Sänkt effekt ger lägre premier?
Postat: tor apr 26, 2007 22:57
Helu!
Var på Honda MC center i gbg idag. Stod och tittade lite på en VFR 750 -97.
Absolut ingen pärla, en del repor och sprickor mm, såldes för 39 000:-
Jag reagerade på att den var reggad som 44kW/ 60HK.
Därför var jag tvungen att fråga säljaren lite som förklarade att detta var för att importörerna "ströp ner" cyklarna på pappret för att ge lägre försäkringar på den tiden, men att idag går de flesta bolagen ändå på ursprungseffekten.
Med andra ord, så var det en fullfjädrad vfr, med låg effekt endast på pappret.
Men vaddå, hur kan det gå igenom? Och om man nu skulle köpa en sån hoj, kan man då stå på sig och få rätt i att få lägre premie pga lägre effekt?
Var på Honda MC center i gbg idag. Stod och tittade lite på en VFR 750 -97.
Absolut ingen pärla, en del repor och sprickor mm, såldes för 39 000:-
Jag reagerade på att den var reggad som 44kW/ 60HK.
Därför var jag tvungen att fråga säljaren lite som förklarade att detta var för att importörerna "ströp ner" cyklarna på pappret för att ge lägre försäkringar på den tiden, men att idag går de flesta bolagen ändå på ursprungseffekten.
Med andra ord, så var det en fullfjädrad vfr, med låg effekt endast på pappret.
Men vaddå, hur kan det gå igenom? Och om man nu skulle köpa en sån hoj, kan man då stå på sig och få rätt i att få lägre premie pga lägre effekt?