http://www.bike.se/nyheter/tjeckiska-fg ... narmar-sig
Synd bara att det är kedjedrift och att den är så ini bängen dyr. I de flesta övriga aspekter är det en 90 graders Viffermotor med likadan layout, fast på steroider. Troligen har konstruktören inspirerats av Viffermotorn när han har byggt den.
https://www.youtube.com/watch?v=E-gFJHnBKL8
https://www.youtube.com/watch?v=ZdBSX61JgOY
https://www.youtube.com/watch?v=cp_0dqqs1B4
Kardan och en sportkåpa hade gjort susen.
VFR Storebror
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
VFR Storebror
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR Storebror
Svingen är snygg men kedjespännaren är hämtad från en 80-talshoj. WTF liksom?!
Det här är snyggt: Och förstås den på enkelsvingsviffrarna!
Det här är snyggt: Och förstås den på enkelsvingsviffrarna!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: VFR Storebror
Bara jag som inte förstår mig på det här? Varför i hela friden montera ett så stort, och i mitt tycke klumpigt motorpaket i en hoj?Tyrannosaurus skrev:http://www.bike.se/nyheter/tjeckiska-fg ... narmar-sig
Synd bara att det är kedjedrift och att den är så ini bängen dyr. I de flesta övriga aspekter är det en 90 graders Viffermotor med likadan layout, fast på steroider. Troligen har konstruktören inspirerats av Viffermotorn när han har byggt den.
https://www.youtube.com/watch?v=E-gFJHnBKL8
https://www.youtube.com/watch?v=ZdBSX61JgOY
https://www.youtube.com/watch?v=cp_0dqqs1B4
Kardan och en sportkåpa hade gjort susen.
Fast lite imponerad är jag att den ändå inte väger mer än vad den gör. Vet inte om eller hur mycket de kollat på en VFR-motor, men om de gjort det varför har de inte kollat in 1200 motorn för att se hur det går att hålla nere storleken på motorn? Sen tycker jag inte heller att 200 hk är mycket att skryta med på nästan 2,5 liter slagvolym.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VFR Storebror
1. För att det går!M@rtini skrev:Bara jag som inte förstår mig på det här? Varför i hela friden montera ett så stort, och i mitt tycke klumpigt motorpaket i en hoj?
2. För att amerikanska samlare är av åsikten att "you can't beat cubes".
3. För att en sexcylindrig motor är <trumvirvel> sexig!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!