RC213V-S

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: RC213V-S

#16 Inlägg av adrian_vg »

:cry:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: RC213V-S

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev: :cry:
Det är väl inget att tjura över. Vi kan ju återigen skryta över att VFR (den tillhör ju den familjen) är VÄRST!... Även om nästan ingen kommer att äga en :twisted: :wink:
Och vem vet, det kanske kommer en bantad version för vanliga dödliga som de facto ersätter Fireblade om några år.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: RC213V-S

#18 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev: :cry:
Det är väl inget att tjura över. Vi kan ju återigen skryta över att VFR (den tillhör ju den familjen) är VÄRST!... Även om nästan ingen kommer att äga en :twisted: :wink:
Och vem vet, det kanske kommer en bantad version för vanliga dödliga som de facto ersätter Fireblade om några år.
Vi har suktat efter en överkomlig sport-viffer i över ett decennium nu. Känns inte som att Honda kommer att överge Fireblade i första taget, och så länge den modellen finns kvar på marknaden kommer det ingen VFR-RR. De är trendkänsliga de där japanerna och sneglar gärna på vad de andra gör. Att skilja sig från mängden är farligt...

Bara en sån sak som Kawa gjort - att montera en kompressor i en supersporthoj - är något oerhört.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: RC213V-S

#19 Inlägg av andreas »

1,4 miljoner. Det kostar att ligga på topp.

http://www.bike.se/nyheter/honda-rc213v ... 4-miljoner
VFR1200F DCT -10

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: RC213V-S

#20 Inlägg av adrian_vg »

<snyft> :cry:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: RC213V-S

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

andreas skrev:1,4 miljoner. Det kostar att ligga på topp.

http://www.bike.se/nyheter/honda-rc213v ... 4-miljoner
OH SHIT! :shock:
Jag gissade att den skulle bli ruskigt dyr, men det här var t.o.m. över vad jag kunde gissa och lämnar då både NR750, Ducati Desmosedici RR och specialare som Ariel Ace långt bakom sig, kan tänka mig även effektmässigt.

På tal om effekt kan det bli intressant vilken prisklass kompressor-Kawan kommer att hamna i. Frågan är bara vad dom ska ha den till? Den saknar bl.a. lyse och går inte att registrera och det finns ingen tävlingsklass i roadracing där den platsar.

Där har RC213V-S ett övertag, det är en godkänd banhoj med lyse som är registeringsbar för gatan. Sen hur många som kommer att köra den på gatan återstår att se inte minst med tanke på att Honda vill att man ska byta kolvar efter 300 mil. Så även om det skulle finnas ett gäng stenrika hojåkare som kan köpa den så kommer man nog ändå inte se så många såna på träffarna med packväskor monterade :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: RC213V-S

#22 Inlägg av andreas »

300 mil? Äh, då får det vara. Fyra fem kolvbyten per säsong låter lite mycket. Och man vill ju inte behöva stanna och byta kolvar för att komma hem från semestern.
VFR1200F DCT -10

Skriv svar