Nån som krockat med småvilt?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Pricken
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: lör maj 11, 2013 17:19

Nån som krockat med småvilt?

#1 Inlägg av Pricken »

Hallå bröder, ikväll var jag ett hårstrå från att klippa en hare med Viffern. Endast guds försyn hindrade oss att stifta nära bekantskap. Det fick mig att börja fundera lite....

Grejar man en direktträff av ett småvilt, d v s hare, räv, katt (okey inte ett vilt kanske men oförskämt närgångna ibland) o s v ?
Vad har ni för erfarenheter och framförallt - hur slutade ert möte? I diket eller räckte det att byta kallingar? (eller trosor för den delen för att inte skapa en genus-debatt). Nån här som smällt på en grävling? De är ju inte roliga att klippa med en bil ens, på hoj måste det ju vara en mardröm?
If they don't have motorcycles in heaven, I'm not going......

Kör en VFR800A, 2012
(och ibland hustruns CB600FA Hornet)

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Nån som krockat med småvilt?

#2 Inlägg av Råttis »

Hepp!

För ett par år sedan så hade jag en FJR 1300. Var på väg hem från morsan och frun körde bilen med barnen bakom. Det enda jag upptäckte för tillfället mitt en kurva var att det kom nåt svart från diket (mindre landsväg laglig hastighet 70). Hann inte reagera utan kände en stöt på framhjulet. Körde vidare ca 100m innan jag stanna för att kontrollera hjulet. Frun sa att hon såg en katt hoppa upp från diket och göra en dansk skalle. Hon såg hur katta kräcket gjorde helt om och sprang ut i åkern. Det sluta bra, hann inte ens göra i byxan för allt gick så snabbt ;-). Det jag borde kanske ha gjort var att stanna mer än 100m från kurvans utgång, det var ju ändå 70 där....

/Råttis

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Nån som krockat med småvilt?

#3 Inlägg av Conseal »

Tog ett mindre rådjur med VTRen förut ... Hann komma ner till ca 50 innan jag träffade bakhasen. Gick bra men jag skulle inte vilja ha ett djur under framhjulet :)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Nån som krockat med småvilt?

#4 Inlägg av adrian_vg »

Klippte en duva en gång med kåpglaset och översidan av hjälmen. Vinglade till lite, men ingen skada skedd. Gick lite värre för fågeln dock - såg ett moln fjädrar i backspegeln...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar