Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

#1 Inlägg av Frippe »

Ok, nu när gumman har gått ut offentligt med att hon fått jobb i Cambrigde så fick jag lov att fråga officiellt. :oops:

Jag har ju lagt ut min hoj på försäljning här i Tyskland för att "försöka" bli av med den innan vi flyttar :wink: , men om det inte skulle gå att sälja den så ser jag att det finns två alternativ.
1: Köra hem den till Sverige och reg:a den i Sverige igen för att sedan sälja till våren :huvet
2: Försöka ändra hastighetsmätaren, som är digital, till mph och byta framlykta. :banana

Problemet som jag behöver er hjälp med är:

Finns det någon som vet om man (enkelt) kan ändra något på hojen, ev. ECU/CDI-box till en "engelsk version" eller "flasha" boxen för att få mph.

Den model av VFR800 från 2003 som såldes i England har möjligheten att visa både mph och kmh, medans den som såldes i övriga Europa bara kan visa kmh :gnissla
VFR -03

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

#2 Inlägg av blacken »

Givetvis så ska ju "Bettan" få flytta med husse, det kommer säkerligen en och annan som har privat importerat en järnhäst ifrån England och är i behov av lampa och instrument som är designat för oss som kör på rätt sida av vägen. Så ett framtida kastbyte är ju inte en osannolik händelse.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

#3 Inlägg av adrian_vg »

Frippe skrev:Ok, nu när gumman har gått ut offentligt med att hon fått jobb i Cambrigde så fick jag lov att fråga officiellt. :oops:

Jag har ju lagt ut min hoj på försäljning här i Tyskland för att "försöka" bli av med den innan vi flyttar :wink: , men om det inte skulle gå att sälja den så ser jag att det finns två alternativ.
1: Köra hem den till Sverige och reg:a den i Sverige igen för att sedan sälja till våren :huvet
2: Försöka ändra hastighetsmätaren, som är digital, till mph och byta framlykta. :banana

Problemet som jag behöver er hjälp med är:

Finns det någon som vet om man (enkelt) kan ändra något på hojen, ev. ECU/CDI-box till en "engelsk version" eller "flasha" boxen för att få mph.

Den model av VFR800 från 2003 som såldes i England har möjligheten att visa både mph och kmh, medans den som såldes i övriga Europa bara kan visa kmh :gnissla
Danlse importerade viffer från Brittanien, måhända har han kvar lyktan han bytte?

Sätt in en köpesannons!

Vill fö minnas att det var nåt snack om att vissa brittiska viffrar såldes med "raka" strålkastarinsatser som skulle funka både för höger och vänstertrafik.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

dvalfrid
Donator 2021
Inlägg: 30
Blev medlem: tor jan 29, 2015 21:40
Ort: Vendelsö
Kontakt:

Re: Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

#4 Inlägg av dvalfrid »

H. P!bv


Skickat från min iPhone med Tapatalk
VFR800FI - 1998, röd
CB900F - 1983, vit/röd
CB400N - 1982, svart

 - if this is not an Apple icon, you are using the wrong operating system

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

#5 Inlägg av adrian_vg »

dvalfrid skrev:H. P!bv
Kom du åt nån knapp där? :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

Re: Ändra digitalhastighetsmätare från kmh till mph?

#6 Inlägg av Frippe »

Ja, hon får följa med. :banana Om ingen galen tysk skulle köpa henne före vi åker.

Montering av en Speedo Healer verkar kunna bota hastighetsmätarproblemet. Den ska visst kunna konvertera mellan kmh och mph plus att man ska kunna dreva om henne lite hur man vill och ändå få rätt hastighet. :mrgreen:

Så nu blir det att söka efter lyktsatser då.
VFR -03

Skriv svar