Hälsa på mötande MC

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

Två svar:

1. Det är fler än H-A som kör med väst, så det avgör inte om jag hälsar eller inte 8)
Hedlund skrev:Jag kanske har lagt grunden för något?!
http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... ost2849654
2. Det tecknet brukar i allmänhet betyda "jag ska skära halsen av dig din jävel", så det är nog inte så lyckat om man vill vara vänskaplig :shock:

Vad är det för fel på det klassiska "blåljus-tecknet" (öppen hand/pekfinger i luften och rör i cirkel - helikopterrörelse) som jag nämnde ovan? Det har används av hojåkare i åratal men verkar ha fallit i glömska.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Richie
Donator 2007
Inlägg: 110
Blev medlem: mån nov 06, 2006 10:28

#17 Inlägg av Richie »

raceputte skrev:hälsningen kom till just för att ge en signal om att den sträckan man körde var fri från poliser, tyvärr kan man nog inte lita på det längre
ok, då vet jag det, misstänkte att det var nått sånt. Synd att det har fallit i glömska!
VFR 800FI -98

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

Mg-O2 skrev:
raceputte skrev:hälsningen kom till just för att ge en signal om att den sträckan man körde var fri från poliser, tyvärr kan man nog inte lita på det längre
ok, då vet jag det, misstänkte att det var nått sånt. Synd att det har fallit i glömska!
Jo med det stämmer nog rätt bra idag också.
Man kör nog inte den "vanliga" hälsningen om man precis har passerat en spärr på mötande sidan och möter en hoj.

Att i det läget inte hälsa alls betyder ju ingenting mer än att man kanske tycker det är "fel" hojtyp att hälsa på eller att det är någon RUBIE och inte fattar varför hojåkare hälsar på varandra ("jag har ju aldrig hälsat på andra bilister som kör Volvo").

Men ett annat tecken som ett vevande i luften eller helljusblick lär nog göra att den mötande hojåkaren vaknar "nu är det nåt" :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar