Förfrågan om deltagande på MC-Mässan

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Förfrågan om deltagande på MC-Mässan

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag blev uppringd idag av en kontaktperson i CBX Klubben som undrade om det fanns intresse i Honda V4 klubben/Sabmag/VFR-Forum att vara med i en monter med ett Honda märkesklubbtorg på MC-Mässan 22-25 januari 2015 tillsammans med bl.a. CB1100R Klubben och GW "Bussklubben".
Det rör sig alltså om klassiska, special eller delvis ombyggda hojar som ska ställas ut, inte några vanliga nyare standardmoppar eftersom mässan ändå kommer vara full av såna, 1-2 hojar/klubb och folk som kan representera det hela.

Jag sa att i Sverige är det VFR-Forumet som är den mest aktiva delen för Honda V4 och att jag skulle skriva in ett förslag men att jag inte kunde lämna nåt besked direkt.

Det var tydligen lite brådis också, dom skulle försöka sammanställa på torsdag och bestämma nästa torsdag.

Haken då? Montern (ca. 65 kvm) kostar ca. 40.000 kr trots att det är ideella föreningar, så det skulle bli ca. 10.000 kr/klubb. Frågan är alltså, kära forummedlemmar, finns det intresse? Vi är ju ganska många så, låt säga att 100 st. skulle lägga 100 kr (eller vad en eller två entrébiljetter kostar) var så skulle det inte bli speciellt betungande och av samma anledning skulle arbetsuppgifterna att stå i montern inte heller vara speciellt betungande.

Så vad sägs? Jag kan iaf tänka mig att vara med, så vi kan ju göra en lista här nedan och se hur många som kan tänka sig att haka på. Man kan också räkna så här att en entrébiljett kostar 160 kr, går man två dagar blir det 320 kr. Dom som jobbar i montern kommer in gratis åså kan vi flasha våra fina forumtröjor :D
Så jag börjar listan så får vi se vart det leder:

1. Tyrannosaurus 300 kr.
2.
3.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Förfrågan om deltagande på MC-Mässan

#2 Inlägg av Seth »

Blir intresset såpass stort så man kan göra lite v4 skojsigt så hakar man på på ett sätt eller 2 :P
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Förfrågan om deltagande på MC-Mässan

#3 Inlägg av Mister »

Jag kan bidrar med ett par hundra. Då de vill antagligen ha med oss för delfinansiering, samt att det sker med då så kort varsel så borde de sänka villkoret med 10 papp för oss, vi är ju ingen klubb med klubbkassa. Borde se mer på vad vi kanske kan bidra med. :)
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Förfrågan om deltagande på MC-Mässan

#4 Inlägg av Conseal »

Med tanke på att det brukar vara ca 20 aktiva så blir det minst 500kr per skalle.. Jag kan tänka mig men vem arrangerar och har huvudansvaret?
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Förfrågan om deltagande på MC-Mässan

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Med tanke på att det brukar vara ca 20 aktiva så blir det minst 500kr per skalle.. Jag kan tänka mig men vem arrangerar och har huvudansvaret?
Vad jag fattar så är det CBX/CB1100R klubbarna (som brukar samarbeta och även tidigare haft gemensamma montrar på mässan) som är initiativtagare. Det var Lasse som är kassör i CBX-klubben som kontaktade mig.

Dom hade även kontaktat VF750 Custom veteranklubben
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar