Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Halloj!
Håller på och letar en första hoj efter kortet, och stötte på en VFR 750, och sedan detta forum när jag googlade lite
Funderade först på en nyare hoj (2008-2010) med ABS och skön kompromiss mellan sport och touring. Har bl.a. tittat på Yamaha FZ6 S2. Nackdelen med en sådan hoj, för mig då, är dels inköpskostnaden (35-45k) samt försäkringen (ca 8k per år) som är ganska hög i början. Har råd, men är student så ekonomin skulle få en del stryk.
Har inte funderat lika mycket på en äldre hoj förrän jag hörde att en kollega på sommarjobbet funderar på att sälja sin. Fördelen med en äldre hoj är just nackdelen med en äldre hoj mestadels - billigare inköp (han vill ha runt 10k för den) och försäkringen (klassikerförsäkring, c:a 1.5k per år?).
Men, jag har lite frågetecken som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig lite med.
Jag har en bild i huvudet att en äldre hoj = mer mekande. Jag tycker i och för sig att det är kul att bygga, pyssla, meka o.s.v. Men just mekande har jag nästan noll erfarenhet av. Dessutom har jag ingenstans att vara (ingen riktig verkstad) och knappt några verktyg. Ej heller någon kunnig person i närheten som kan vägleda mig, ev. kan jag få lite tips och hjälp på sommarjobbet.
Hojen det handlar om är en VFR 750 från 1986. Om jag minns och förstått rätt ser det ut ungefär såhär:
* har gått c:a 14400 mil
* drivpaket etc är hyfsat nybytt
* packboxarna behöver bytas (den ena läcker), han har nya och de följer med köpet
* backdäcket behöver bytas hyfsat snart
* ena fästet till backspegeln är brutet (den sitter dock fast, men är lite sned), lite smårepor på ena sidan (den är nedlagd i låg hastighet en gång)
* såvitt jag förstått är batteriregulatorn eller ventilerna genomgångna alls (iaf inte av honom verkar det som, köpte den 2010 då den gått c:a 8000/9000 mil)
* bromsbeläggen behöver bytas fram
* en del motorskruvar etc är rätt rostiga (men de går säkert att polera upp)
* mjuka packväskor medföljer, samt främre kåpor (ej monterade)
Det jag tänker på är dels hur svårt det är att byta packboxar/belägg och dels hur ni ser på att den gått över 14000 mil utan att motorn (kanske han verkar inte ha gjort det, vet dock inte innan) gåtts igenom. Min största rädsla är att jag, med min tur, ska hinna köra lite, byta backdäck, och sedan säckar hojen ihop med något fel som kostar nästan lika mycket som hojen att laga (och som jag knappast kan göra själv). Han (kollegan som säljer) har sagt att han kan hjälpa mig byta bromsbelägg, men inte riktigt orkar byta packboxar (han vill bli av med hojen, inte meka mer med den, och det förstår jag).
Är det någonting mer jag borde fråga mig själv annars? Tyckte den var kul att provköra, även fast det var läskigt att prova att nypa till lite med bromsen när man låg i 90 km/h (bara kört ABS innan). Hojen verkar vara i bra skick annars (jag kan dock väldigt lite om motorcyklar än så länge, och har få referenser), och kollegan verkar vara schysst som person.
Kan skicka med en liten bild också --- KLICKA HÄR
Tack på förhand!
Håller på och letar en första hoj efter kortet, och stötte på en VFR 750, och sedan detta forum när jag googlade lite
Funderade först på en nyare hoj (2008-2010) med ABS och skön kompromiss mellan sport och touring. Har bl.a. tittat på Yamaha FZ6 S2. Nackdelen med en sådan hoj, för mig då, är dels inköpskostnaden (35-45k) samt försäkringen (ca 8k per år) som är ganska hög i början. Har råd, men är student så ekonomin skulle få en del stryk.
Har inte funderat lika mycket på en äldre hoj förrän jag hörde att en kollega på sommarjobbet funderar på att sälja sin. Fördelen med en äldre hoj är just nackdelen med en äldre hoj mestadels - billigare inköp (han vill ha runt 10k för den) och försäkringen (klassikerförsäkring, c:a 1.5k per år?).
Men, jag har lite frågetecken som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig lite med.
Jag har en bild i huvudet att en äldre hoj = mer mekande. Jag tycker i och för sig att det är kul att bygga, pyssla, meka o.s.v. Men just mekande har jag nästan noll erfarenhet av. Dessutom har jag ingenstans att vara (ingen riktig verkstad) och knappt några verktyg. Ej heller någon kunnig person i närheten som kan vägleda mig, ev. kan jag få lite tips och hjälp på sommarjobbet.
Hojen det handlar om är en VFR 750 från 1986. Om jag minns och förstått rätt ser det ut ungefär såhär:
* har gått c:a 14400 mil
* drivpaket etc är hyfsat nybytt
* packboxarna behöver bytas (den ena läcker), han har nya och de följer med köpet
* backdäcket behöver bytas hyfsat snart
* ena fästet till backspegeln är brutet (den sitter dock fast, men är lite sned), lite smårepor på ena sidan (den är nedlagd i låg hastighet en gång)
* såvitt jag förstått är batteriregulatorn eller ventilerna genomgångna alls (iaf inte av honom verkar det som, köpte den 2010 då den gått c:a 8000/9000 mil)
* bromsbeläggen behöver bytas fram
* en del motorskruvar etc är rätt rostiga (men de går säkert att polera upp)
* mjuka packväskor medföljer, samt främre kåpor (ej monterade)
Det jag tänker på är dels hur svårt det är att byta packboxar/belägg och dels hur ni ser på att den gått över 14000 mil utan att motorn (kanske han verkar inte ha gjort det, vet dock inte innan) gåtts igenom. Min största rädsla är att jag, med min tur, ska hinna köra lite, byta backdäck, och sedan säckar hojen ihop med något fel som kostar nästan lika mycket som hojen att laga (och som jag knappast kan göra själv). Han (kollegan som säljer) har sagt att han kan hjälpa mig byta bromsbelägg, men inte riktigt orkar byta packboxar (han vill bli av med hojen, inte meka mer med den, och det förstår jag).
Är det någonting mer jag borde fråga mig själv annars? Tyckte den var kul att provköra, även fast det var läskigt att prova att nypa till lite med bromsen när man låg i 90 km/h (bara kört ABS innan). Hojen verkar vara i bra skick annars (jag kan dock väldigt lite om motorcyklar än så länge, och har få referenser), och kollegan verkar vara schysst som person.
Kan skicka med en liten bild också --- KLICKA HÄR
Tack på förhand!
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Jag har ju i och för sig ingen egen erfarenhet av så här gamla VFRer, men för att vara så pass gamal tycker jag den ser väldigt fin ut. Tror inte heller du behöver vara orolig för milen den gått, om den bara blivit servad som den ska. Bromsbeläggen är inga problem att byta själv, men packboxarna hade jag låtit någon annan ta hand om.
Lycka till, och välkommen hit.
Lycka till, och välkommen hit.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Tja alltid svårt att råda någon till ett begköp, spexiellt en "främmande" på nätet, men generellt så är viffern ett "ganska" så skottsäkert kort, kvalitetsmässigt sett anses den av många MC motorjournalister som den absolut bästa knarren genom tiderna. Det underförstått att allt som snurrar och rör sig, rasar för eller senare. Den anses av många som den bästa allround knarren, kan bara instämma där "den är inte bäst på något, men djäkligt bra på allt" sägs det om den.
Så allmänskicket är ju den mest avgörande faktorn för begköp av en äldre viffer, är den i ett gott skick och fungerar normalt utan en massa skrammel, ryck, och andra obsceniteter i motorn så verkar det vara ett hyfsat köp för den pengen, skulle dock pruta lite för att den verka sakna sido och underkåporna? (http://cdn.blocket.com/static/1/images_ ... 995735.jpg Ska den se ut) och även för framgaffelpackningarnas skull, inte svåra att byta, men slabbigt, ska finnas en tråd här på forumet med bilder hur man gör, har jag för mig. Även milen skulle jag inte oroa mig så mycket över, har för mig att ett Engelskt MC bud körde i över 60.000 mil med sin viffer.
Och var inte "orolig" över att den inte har ABS, det finns många som har kört knarr i många (=massor) av år utan det, och vi lever än. tycker personligen att utan ABS så är körningen mera "levande" så att säga, man måste verkligen vara alert och verkligen lära sig vad knarren "berättar" under körningen, och då så upplever man mera av hojen och körningen. Men det är mina "5 Cent".
Lycka till med funderingarna och hoppas och ser med tilllförsikt fram emot en nybliven och lycklig vifferägare ansluta sig till dom eminenta gagghökarna och annat folk här på forumet.
Så allmänskicket är ju den mest avgörande faktorn för begköp av en äldre viffer, är den i ett gott skick och fungerar normalt utan en massa skrammel, ryck, och andra obsceniteter i motorn så verkar det vara ett hyfsat köp för den pengen, skulle dock pruta lite för att den verka sakna sido och underkåporna? (http://cdn.blocket.com/static/1/images_ ... 995735.jpg Ska den se ut) och även för framgaffelpackningarnas skull, inte svåra att byta, men slabbigt, ska finnas en tråd här på forumet med bilder hur man gör, har jag för mig. Även milen skulle jag inte oroa mig så mycket över, har för mig att ett Engelskt MC bud körde i över 60.000 mil med sin viffer.
Och var inte "orolig" över att den inte har ABS, det finns många som har kört knarr i många (=massor) av år utan det, och vi lever än. tycker personligen att utan ABS så är körningen mera "levande" så att säga, man måste verkligen vara alert och verkligen lära sig vad knarren "berättar" under körningen, och då så upplever man mera av hojen och körningen. Men det är mina "5 Cent".
Lycka till med funderingarna och hoppas och ser med tilllförsikt fram emot en nybliven och lycklig vifferägare ansluta sig till dom eminenta gagghökarna och annat folk här på forumet.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Malin verkar inte ha fått sin viffer såld än. En juste hoj med känd historik.
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_V ... 4.htm?sa=1
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_V ... 4.htm?sa=1
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Jojo du, full av Adrianloppor, ska du fördärva grabben direkt?adrian_vg skrev:Malin verkar inte ha fått sin viffer såld än. En juste hoj med känd historik.
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_V ... 4.htm?sa=1
och
hafver herr Adrian varit på en exkursion i Guds gröna natur? eller sökt in på skogsmulleskolan, eller "våldgästat" i "mitt i naturen"Köpte den i klotat skick
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Inget fel på den årsmodellen, den är sista bra modellen med förgasare!blacken skrev:Jojo du, full av Adrianloppor, ska du fördärva grabben direkt?
Dessutom är den inte så gammal än att reservdelar är ett problem, till skillnad från en första, eller andra-generations VFR.
Känns ju lite sådär att en fortfarande bra hoj från andra hälften av 80-talet ska behöva tyna bort pga reservdelsbrist...
Inte jag, men min övningskörare...blacken skrev:hafver herr Adrian varit på en exkursion i Guds gröna natur? eller sökt in på skogsmulleskolan, eller "våldgästat" i "mitt i naturen"
Personen i fråga låste som bekant framhjulet vid en bromsövning, gick omkull och patinerade ena kåpsidan. Hojen i övrigt är i bra skick.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Köp så nytt du kan för din budget
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
och sedan sist var det svårt med reservdelstillgången för Gen II ?...Dessutom är den inte så gammal än att reservdelar är ett problem, till skillnad från en första, eller andra-generations VFR.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Hej ECV och välkommen!
86an ser fin ut och kommer säkert göra dig lycklig i många tusen mil om du väljer den. Jag skulle ändå rekommendera dig att välja t.ex. Adrian_vg's gamla hoj. Prutar du en tusenlapp eller två så har du en modernare cykel som gått drygt hälften så långt som 86an, till nästan samma kostnad som 86an kommer hamna på efter däckbyte och renovering.
86an ser fin ut och kommer säkert göra dig lycklig i många tusen mil om du väljer den. Jag skulle ändå rekommendera dig att välja t.ex. Adrian_vg's gamla hoj. Prutar du en tusenlapp eller två så har du en modernare cykel som gått drygt hälften så långt som 86an, till nästan samma kostnad som 86an kommer hamna på efter däckbyte och renovering.
Never ride faster than your guardian angel can fly
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Ett litet tillägg :
De "moderna" 97orna blir billiga att försäkra näst-nästa säsong
De "moderna" 97orna blir billiga att försäkra näst-nästa säsong
Never ride faster than your guardian angel can fly
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Tack för alla svar! Och ursäkta mitt sena samt långa svara
Förstår att det är svårt att ge tips när man inte sett hojen. Och själv är jag som sagt inte erfaren när det gäller att bedöma allmänskick, men det kändes som att den drog jämt på alla växlar och kom upp i 210 på motorvägen utan problem innan jag inte ville köra fortare. Började vibrera/skaka en del i 160-180, mestadels backspeglarna (som f.ö. var lite svåra att se bra bakåt i). Hojen i sig kändes stabil.
Sido- och underkåporna ska vara med, men ej monterade. Nuvarande ägaren har lackat om kåporna samt klätt om sadeln och bytt ljuddämparen bl.a., vilket syns bra på bilden. Han (ägaren) hade tänkt fixa packboxarna, men det hade inte blivit av. Nu är han inte så sugen och vill sälja hojen utan att behöva meka mer med den.
Den gröna viffern som någon länkade till var också fin, men eftersom den inte är 20> år blir nog försäkringen rätt saftig för mig (typ som för en ny hoj), som Jonher skrev. Men får ha det som alternativ, absolut. Det stod att en del skruvar saknas – är sådant svårt/dyrt att få tag på överlag? Viffern som jag skapade tråden om hade rätt många rostiga skruvar – tänkte att de heller inte kan inte vara så dyra/svåra att byta, eller har jag fel? Backspegeln som sitter lite trasig tänkte jag också kanske går att ta loss och svetsa till lite på något vis, men det är inget som måste göras.
Det låter som att det är mer pill än svårt att byta packboxar (klarar man sig med vanliga verktyg?), jag har inte mekat så mycket som sagt, men pluggar tekniskt (dock mer teori än praktik…) och gillar att pilla så tror ni att jag klarar av det om jag laddar ned en guide och lyckas hissa upp hojen någonstans?
Har försökt räkna lite och bakdäck går väl på c:a 1500, samt lite småsaker till packboxarna, kanske lite skruvar och andra tingest. Har nått någonstans 12-13k körklart.
Att det inte gjorts så mycket med motorn & ventiler samt laddningsregulatorn verkar inte vara så viktig eller? Det är väl mest det jag är rädd för. Skulle den gå ett par tusen mil minst utan några större problem/ingrepp skulle vara fantastiskt. Tänkte köra den ett antal år i alla fall om jag köper den (tills jag är klar med studierna åtminstone).
Någon nämnde” ”köp så nytt du kan för din budget”, och jag har råd att lägga ned mer, typ maximalt som på yamahan jag nämnde initialt (c:a 45k). Men det är mycket pengar för mig, står fortfarande och väger lite. Har en buffert nu medan jag studerar, men har några års CSN till. Fan, får fundera vidare lite till. Kanske ska försöka tjata på honom (han är min sommarjobbshandledare btw) på att hjälpa mig med packboxarna ändå. Verkstadskostnaden (3000 eller vad det var) som någon nämnde är inte speciellt lockande.
...ingen av er som bor i Uppsala med omnejd annars med mekvänlig plats? Gärna med lite visdomsord också hehe… kan säkert hitta på någonting i kompensation
Nej men i alla fall, tack för svaren igen
Förstår att det är svårt att ge tips när man inte sett hojen. Och själv är jag som sagt inte erfaren när det gäller att bedöma allmänskick, men det kändes som att den drog jämt på alla växlar och kom upp i 210 på motorvägen utan problem innan jag inte ville köra fortare. Började vibrera/skaka en del i 160-180, mestadels backspeglarna (som f.ö. var lite svåra att se bra bakåt i). Hojen i sig kändes stabil.
Sido- och underkåporna ska vara med, men ej monterade. Nuvarande ägaren har lackat om kåporna samt klätt om sadeln och bytt ljuddämparen bl.a., vilket syns bra på bilden. Han (ägaren) hade tänkt fixa packboxarna, men det hade inte blivit av. Nu är han inte så sugen och vill sälja hojen utan att behöva meka mer med den.
Den gröna viffern som någon länkade till var också fin, men eftersom den inte är 20> år blir nog försäkringen rätt saftig för mig (typ som för en ny hoj), som Jonher skrev. Men får ha det som alternativ, absolut. Det stod att en del skruvar saknas – är sådant svårt/dyrt att få tag på överlag? Viffern som jag skapade tråden om hade rätt många rostiga skruvar – tänkte att de heller inte kan inte vara så dyra/svåra att byta, eller har jag fel? Backspegeln som sitter lite trasig tänkte jag också kanske går att ta loss och svetsa till lite på något vis, men det är inget som måste göras.
Det låter som att det är mer pill än svårt att byta packboxar (klarar man sig med vanliga verktyg?), jag har inte mekat så mycket som sagt, men pluggar tekniskt (dock mer teori än praktik…) och gillar att pilla så tror ni att jag klarar av det om jag laddar ned en guide och lyckas hissa upp hojen någonstans?
Har försökt räkna lite och bakdäck går väl på c:a 1500, samt lite småsaker till packboxarna, kanske lite skruvar och andra tingest. Har nått någonstans 12-13k körklart.
Att det inte gjorts så mycket med motorn & ventiler samt laddningsregulatorn verkar inte vara så viktig eller? Det är väl mest det jag är rädd för. Skulle den gå ett par tusen mil minst utan några större problem/ingrepp skulle vara fantastiskt. Tänkte köra den ett antal år i alla fall om jag köper den (tills jag är klar med studierna åtminstone).
Någon nämnde” ”köp så nytt du kan för din budget”, och jag har råd att lägga ned mer, typ maximalt som på yamahan jag nämnde initialt (c:a 45k). Men det är mycket pengar för mig, står fortfarande och väger lite. Har en buffert nu medan jag studerar, men har några års CSN till. Fan, får fundera vidare lite till. Kanske ska försöka tjata på honom (han är min sommarjobbshandledare btw) på att hjälpa mig med packboxarna ändå. Verkstadskostnaden (3000 eller vad det var) som någon nämnde är inte speciellt lockande.
...ingen av er som bor i Uppsala med omnejd annars med mekvänlig plats? Gärna med lite visdomsord också hehe… kan säkert hitta på någonting i kompensation
Nej men i alla fall, tack för svaren igen
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Kolla länken nedan angående packbox byte, i och för sig inte samma årsmodell men skiljer nog inte så mycket mellan olika gafflar.
viewtopic.php?f=20&t=859
viewtopic.php?f=20&t=859
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Nu är jag inte helt med ang Yamahan. Om du lägger som mest 15 kkr på grönviffern, har du 25 kkr kvar att lägga på bränsle och försäkring. Eller missar jag nåt?ecv skrev:Någon nämnde” ”köp så nytt du kan för din budget”, och jag har råd att lägga ned mer, typ maximalt som på yamahan jag nämnde initialt (c:a 45k). Men det är mycket pengar för mig, står fortfarande och väger lite. Har en buffert nu medan jag studerar, men har några års CSN till. Fan, får fundera vidare lite till. Kanske ska försöka tjata på honom (han är min sommarjobbshandledare btw) på att hjälpa mig med packboxarna ändå. Verkstadskostnaden (3000 eller vad det var) som någon nämnde är inte speciellt lockande.
...ingen av er som bor i Uppsala med omnejd annars med mekvänlig plats? Gärna med lite visdomsord också hehe… kan säkert hitta på någonting i kompensation
Kolla vad BJN305 skulle kosta dig på de vanliga ställena, Svedea, BoMC mfl.
För mig skulle hel/hel utan rabatter kosta strax över 3000 kr på BoMC och strax över 4000 på Svedea.
Jag fyller 43 år i år och bor lite utanför Uppsalas innersta områden.
Jag mekar på uppfarten. Har inget garage, men kan assistera om det är väder och lite beroende på vad du vill ha fixat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Och skaffar du en 90-94 Gen II så är försäkringen även för dig ca 1400:- pix helår hel, halv runt en 1100 pix. Men en frisk sådan går nog lös på en 10.000-15.000 färdigprutat dvs.
Den du nu blänger på är lika billig i försäkring, men som någon antydde att det kan vara bättre att tjacka en som är sjysst och lite nyare, men som slutar på ungefär samma summa som den första efter alla reparationer, men å andra sidan där kan du pruta en hel del, "just take a pick" som det heter i dåliga filmer.
Den du nu blänger på är lika billig i försäkring, men som någon antydde att det kan vara bättre att tjacka en som är sjysst och lite nyare, men som slutar på ungefär samma summa som den första efter alla reparationer, men å andra sidan där kan du pruta en hel del, "just take a pick" som det heter i dåliga filmer.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Lite film och recension om vfr https://www.youtube.com/watch?v=i_L__y8DVn0
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02