2. Det tecknet brukar i allmänhet betyda "jag ska skära halsen av dig din jävel", så det är nog inte så lyckat om man vill vara vänskaplig
Vad är det för fel på det klassiska "blåljus-tecknet" (öppen hand/pekfinger i luften och rör i cirkel - helikopterrörelse) som jag nämnde ovan? Det har används av hojåkare i åratal men verkar ha fallit i glömska.
raceputte skrev:hälsningen kom till just för att ge en signal om att den sträckan man körde var fri från poliser, tyvärr kan man nog inte lita på det längre
ok, då vet jag det, misstänkte att det var nått sånt. Synd att det har fallit i glömska!
raceputte skrev:hälsningen kom till just för att ge en signal om att den sträckan man körde var fri från poliser, tyvärr kan man nog inte lita på det längre
ok, då vet jag det, misstänkte att det var nått sånt. Synd att det har fallit i glömska!
Jo med det stämmer nog rätt bra idag också.
Man kör nog inte den "vanliga" hälsningen om man precis har passerat en spärr på mötande sidan och möter en hoj.
Att i det läget inte hälsa alls betyder ju ingenting mer än att man kanske tycker det är "fel" hojtyp att hälsa på eller att det är någon RUBIE och inte fattar varför hojåkare hälsar på varandra ("jag har ju aldrig hälsat på andra bilister som kör Volvo").
Men ett annat tecken som ett vevande i luften eller helljusblick lär nog göra att den mötande hojåkaren vaknar "nu är det nåt"