Fler VFR 1200 ägare. ;)

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Fler VFR 1200 ägare. ;)

#1 Inlägg av M@rtini »

Fler och fler som ser fördelarna med VFR 1200 gentemot VFR 800, tycker det är lite kul med tanke på hur mycket spott och spe den fick när den kom (ingen riktig VFR). :wink:

De senaste dagarna har jag blivit kontaktad av två nuvarande 800 ägare som funderar på att byta upp sig.

Först det här.
Råttis skrev:Hej!

Snabb fråga, du kör FD-modellen?

Vad tycker du om det jämfört med vanlig F-modellen?

Är det värt att slippa växla?

De kanske får in en 1200 F på Lillemans och e lite sugen nu när frugan skall börja åka mer bakpå. Märker att 800 inte orkar med så som jag vill.

/Råttis
Och sen det här:
Line_up skrev:Godmorgon Martin!
Jag är riktig sugen på en 1200 ni efter jag har provat en sån & tycker min 800 är för slö då min tjej ofta åker med.
Lillemans fick in en igen
Honda VFR 1200 FA http://www.blocket.se/vi/62180859.htm
Vad ska man kolla efter?
Vad jag läst lite så kom TC inte ifrån 2012 så det fattas... det har den försökt kompensera med att strypa effekten i 1an & 2an....
Det känns lite tråkigt men det finns lösningar att ta bort den strypningen om man vill.

Orginal blås byts nog ut till DAM slipper.
Men som sagt har du några kända fel. Detta är ju trots allt första årsmodeller.
Tacksam för all hjälp / philip
Lägg märke till att båda nästan ordagrant anger samma anledning till varför de vill byta, dessutom vet jag en till som också är bra sugen och det nog inte dröjer så länge till vi ser på en 1200a.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#2 Inlägg av adrian_vg »

800:an orkar visst. Man får bara använda växlarna lite mer. :mrgreen:

Ingen 800:a mäktar med fiskörning på sexans växel.

Jo, det är en käpphäst jag har. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

M@rtini skrev:Fler och fler som ser fördelarna med VFR 1200 gentemot VFR 800, tycker det är lite kul med tanke på hur mycket spott och spe den fick när den kom (ingen riktig VFR). :wink:
Har det kommit nåt helsystem till 1200 än? Jag vet att du var på jakt efter det tidigare och den har ju funnits i fem år nu så det borde ha kommit mer grejer.

Nu kommer ju iofs himpawimpa-hojen RC213V-S till hösten eller nästa år, men det återstår att se hur många såna man kommer att få se live.
Jag såg en (1) NR750 live i Stockholm, sen finns ju den på MC-varuhuset, men en hoj i glasmonter som aldrig har varit startad tycker jag inte är riktigt live.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#4 Inlägg av M@rtini »

Tyrannosaurus skrev:Har det kommit nåt helsystem till 1200 än? Jag vet att du var på jakt efter det tidigare och den har ju funnits i fem år nu så det borde ha kommit mer grejer.
I och för sig ett tag sen jag kollade (har lite grann lagt det på is), men inte hittat något intressant än. Kollat lite efter grenrör utan katt för att kunna passa ihop det med lämpligt slipon, men utan att hitta något. Finns hur många slipon som helst men inga grenrör, bara till diverse 750 och 800 men det hjälper ju inte mig. :huvet
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#5 Inlägg av vfr800 »

Skulle gärna ha en 1200 men i mina ögon så har den träffat alla grenar på fulträdet med sina kåpor :( annars har den ju det mesta man vill ha

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#6 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Ingen 800:a mäktar med fiskörning på sexans växel.
Host, host... vet inte om jag nämnt det förut, men en gammal RC36-1 fixar det utan problem. ;-)
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#7 Inlägg av Tommy Gsson »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Ingen 800:a mäktar med fiskörning på sexans växel.
Host, host... vet inte om jag nämnt det förut, men en gammal RC36-1 fixar det utan problem. ;-)
För att inte tala om dynojetad RC24-2!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#8 Inlägg av Råttis »

HOST HARKEL HARKEL HOST

Jag sa aldrig att 800 inte orkade med utan vad jag kännde att den inte orkade med som jag ville vilken är en stro skillnad.

Sedan utseendemässigt så ja den är ju inte snyggast på gatan eller... det ligger i betraktarens ögon.
Jag var själv lite kluven när den kom.ut ang utseende.

Så frågan vad skall man gå efter när det gäller 1200: utseende eller V4?
Vad tycker ni?

Och åter igen så är det inte den snabaste färgen som är till försäljning. :(
/Råttis

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#9 Inlägg av Tyrannosaurus »

M@rtini skrev:
Tyrannosaurus skrev:Har det kommit nåt helsystem till 1200 än? Jag vet att du var på jakt efter det tidigare och den har ju funnits i fem år nu så det borde ha kommit mer grejer.
I och för sig ett tag sen jag kollade (har lite grann lagt det på is), men inte hittat något intressant än. Kollat lite efter grenrör utan katt för att kunna passa ihop det med lämpligt slipon, men utan att hitta något. Finns hur många slipon som helst men inga grenrör, bara till diverse 750 och 800 men det hjälper ju inte mig. :huvet
Ett alternativ som finns är att göra som jag gjorde. Åka upp med hojen till URM http://www.urm.se och låta honom bygga ett grenrör i rostfritt eller titan som han har som materialval. Enligt min erfarenhet vart det troligen billigare än ett köpt Acra eller nåt, som ändå inte finns till min.

Det finns/fanns iofs Hindle och MAC till min, men jag gillade inte nåt av dom, dessutom ville jag ha ett 4-2-1.
Resultatet då? Riktigt bra och snyggt! Vi bytte även de bakre primärrören vilket innebar att vi fick plocka av svingen för att komma åt. Den enda lilla missen är att 4:ans rör kunde ha varit undanlagt lite bättre, som det är nu har jag lyckats få en att ta i en gång i en högerkurva.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#10 Inlägg av adrian_vg »

Råttis skrev:HOST HARKEL HARKEL HOST

Jag sa aldrig att 800 inte orkade med utan vad jag kännde att den inte orkade med som jag ville vilken är en stro skillnad.

Sedan utseendemässigt så ja den är ju inte snyggast på gatan eller... det ligger i betraktarens ögon.
Jag var själv lite kluven när den kom.ut ang utseende.

Så frågan vad skall man gå efter när det gäller 1200: utseende eller V4?
Vad tycker ni?

Och åter igen så är det inte den snabaste färgen som är till försäljning. :(
/Råttis
Utseendet förstås!
Mycket av självbilden och självkänslan handlar om att veta att hojen man sitter på är snygg också. :)

Varför tror ni att kromåkarna kittar upp sig så? :mrgreen:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#11 Inlägg av M@rtini »

adrian_vg skrev:
Råttis skrev:Sedan utseendemässigt så ja den är ju inte snyggast på gatan eller... det ligger i betraktarens ögon.
Jag var själv lite kluven när den kom.ut ang utseende.

Så frågan vad skall man gå efter när det gäller 1200: utseende eller V4?
Vad tycker ni?
Utseendet förstås!
Mycket av självbilden och självkänslan handlar om att veta att hojen man sitter på är snygg också. :)
För mig handlar det bara om "Funktion före design", hojen, bilen, eller vad det än rör sig om måste fungera på det sättet jag vill den ska göra. Sen får spelar färg eller utseende nästan ingen roll för min del, är den snygg att titta på så är det ren bonus utseendet kommer aldrig i första hand.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#12 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tyrannosaurus skrev:Nu kommer ju iofs himpawimpa-hojen RC213V-S till hösten eller nästa år, men det återstår att se hur många såna man kommer att få se live.
Måste bara...
Var inne på Honda Sveriges sida och japp, nu går det att beställa hojen för den facila priset av 188.000 € :sick (det är väl lika bra att ta två :lol: )

Det finns t.o.m. en exklusiv webbsida för ändamålen http://www.rc213v-s.com , men den är konstig för man kommer inte längre än till en skylt. Jag kollade sidans källkod och där finns allt, jag vet bara inte varför det inte visas.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#13 Inlägg av Tommy Gsson »

Tyrannosaurus skrev:
Tyrannosaurus skrev:Nu kommer ju iofs himpawimpa-hojen RC213V-S till hösten eller nästa år, men det återstår att se hur många såna man kommer att få se live.
Måste bara...
Var inne på Honda Sveriges sida och japp, nu går det att beställa hojen för den facila priset av 188.000 € :sick (det är väl lika bra att ta två :lol: )

Det finns t.o.m. en exklusiv webbsida för ändamålen http://www.rc213v-s.com , men den är konstig för man kommer inte längre än till en skylt. Jag kollade sidans källkod och där finns allt, jag vet bara inte varför det inte visas.
Allt funkar jättebra på sidan, men jag har ju windows med alla tilägg...
Tommy.

Och nej jag beställde ingen :(
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#14 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Det finns t.o.m. en exklusiv webbsida för ändamålen http://www.rc213v-s.com , men den är konstig för man kommer inte längre än till en skylt. Jag kollade sidans källkod och där finns allt, jag vet bara inte varför det inte visas.
Det är din webbläsare som inte fixar modern webbkod. Funkar bra i CentOS.
Stoner porrar sig med hojen på bana, den jeveln...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Fler VFR 1200 ägare. ;)

#15 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tommy Gsson skrev:
Tyrannosaurus skrev:
Tyrannosaurus skrev:Nu kommer ju iofs himpawimpa-hojen RC213V-S till hösten eller nästa år, men det återstår att se hur många såna man kommer att få se live.
Måste bara...
Var inne på Honda Sveriges sida och japp, nu går det att beställa hojen för den facila priset av 188.000 € :sick (det är väl lika bra att ta två :lol: )

Det finns t.o.m. en exklusiv webbsida för ändamålen http://www.rc213v-s.com , men den är konstig för man kommer inte längre än till en skylt. Jag kollade sidans källkod och där finns allt, jag vet bara inte varför det inte visas.
Allt funkar jättebra på sidan, men jag har ju windows med alla tilägg...
Tommy.

Och nej jag beställde ingen :(
adrian_vg skrev:Det är din webbläsare som inte fixar modern webbkod. Funkar bra i CentOS.
Stoner porrar sig med hojen på bana, den jeveln...
Tja, jag har den nyaste versionen av Firefox (38.0) till mitt OS och den uppdateras med jämna mellanrum (det är en uppdatering på gång just nu och då kommer jag ha version 40.0)

Men jag funderar på om jag har säkerhetsinställningarna för högt uppskruvade bl.a. "do not track" och att Flash inte tillåts lagra data. Men allt annat på andra webbsidor funkar och jag tillåter tredjeparts cookies från sidor jag besöker.

Jag kollade ett par videos genom att kopiera länkar i källkoden, men man borde inte behöva göra så.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar