Hondis skrev:Kan mycket väl vara så men har fått för mig att en radfyra allmänt saknar bottenvridet och därför körs den med högre varvtal och därmed kortare serviceintervaller.
Varvstoppet är lika .... o vid inspirerad körning så ligger jag nog likartat mellan fireblade o viffern när det gäller varv.
Viffern har mer linjärt register än bladen där man kan uppleva viffern som lugnare genom effekkurvan och bladen mer orkeslös på låga varv. Detta med jämförelse med 900 rr och 929 rr. CBR1000rr har jag däremot upplevt att den har betydligt snällare register...dock är det bra med pulver i jämförelse
Har nu en köpare till min Fireblade. En kompis har gett mig ett bra bud som känns godtagbart men känns lite sisådär. Skulle den börja strula så skulle jag känna det som att jag lurat honom.
Finns inga fel över huvud taget och splitter nya däck och bromsar, luftfilter, olja, filter samt irridiumstift mm. Men det är samtidigt inga garantier på att den kommer vara felfri lång tid framöver. Men samtidigt vet han ju vad han köper. Hrmm, svårt det här.
Hondis skrev:Har nu en köpare till min Fireblade. En kompis har gett mig ett bra bud som känns godtagbart men känns lite sisådär. Skulle den börja strula så skulle jag känna det som att jag lurat honom.
Finns inga fel över huvud taget och splitter nya däck och bromsar, luftfilter, olja, filter samt irridiumstift mm. Men det är samtidigt inga garantier på att den kommer vara felfri lång tid framöver. Men samtidigt vet han ju vad han köper. Hrmm, svårt det här.
Inte alls svårt, så länge du vet att allt är ok och han vet vad han köper så kan han ju inte göra en bättre affär då han vet om historiken? är ju mycket värre att köpa grisen i säcken... Säljaren lovordar hojen och efter ett par veckor hittar man allt möjligt som har mörkats om man har otur
Hondis skrev:Har nu en köpare till min Fireblade. En kompis har gett mig ett bra bud som känns godtagbart men känns lite sisådär. Skulle den börja strula så skulle jag känna det som att jag lurat honom.
Finns inga fel över huvud taget och splitter nya däck och bromsar, luftfilter, olja, filter samt irridiumstift mm. Men det är samtidigt inga garantier på att den kommer vara felfri lång tid framöver. Men samtidigt vet han ju vad han köper. Hrmm, svårt det här.
Inte alls svårt, så länge du vet att allt är ok och han vet vad han köper så kan han ju inte göra en bättre affär då han vet om historiken? är ju mycket värre att köpa grisen i säcken... Säljaren lovordar hojen och efter ett par veckor hittar man allt möjligt som har mörkats om man har otur
Har du ju faktiskt helt rätt i! Alla som känner mig vet hur noggrann jag är med både bilar och motorcyklar.
Och sen kan jag faktiskt fokusera på att hitta mig en VFR
Hondis skrev:Ja jag leta efter en VFR från 90-talet.
Kommer nog slänga ut en köpes annons inom kort för att se om det finns någon till salu.
Kan finnas en grön VFR framåt sommaren också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ni är välkomna att maila mig om det är så att ni har eller funderar på att avyttra eran 90-talare inom överskådlig framtid till någon som vill fortsätta vårda eran VFR
Hondis skrev:Ni är välkomna att maila mig om det är så att ni har eller funderar på att avyttra eran 90-talare inom överskådlig framtid till någon som vill fortsätta vårda eran VFR
Hondis skrev:Ni är välkomna att maila mig om det är så att ni har eller funderar på att avyttra eran 90-talare inom överskådlig framtid till någon som vill fortsätta vårda eran VFR
Har nu en VFR 800 från -98 på gång med en ägare som jag ska kika på nu till helgen .
Den är helt orginal och har gått ca 6500mil och inga skador finns på den.
Behöver ha lite råd om det är något särskilt att tänka på med just den modellen?
Läste någonstans att cutsen bak följde med när dom såldes nya eller är det bara något jag fått för mig
Hondis skrev:Har nu en VFR 800 från -98 på gång med en ägare som jag ska kika på nu till helgen .
Den är helt orginal och har gått ca 6500mil och inga skador finns på den.
Behöver ha lite råd om det är något särskilt att tänka på med just den modellen?
Läste någonstans att cutsen bak följde med när dom såldes nya eller är det bara något jag fått för mig
Ventiljustering/koll skall vara gjord vid 2400/4800mil + att den skall göras nästa gång vid 7200mil. Ingen jättekostnad på dessa motorer men det bör ju vara gjort nån gång. Enl Hondamecken jag talat med så behöver dom oftast justeras vid 2400 och sen inte mer.
Annars är det väl allmänskick, känna på framgaffel och lager samt kolla drivpaket och kolla så ingen bromskiva fram är sned efter ett glömt skivbromslås.
Tror cuts var tillbehör men kan inte svära på det.
En ägare är ju ett + ,lycka till.
_______________________________________ VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD* CBF1000A brukshojen *SÅLD* Kör husbil numera
Donner skrev:Ventiljustering/koll skall vara gjord vid 2400/4800mil + att den skall göras nästa gång vid 7200mil. Ingen jättekostnad på dessa motorer men det bör ju vara gjort nån gång. Enl Hondamecken jag talat med så behöver dom oftast justeras vid 2400 och sen inte mer.
Annars är det väl allmänskick, känna på framgaffel och lager samt kolla drivpaket och kolla så ingen bromskiva fram är sned efter ett glömt skivbromslås.
Tror cuts var tillbehör men kan inte svära på det.
En ägare är ju ett + ,lycka till.
Kuts finns på 00:an som standard. Är det inte det på alla viffrar fram tom 2001?
Kolla om du får med passagerarhandtagen. De har en tendens att försvinna på lite äldre viffrar... Säljs dyrt på eBay. Lite mindre så på detta forum. Hårdvaluta typ.
Du behöver assistans för detta; ställ upp hojen på centralen och tryck in vänster framok i färdriktningen. Bakhjulet ska inte gå att snurra då. Länkade bromsar du vet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!