Mcmässa Älvsjö 2017

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mcmässa Älvsjö 2017

#16 Inlägg av adrian_vg »

Ralsbo skrev:Hur var det på mässan, ni som har varit där.
Något nytt och häftigt att titta på eller annat intressant?
Bilder önskas. :cphoto
Lätt avslaget tyckte jag. Inget nytt egentligen. Var glad att jag vann mina biljetter och inte behövde stå för dem själv.

Mycket livsstilsblingbling med H-D-reklam.

Letade efter VFR800:an i Hondamontern men hittade den banne mig inte. Man börjar väl bli gammal och blind...

Konstaterar att Adventurehojar och gatnaket är fortsatt stort.

Ovanligt många elhojar, och med betydligt större montrar än tidigare år.
Zeropersonalen var som vanligt blasé och ointresserade.
Kuberg-Volta, där barnen var som flugor på honung på hojarna, var betydligt mer "på".

Letade smått desperat efter säljmontrar där jag kunde skaffa en skydds- resp gubbtexjacka till "mässpris" men tji och lång näsa.
De enda jag hittade var Handelsboden som hade en stor klädmonter, likaså MC-konsult.

Hittade iaf en ny offroad-hjälm i kulfiber som jag köpte och passande crossglasögon för vinterkörningen och det kommande grussprättandet till våren, hos en håliväggenföretag.
Juste pris och med alla godkännandemärkningar för strax under 2500 kr är helt ok!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Mcmässa Älvsjö 2017

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Letade efter VFR800:an i Hondamontern men hittade den banne mig inte. Man börjar väl bli gammal och blind...
Den som stod där var silverfärgad och därmed lite anonym bredvid CBR1000RR med betydligt fler färger
Letade smått desperat efter säljmontrar där jag kunde skaffa en skydds- resp gubbtexjacka till "mässpris" men tji och lång näsa.
De enda jag hittade var Handelsboden som hade en stor klädmonter, likaså MC-konsult.
Säljmontrar vad väl nästan vad det fanns mest av, åtminstone 4-5 st. Det var som sagt de stora som Handelsboden, Flying Eagle och sen Fyndlagret som jag nämnde, en monter med skinnhandskar för 299 spänn, sen var ju både finnen och indianen där m.fl. Du kanske skulle ha tagit en innehållsförteckning i entrén.

Men som du sa så hade du ju familjen med dig (pappa jag vill ha glass! jag är trött i fötterna osv.) och då kanske det inte alltid är så lätt att hitta det man letar efter :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mcmässa Älvsjö 2017

#18 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Säljmontrar vad väl nästan vad det fanns mest av, åtminstone 4-5 st. Det var som sagt de stora som Handelsboden, Flying Eagle och sen Fyndlagret som jag nämnde, en monter med skinnhandskar för 299 spänn, sen var ju både finnen och indianen där m.fl. Du kanske skulle ha tagit en innehållsförteckning i entrén.

Men som du sa så hade du ju familjen med dig (pappa jag vill ha glass! jag är trött i fötterna osv.) och då kanske det inte alltid är så lätt att hitta det man letar efter :wink:
Ja, just det, Flying Eagle och deras svarta skinngrejor med örnar och fransar på, och Fyndlagret som inte hade det jag var ute efter.

Finnen och indianen vet jag inte vem det är.

Barnen var inte så gnälliga som man skulle kunnat tro. :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Mcmässa Älvsjö 2017

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Säljmontrar vad väl nästan vad det fanns mest av, åtminstone 4-5 st. Det var som sagt de stora som Handelsboden, Flying Eagle och sen Fyndlagret som jag nämnde, en monter med skinnhandskar för 299 spänn, sen var ju både finnen och indianen där m.fl. Du kanske skulle ha tagit en innehållsförteckning i entrén.
Finnen och indianen vet jag inte vem det är.
Finnen säljer skinn, dojor, krafs, tygmärken, mycket döskallar, grejer med suomi-märken och allt möjligt.

Indianen har massa fint skinn, cowboyboots i alla möjliga varianter, brukar ha kohudar liggande åså.

Har du sett dom så vet du vad jag snackar om. Jag vet inte vad deras företag heter, kallar dom bara för "finnen" respektive "indianen".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Mcmässa Älvsjö 2017

#20 Inlägg av adrian_vg »

Aha, tack Tyrannosaurus. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar