Vinterförvaring Skåne

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
fabbe72
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: ons aug 13, 2014 22:14

Vinterförvaring Skåne

#1 Inlägg av fabbe72 »

Hej alla glada!

Nu är äntligen knarren vid liv igen. Startmotorrullarna är bytta och kabelstammen reparerad.

Dock har jag blivit av med min vinterförvaring då kvinnan som hade garaget jag skulle hyra plötsligt ångrat sig.

Är det någon som har tips på något ställe man kan höra med alternativt har lite plats över att hyra ut i Malmö med omnejd?

Tack på förhand.

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Vinterförvaring Skåne

#2 Inlägg av blacken »

Ta upp den i lyan
Bild
Det fungerade för mig. :)...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

fabbe72
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: ons aug 13, 2014 22:14

Re: Vinterförvaring Skåne

#3 Inlägg av fabbe72 »

Hehe, ja så hade jag ju gärna haft det.

Men med sambo och småtting som redan samsas på 36 ståtliga kvm fördelat på 1 rok så är det tyvärr inget alternativ. Dessutom tillåter varken trappbredd eller dörrar knarren att flytta in rent fysiskt i monterat skick. :)

Ska höra runt lite med BRFerna här ikring och se om det finns ngt garageskrymsle över. Vår har tyvärr inget sådant.

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Vinterförvaring Skåne

#4 Inlägg av Råttis »

Hej!

Kolla med lillemans i Lund. När jag ringde förra förra veckan så hade de ett fåtal platser kvar. Det kostar ca2000 iförsig, sedan så kan du ju alltid beställa service med 3o% rabatt på arbetstimmen.

Smidigt tycker jag speciellt nu när storaaaa servicen skall göras om jag inte investerar i en 1200.

Ring 046 - 15 00 00 på morgonen är osäker när verksatden har telefontider.

/Råttis

fabbe72
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: ons aug 13, 2014 22:14

Re: Vinterförvaring Skåne

#5 Inlägg av fabbe72 »

Hej,

Tack för tipsen.

Jag hittade en förvaring strax utanför Vellinge där jag jobbar. Visserligen en liten promenad för att ta bussen in till stan igen men det kan det vara värt. Och batteriet får naturligtvis följa med i väskan in till stan.

Återkommer med pris och recension när jag lämnat in. Nu ska jag bara vaxa upp pärlan innan avställning.

//Fabian

Skriv svar