Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
ecv
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jul 19, 2015 14:55

Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

#16 Inlägg av ecv »

Tack för länken till packboxen och den entusiastiska filmen :)

Ser ut som att packboxarna skulle kunna gå med lite pill om man hittar ett bra ställe att hissa upp den på.

blacken : ja, precis där går gränsen för klassiker-försäkringen så då blir den billig. Jag håller lite span på segmentet.

adrian_vg : Jag menar 45k på själva cykeln och utöver det för försäkring etc. En VFR 750 från 95- och framåt kostar mig ungefär 6500 på Bilsport och MC och 14 000 (!) på Svedea.

Satt i helgen en del och tittade på VFR 800 från 02-04 (vtec-modellen) och den var riktigt läcker. Försäkring där blir ca 7500 initialt (dock bara någon enstaka som fungerade, och det var en FI-modell). Fanns en sådan i närheten, ska fundera på att åka och kolla på den. Den ligger dock lite närmare mitt budgettak än grönviffern :)

Och tack så mycket för att man eventuellt skulle få komma förbi och ställa lite frågor +mini-mek på din garageuppfart, det uppskattas.

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

#17 Inlägg av Seth »

ecv skrev:Tack för länken till packboxen och den entusiastiska filmen :)

Ser ut som att packboxarna skulle kunna gå med lite pill om man hittar ett bra ställe att hissa upp den på.

blacken : ja, precis där går gränsen för klassiker-försäkringen så då blir den billig. Jag håller lite span på segmentet.

adrian_vg : Jag menar 45k på själva cykeln och utöver det för försäkring etc. En VFR 750 från 95- och framåt kostar mig ungefär 6500 på Bilsport och MC och 14 000 (!) på Svedea.

Satt i helgen en del och tittade på VFR 800 från 02-04 (vtec-modellen) och den var riktigt läcker. Försäkring där blir ca 7500 initialt (dock bara någon enstaka som fungerade, och det var en FI-modell). Fanns en sådan i närheten, ska fundera på att åka och kolla på den. Den ligger dock lite närmare mitt budgettak än grönviffern :)

Och tack så mycket för att man eventuellt skulle få komma förbi och ställa lite frågor +mini-mek på din garageuppfart, det uppskattas.
du menar inte från -96 o framåt? tidiga 95or bör man väl kunna få Classica försäkring på?
"Bättre än HD"

ecv
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: sön jul 19, 2015 14:55

Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

#18 Inlägg av ecv »

Seth skrev: du menar inte från -96 o framåt? tidiga 95or bör man väl kunna få Classica försäkring på?
Ah, är det så noga att månader räknas? Trodde bara det var per år :)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

#19 Inlägg av adrian_vg »

ecv skrev:Och tack så mycket för att man eventuellt skulle få komma förbi och ställa lite frågor +mini-mek på din garageuppfart, det uppskattas.
Ingen orsak. :-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

#20 Inlägg av Seth »

ecv skrev:
Seth skrev: du menar inte från -96 o framåt? tidiga 95or bör man väl kunna få Classica försäkring på?
Ah, är det så noga att månader räknas? Trodde bara det var per år :)
eftersom jag kunde classica försäkra min förra som var en -90 år 2010 så
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)

#21 Inlägg av Jonher »

När jag 2013 letade cykel, så ringde jag Svedea och frågade.
Om jag skulle köpt en -94 på sommaren skulle jag få betala en högre premie några månader, men till årsskiftet skulle premien bli billigare.
Jag minns inte om jag skulle vara tvungen att själv ringa och ändra eller om det skulle ske automatiskt.
Årsförfallodagen på försäkringen hade ingen betydelse i det här fallet.
Never ride faster than your guardian angel can fly

Skriv svar