Färgkod

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Hasse
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 11, 2006 08:13
Ort: Motala
Kontakt:

Färgkod

#1 Inlägg av Hasse »

Tjenare, jag är lite nyfiken på färgkoden på den blå VFR:en som t.ex. Jacken har enligt avataren. Någon som vet?

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#2 Inlägg av Qwerty »

Kollar det under morgondagen. Men jag är rätt säker på att det är sama som din blackbird på avataren.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#3 Inlägg av viffer »

Qwerty skrev:Kollar det under morgondagen. Men jag är rätt säker på att det är sama som din blackbird på avataren.
Var inte för säker på det, det finns för tillfället 4 (fyra) olika varianter på Röd Blackbird orginalfärg (jag vet för det har vi haft på Blackbirdträffar), så det verkar som Japanerna sitter hemma och hittar på nya färgkoder i stället för att spela Bingolotto.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Hasse
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 11, 2006 08:13
Ort: Motala
Kontakt:

#4 Inlägg av Hasse »

Qwerty skrev:Kollar det under morgondagen. Men jag är rätt säker på att det är sama som din blackbird på avataren.
Tack för det, Qwerty.
viffer skrev:Var inte för säker på det, det finns för tillfället 4 (fyra) olika varianter på Röd Blackbird orginalfärg (jag vet för det har vi haft på Blackbirdträffar), så det verkar som Japanerna sitter hemma och hittar på nya färgkoder i stället för att spela Bingolotto.
Pessimist.

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

Re: Färgkod

#5 Inlägg av jacken »

Hasse skrev:Tjenare, jag är lite nyfiken på färgkoden på den blå VFR:en som t.ex. Jacken har enligt avataren. Någon som vet?
Hej!
I min s-bok står det Pb 215,kan det stämma ?

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

Re: Färgkod

#6 Inlägg av viffer »

jacken skrev:
Hasse skrev:Tjenare, jag är lite nyfiken på färgkoden på den blå VFR:en som t.ex. Jacken har enligt avataren. Någon som vet?
Hej!
I min s-bok står det Pb 215,kan det stämma ?
Brukar inte Honda ha en liten klisterlapp under sadeln med färgkoden (jag är för lat för att gå till garaget och kolla)?
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Hasse
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 11, 2006 08:13
Ort: Motala
Kontakt:

Re: Färgkod

#7 Inlägg av Hasse »

jacken skrev: Hej!
I min s-bok står det Pb 215,kan det stämma ?
Det kan helt säkert stämma för koden på blackbirden är PB 284, vilket då skulle innebära att det skiljer lite i nyans på dem. Jag tycker de ser tämligen lika ut.

Anledningen till frågan var att jag funderade på att ev. nosa upp en topbox till en blå VFR 800. Jag vet förstås inte ens om det fanns original väsksatser till de årsmodeller av VFR:en som var blå, när fanns de egentligen i blått?
Det enda jag vet att den, VFR:en, är förb :evil: :evil: nat snygg i blått. Jag får därmed erkänna att det var mina dregelfläckar som fanns på den som stod i Vadstena i onsdags. Om det nu var någon av er som ägde den.

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#8 Inlägg av jacken »

Jag kan bara instämma att en blå viffer är riktigt snygg :P ,Den du såg i
Vadstena i onsdags var min.Var det du som kom fram med en tjej som hade en "blackbird jacka" och dreglade ner min hoj ? :wink:

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#9 Inlägg av viffer »

Nu får väl Hasse ta och tygla sig lite, stå och dregla bara för att en hoj är blå, det lutar åt att han har nåt genetiskt fel (Fordson traktorer är också blå), oersonligen tycker jag att VFR över lag är en vacker hoj.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#10 Inlägg av Qwerty »

Shit nu har jag glömt kolla igen.
Ska jag gå ut och kika trots att du redan fått svar?
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Hasse
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 11, 2006 08:13
Ort: Motala
Kontakt:

#11 Inlägg av Hasse »

jacken skrev:Jag kan bara instämma att en blå viffer är riktigt snygg :P ,Den du såg i
Vadstena i onsdags var min.Var det du som kom fram med en tjej som hade en "blackbird jacka" och dreglade ner min hoj ? :wink:
Jo, det skulle kunna varit undertecknad det, låter det som. I sällskap med min Hulda. Jo det är svårt att låta bli när det helt plötsligt står en riktig hoj framför en, bland alla gynekologstolar. (Vad har man dom till???)
Fegade ur gjorde vi och tog bilen dit i stället, men säg inte det till någon enda själ.

Användarvisningsbild
Hasse
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 11, 2006 08:13
Ort: Motala
Kontakt:

#12 Inlägg av Hasse »

Qwerty skrev:Shit nu har jag glömt kolla igen.
Ska jag gå ut och kika trots att du redan fått svar?
Gör gärna det ändå om du kan, för som "viffer" skrev så finns det fyra röda nyanser på Birden, kan det måhända vara samma visa på VFR:en?

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#13 Inlägg av jacken »

I promise :wink:

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#14 Inlägg av Qwerty »

Det stog PB215 på min under sadeln.

Både jag och Jacken har ju 01or. Kanske skilljer mellan årsmodellerna.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#15 Inlägg av viffer »

Qwerty skrev:Det stog PB215 på min under sadeln.

Både jag och Jacken har ju 01or. Kanske skilljer mellan årsmodellerna.
Ja det är sant, det kan vara nyansskillnader på olika årsmodeller.
Den röda BB:n heter från och med -98 Candy Glory Red men tex -03 är mycket ljusare fastän det är samma "handelsnamn" på färgen, så det kan säkert gälla "Viffern" också, så det är viktigt att läsa under sadeln om man vill bättringsfärga.
VFR'en tyvärr såld.

Skriv svar