Som bekant brann ju min likriktare i slutet av förra säsongen och kletade ner hela passagerarfotpinnen och delar av ramen där brunt äckligt gunk runnit ner när värmen blev för hög.
Är inte säker på vad de hällt ner i regulatorn för att isolera sladdarna, transistorerna mm, men nån sorts lim antar jag att det är.
Hur får man bort sånt hårt klet?
Tips på vad för kemiska upplösare som skulle kunna funka på gunket tas tacksamt emot.
Rengöring efter smält likriktare/voltregulator
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Rengöring efter smält likriktare/voltregulator
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Rengöring efter smält likriktare/voltregulator
Bromsrengöring?
Thinner?
Smälta bort med varmluftspistol?
Bild på eländet?
Thinner?
Smälta bort med varmluftspistol?
Bild på eländet?
VFR750F -92, grön
- StigH
- Donator 2014
- Inlägg: 450
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
- Ort: Jönköping (utanför)
- Kontakt:
Re: Rengöring efter smält likriktare/voltregulator
Jag har ju yrkesmässigt pysslat med sånt.
Den lilla haken är att om du användet de medlen på hojen lär den gå upp i rök. Bokstavligen!
Oändligt aggressiva mot allt annat än rent guld och Si02 och ett par ämnen till som garanterat inte finns på hojen..
Håll du dig till värmepistol och kniv,
Man använder ofta nån typ av kiselgucka för att skydda elektroniken, haken där är att de är svårlösliga i det mesta ..
Den lilla haken är att om du användet de medlen på hojen lär den gå upp i rök. Bokstavligen!
Oändligt aggressiva mot allt annat än rent guld och Si02 och ett par ämnen till som garanterat inte finns på hojen..
Håll du dig till värmepistol och kniv,
Man använder ofta nån typ av kiselgucka för att skydda elektroniken, haken där är att de är svårlösliga i det mesta ..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
VF750C --82-83
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Rengöring efter smält likriktare/voltregulator
Hade bild, men min bildserver dog nyligen. Tänk bränd kola som runnit.
Ok, får bli varmluftspistolen och skrapa försiktigt på aluminiumet.
Blir det inte bra får jag väl leta upp en bättre beggad fotpinne ist...
Ok, får bli varmluftspistolen och skrapa försiktigt på aluminiumet.
Blir det inte bra får jag väl leta upp en bättre beggad fotpinne ist...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!