Sida 1 av 1
Prestanda jämförelse
Postat: ons apr 25, 2007 09:46
av Qwerty
Var ute en sväng igår, jag och en polare på en R6a 02a. Jämförde prestandan från 100blås och uppåt. 2ans växel. Vi går helt jämt upp till toppfart där det verkar som om jag tog någon meter, osäker eftersom man har full koll framåt, vid varvstopp på sexan så släpper jag av.
Helt sjukt min hoj orkar gå in i varvstopp på sexans spett. Gissar att mätaren visade 280 eller nått.
Vi gjorde om vårat gamla test med sexans växel och fullt ös, tidigare låg vi i 100 och vräkte på, nu gick det 140. Tidigare hade R6an tankväska nu var den utan.
Nu helt plötsligt så drog han mej och det var ganska så reält. Vi börjar prata 10-20m i skillnad vid 250blås. Tidigare test med tankväska så var resultatet helt tvärt om.
Sjukt fort åkte vi i vilket fall på motorvägen hem.
P.s
Hastigheterna i denna test är rent ljug och vi överskred aldrig gällande hastighet.
Re: Prestanda jämförelse
Postat: ons apr 25, 2007 09:51
av Henning
Qwerty skrev:
P.s
Hastigheterna i denna test är rent ljug och vi överskred aldrig gällande hastighet.

Postat: ons apr 25, 2007 10:12
av Qwerty
Men viffern går som en 600 supersport hoj. Det tycker inte jag är illa.
Postat: ons apr 25, 2007 10:25
av elias
Har testat lite mot andra hojjar jag med och viffern hänger på förvånansvärt bra! Dock... i svängar så är den lite tyngre att slänga runt..

Postat: ons apr 25, 2007 10:34
av Henning
elias skrev:i svängar så är den lite tyngre att slänga runt..

Det är ju precis DET DÄR jag tycker är viktigast.
En VFR är en VFR, det vet alla. Den är bra på sporttouring och lite snäll lek.
MEN... vilken av viffrarna är kurvbäst?
/H
Postat: ons apr 25, 2007 11:00
av Conseal
Ja inte fan är det min iallfall .. eller så beror det på mig

Postat: ons apr 25, 2007 11:33
av Qwerty
Henning skrev:
MEN... vilken av viffrarna är kurvbäst?
/H
Vet inte men 800an funkar riktigt bra i kurvorgier. Den är inte som en R6a men bra mycket bättre än en tidig 90tals sporthoj. Jämför med Gsxr750 92a. Har inga problem att hålla jämna steg med moderna sporthojar.
Det som ska på min nu är riktiga däck. Samt att fjädringen ska mätas in och justeras lite bättre. Återkommer efter det med resultat.
Att den duger till lång åka vet vi ju alla, men kurvorgie är nog vissa lite osäkra på.
Postat: ons apr 25, 2007 16:18
av elias
Jag körde en runda med min 97:a för att sen sätta mig på kompisens Kawwa ZZR 600 o den var bra mycket lättare att dra kurvorna med. Blev lite sugen...

Postat: ons apr 25, 2007 17:07
av apex
Postat: ons apr 25, 2007 21:23
av Tyrannosaurus
Henning skrev:MEN... vilken av viffrarna är kurvbäst?
VFR750....R (RC30

)
Postat: ons apr 25, 2007 21:24
av Henning
RC45.
Re: Prestanda jämförelse
Postat: ons apr 25, 2007 21:26
av Tyrannosaurus
Qwerty skrev:Var ute en sväng igår, jag och en polare på en R6a 02a. Jämförde prestandan från 100blås och uppåt. 2ans växel. Vi går helt jämt upp till toppfart där det verkar som om jag tog någon meter, osäker eftersom man har full koll framåt, vid varvstopp på sexan så släpper jag av.
Helt sjukt min hoj orkar gå in i varvstopp på sexans spett. Gissar att mätaren visade 280 eller nått.
Vi gjorde om vårat gamla test med sexans växel och fullt ös, tidigare låg vi i 100 och vräkte på, nu gick det 140. Tidigare hade R6an tankväska nu var den utan.
Nu helt plötsligt så drog han mej och det var ganska så reält. Vi börjar prata 10-20m i skillnad vid 250blås. Tidigare test med tankväska så var resultatet helt tvärt om.
Jaha, då får man terra honom lite att en "tung och slö "FFFRRRRRRR" (enligt honom alltså) kör ifrån eller iaf lika fort

Postat: ons apr 25, 2007 21:28
av Tyrannosaurus
Henning skrev:RC45.
Det är inge "viffer" utan en "rivfer"
Rättelse: Även faktum är nog att RC30 är lättare att släng eftersom det är en 7 kg lättare hoj.
Re: Prestanda jämförelse
Postat: tor apr 26, 2007 13:59
av Qwerty
Tyrannosaurus skrev:
Jaha, då får man terra honom lite att en "tung och slö "FFFRRRRRRR" (enligt honom alltså) kör ifrån eller iaf lika fort

Man kanske inte ska ta till överord och säga kör ifrån. Men går liknande kan man säga utan dåligt samvete.
Men vilken skillnad i kurvor det va, shit va R6an svänger snabbt och lätt. Helt sjukt faktist.
Klart du ska ta chansen och terra när man kan.