Så djävla arg

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

Så djävla arg

#1 Inlägg av Brother Wolf »

Har aldrig varit så arg i hela mitt liv som nu.
Har haft ett muntligt avtal med husvärden där jag jobbar i 7 år att jag får vinterförvara min hoj i deras garage så
länge som jag inte står i en ruta och så länge som jag jobbar där.
Blev väldigt förvånad när jag gick förbi min hoj och såg att kapellet inte låg på rätt,
rättade till det och såg en P-bot på kapellet. Ringde Bolaget, kontaktade husvärden och har nu fått info.
Hon säger till mig att hon har sagt till att vår avtal inte gäller längre, vilket hon inte har sagt till mig.
Hon ger mig ingen tid att hitta en plats att förvara min hoj över vintern, och jag har nu en bot på 650:- som jag hade kunnat undvika!

Enda orsaken hon gör detta är att dom vill ha in mer pengar från garaget, vilket inte kommer att hända då nästan ingen använder det.
Vi är flera på jobbet som kör hoj, vi behöver bara 2 platser för att alla hojar skall få plats, så sjukt.

Får se vad som händer i morgon när/om hon svarar på mitt sista mail.

Så djävla brutalt arg!
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Så djävla arg

#2 Inlägg av Donner »

Tråkigt, bättre att säga ifrån ju så man får lite tid på sig att fixa annan plats.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

Re: Så djävla arg

#3 Inlägg av apex »

Här med, då! Ett pizzabud saktade in, och gjorde en u-sväng framför mig och jag träffade bilen vid vid bakhjulet.

Blev galet arg! Hur kan man göra så, jag kunde fan dött!

Jag ringde polisen som kom och skrev rapport, hela pizzerians folk var framme och försvarade idiotin! :cBomb:
_________________


A master of going faster!
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

Re: Så djävla arg

#4 Inlägg av StigH »

apex skrev:Här med, då! Ett pizzabud saktade in, och gjorde en u-sväng framför mig och jag träffade bilen vid vid bakhjulet.
Blev galet arg! Hur kan man göra så, jag kunde fan dött!
Jag ringde polisen som kom och skrev rapport, hela pizzerians folk var framme och försvarade idiotin! :cBomb:
_________________
A master of going faster!
Du lär nog inte få nån rabatt på den pizzerian... :D
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Så djävla arg

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Brother Wolf skrev:Har aldrig varit så arg i hela mitt liv som nu.
Har haft ett muntligt avtal med husvärden där jag jobbar i 7 år att jag får vinterförvara min hoj i deras garage så
länge som jag inte står i en ruta och så länge som jag jobbar där.
Blev väldigt förvånad när jag gick förbi min hoj och såg att kapellet inte låg på rätt,
rättade till det och såg en P-bot på kapellet. Ringde Bolaget, kontaktade husvärden och har nu fått info.
Hon säger till mig att hon har sagt till att vår avtal inte gäller längre, vilket hon inte har sagt till mig.
Hon ger mig ingen tid att hitta en plats att förvara min hoj över vintern, och jag har nu en bot på 650:- som jag hade kunnat undvika!

Enda orsaken hon gör detta är att dom vill ha in mer pengar från garaget, vilket inte kommer att hända då nästan ingen använder det.
Vi är flera på jobbet som kör hoj, vi behöver bara 2 platser för att alla hojar skall få plats, så sjukt.

Får se vad som händer i morgon när/om hon svarar på mitt sista mail.

Så djävla brutalt arg!
Förjävligt! Du skulle iofs kunna skruva av regplåten med tanken att hojen skulle kunna vara avställd, men risken är att P-bolaget kommer ihåg numret och skriver ändå.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar