:Så, då var hojen hämtad och det blir inte nudlar resten av semestern.



DET BLIR VATTEN OCH KNÄCKEBRÖD. :cry:

Det slutade på 9641:- och då fick jag 10% rabatt på grejerna men inte arbetet.
Oj hoppla! Och jag som tyckte Norge var dyrt....
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1219
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#33 Inlägg av Maciver »

Fromm skrev:1224:- för stift :shock: Fyfan vilket ocker
Ja, men det var iridium stift. :wink:
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#34 Inlägg av Ajax »

Maciver skrev:
Fromm skrev:1224:- för stift :shock: Fyfan vilket ocker
Ja, men det var iridium stift. :wink:
Trevligt med iridium, men det låter fortfarande dyrt. Jag betalade 350 kr på ebay för fyra iridium CR9EHIX-9, inklusive frakt (tack Fromm för tipset!). För det priset får jag iofs nöjet att montera dem själv.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#35 Inlägg av Since-2009 »

2400 mila service avklarad häromsistens - ingen justering behövdes men stiften byttes dock. Då hade jag ändå verkligen understrukit att det inte skulle snålas på något vis men den låg tydligen fint mellan marginalerna =0) Fick dock ut den nytvättad så lite snabbare kändes den nog allt :tummenupp

Naturligtvis är det oavkortat mina beordrade oljebyten var 600 mil som gjort att ventilspelen håller sig så fint :wink:
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
munter
Donator 2013
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:22

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#36 Inlägg av munter »

Lämnade just in min 07 Vtec 2400mil Bike Trollhättan och prisbilden skulle se ut så här: 6000Kr med ventilkontroll.
Och skulle dom dessutom behöva justera ventilerna så kommer det kosta HUTLÖSA 8970Kr.

Verkstads personalen var så övertygande att det är gängse priser så jag avvaktade inte.

Väl hemma i skrivande stund dubbelkollade jag med Honda mc center Göteborg. (SKRIK och TANDGNISSEL)
dom tog under 6000Kr INKLUSIVE Justering.

Återkommer om slutnotan.
Dock kan det kännas redan nu som att en annars (i mina ögon) bra Verkstad kanske inte kommer få fler uppdrag av mej samt att jag kommer uppmana vänner och bekanta att verkligen ta sej tid och ringa runt hos olika Verkstäder för en priskontroll.

Nästan 3 papp överpris = ??
BMW R1200 GS 11
BMW F650 GS 03
Honda VFR 800 07 Rip
Honda VFR 750 91 Rip

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1219
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#37 Inlägg av Maciver »

munter skrev:Lämnade just in min 07 Vtec 2400mil Bike Trollhättan och prisbilden skulle se ut så här: 6000Kr med ventilkontroll.
Och skulle dom dessutom behöva justera ventilerna så kommer det kosta HUTLÖSA 8970Kr.

Verkstads personalen var så övertygande att det är gängse priser så jag avvaktade inte.

Väl hemma i skrivande stund dubbelkollade jag med Honda mc center Göteborg. (SKRIK och TANDGNISSEL)
dom tog under 6000Kr INKLUSIVE Justering.

Återkommer om slutnotan.
Dock kan det kännas redan nu som att en annars (i mina ögon) bra Verkstad kanske inte kommer få fler uppdrag av mej samt att jag kommer uppmana vänner och bekanta att verkligen ta sej tid och ringa runt hos olika Verkstäder för en priskontroll.

Nästan 3 papp överpris = ??
Är du HELT säker på att det är samma saker som ingår? (pratar av egen erfarenhet, se tidigare i tråden)
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
munter
Donator 2013
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:22

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#38 Inlägg av munter »

Ajax skrev:
Maciver skrev:
Fromm skrev:1224:- för stift :shock: Fyfan vilket ocker
Ja, men det var iridium stift. :wink:
Trevligt med iridium, men det låter fortfarande dyrt. Jag betalade 350 kr på ebay för fyra iridium CR9EHIX-9, inklusive frakt (tack Fromm för tipset!). För det priset får jag iofs nöjet att montera dem själv.

Köpte iridium på Ebay inför 2400 milaservicen, mina kostade dock ca 600Kr inc Frakt
BMW R1200 GS 11
BMW F650 GS 03
Honda VFR 800 07 Rip
Honda VFR 750 91 Rip

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#39 Inlägg av Since-2009 »

munter skrev:
Ajax skrev:
Maciver skrev: Ja, men det var iridium stift. :wink:
Trevligt med iridium, men det låter fortfarande dyrt. Jag betalade 350 kr på ebay för fyra iridium CR9EHIX-9, inklusive frakt (tack Fromm för tipset!). För det priset får jag iofs nöjet att montera dem själv.

Köpte iridium på Ebay inför 2400 milaservicen, mina kostade dock ca 600Kr inc Frakt
Det varierar nog en del, du vet kinaneserna kopierar alltifrån läkemedel till ajjphones etc så ett och annat stift har nog också kommit på villovägar :wink:

Nä men det kan säkert vara äkta vara för bra priser men just småpill som detta orkar jag inte engagera mig att jaga på en brukis. Blir man banmästare någon dag med lite annan serviceintervall på saker o ting så kan det ju dock vara förnuftigt.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
munter
Donator 2013
Inlägg: 16
Blev medlem: tis maj 26, 2009 08:22

Re: Hur gick din 2400mila VTEC service ?

#40 Inlägg av munter »

Maciver skrev:
munter skrev:Lämnade just in min 07 Vtec 2400mil Bike Trollhättan och prisbilden skulle se ut så här: 6000Kr med ventilkontroll.
Och skulle dom dessutom behöva justera ventilerna så kommer det kosta HUTLÖSA 8970Kr.

Verkstads personalen var så övertygande att det är gängse priser så jag avvaktade inte.

Väl hemma i skrivande stund dubbelkollade jag med Honda mc center Göteborg. (SKRIK och TANDGNISSEL)
dom tog under 6000Kr INKLUSIVE Justering.

Återkommer om slutnotan.
Dock kan det kännas redan nu som att en annars (i mina ögon) bra Verkstad kanske inte kommer få fler uppdrag av mej samt att jag kommer uppmana vänner och bekanta att verkligen ta sej tid och ringa runt hos olika Verkstäder för en priskontroll.

Nästan 3 papp överpris = ??
Är du HELT säker på att det är samma saker som ingår? (pratar av egen erfarenhet, se tidigare i tråden)
True that, Skickar upp protokollet från Bike som för övrigt har trevlig personal.
Dom ville få en att känna sej omhändertagen inte helt utan resultat :D

Dock ringde jag inte till Honda mc center för en specad offert.
Kommer dock noga kolla runt innan nästa stora service, Bike ligger ju bra till dock :D

Bild
BMW R1200 GS 11
BMW F650 GS 03
Honda VFR 800 07 Rip
Honda VFR 750 91 Rip

Skriv svar