Panso skrev:Tack för inbjudan, men tyvärr lite för långt för min del så här kort inpå. Får jag nog se fram emot kommande års träffar istället.
Jo, tog runt 40 mil en dag på ER6:an och det var nog så långt man önskade köra. Klart man kan pusha några mil till, men skönare när man kan ta det lugnt och ändå har semester en vecka till. Sambon följer med på sin FJR så vi kör vidare från Norrköping om hojköpet går igenom.
Vänta lite nu... Du har en ER6, och sambon en fjr som är en STOR och tung hoj. Är du en kvinna?
Inte för att det spelar roll om du är man, kvinna eller något annat. Är bara nyfiken...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Nejdå, är ingen kvinna men tänkte lite annorlunda än sambon vid inköp av första hoj helt enkelt. Tog hojkort tillsammans samma sommar, men istället för att direkt hoppa på en tung och "dyr" hoj så ställde jag lite krav såsom ABS, billig i inköp och en hoj som ser bra ut. Sambon hoppade direkt på det dyra kortet och hamnade då på FJR.
Nu har jag kört så pass mycket att det är värt att investera lite mera pengar i hojen, men har fortfarande kraven såsom ABS och bra utseende. Utöver detta har det tillkommit en del såsom lite bättre komfort vid långkörning, soppamätare (saknas på ER6an) och hade gärna sett en växelindikator också men man kan ju inte få allt.
Förresten låter det som om du skulle behöva jobba lite på en presentationstråd i "jag och min vfr", verkar finnas en del intressant att berätta.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Inte för att det spelar roll om du är man, kvinna eller något annat. Är bara nyfiken...
Hmm... det är inte första gången du har lite problem med manligt och kvinnligt här på forumet...
Ditt inlägg var väntat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
VTEC:en slår till strax under 7000 rpm. Jag tror inte du kommer att bli besviken om du varvar lite mer.
Rätt växel, vid rätt varvtal, vid rätt hastighet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Grattis till ett bra köp, jag var den första ägaren på denna cykel. Hoppas att du kommer få många sköna mil på den. Under de 3 åren den var i min ägo så gick den klanderfritt.
Xt1200z åks det på nu sedan 2011. Det har blivit lite mil på denna med nu ca 7000.