Vad säger ni om "booster plug"?
Postat: sön nov 06, 2016 13:25
Sant, men man får de upp med att montera dekalerna så att deras mönster inte stör aerodynamiken. Bara man får det rätt, så djäklar va det den kommer att gå sedaneller montera några balla dekaler, det har ju faktiskt en bevisad effekt.
Jag vet inte varför en del hänger upp sig på avgaspuffar vid avdrag. Det intressanta är att på förgasar-V4:or så kan man minska puffandet genom att öka på luftskruvarna. Nackdelen är att man då får sämre/orolig tomgång.blacken skrev:Att det ska reducera avgas "puffar" vid avslag vetefan om man kan tro på, för dom kommer av överskottsbränsle som inte förbränns i cylindern och antänds i avgasröret. Med tanke på att hela apparatjofräsgrunkemojickenfungeraidè gör så att knoten får mera soppa.
Känner du att du behöver en dylik för att komma till rätta med motorgången?
Hör av dig till mig om du vill prova den enkla varianten som inte kompenserar för temperaturen, har en sådan liggandes.
Samma här, bara trevligare med några distinkta "puffar" vid avdrag innan en kurva eller nerväxling inför ett stopp.Jag vet inte varför en del hänger upp sig på avgaspuffar vid avdrag.
Exakt mera luft, mindre sås, gör så att den får ett smärre "ADHD epjuck" på tomgång. Samt det blir mindre sås som kan antändas i avgasröret. Fast det verkar som om dassig förgasargång verkar vara ett "signum" för Viffern, har aldrig haft så mycket strul med knasare någon gång, och då så är man ändå van vid Rochester M4MC Quadrajet..Det intressanta är att på förgasar-V4:or så kan man minska puffandet genom att öka på luftskruvarna. Nackdelen är att man då får sämre/orolig tomgång
Nåt som jag aldrig har blivit riktigt klok på är att en del kallar luftskruvarna för blandningsskruvar, så jag vet inte säkert om de ökar mängden luft eller blandning. Nån har nämnt att det hänger på om de sitter före trottelhuset som på de flesta mekaniska förgasare eller efter trottelhuset som på de flesta vakuumförgasare.blacken skrev:Exakt mera luft, mindre sås, gör så att den får ett smärre "ADHD epjuck" på tomgång. Samt det blir mindre sås som kan antändas i avgasröret. Fast det verkar som om dassig förgasargång verkar vara ett "signum" för Viffern, har aldrig haft så mycket strul med knasare någon gång, och då så är man ändå van vid Rochester M4MC Quadrajet..Det intressanta är att på förgasar-V4:or så kan man minska puffandet genom att öka på luftskruvarna. Nackdelen är att man då får sämre/orolig tomgång
You got a deal, Dude..Jag kan hjälpa dig med gasarna om du hjälper mig med elen. Jag har allt man behöver, synkgrejer (förbudsstaplar) mm.