Bra skick men svettigt pris?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bra skick men svettigt pris?

#31 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Givetvis ska den då inte heta "Devil", utan "Lynx" eller "Tiger" :lol:
Du menar Tigger? :)
Bilagor
5009851.jpg
5009851.jpg (22.02 KiB) Visad 6640 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bra skick men svettigt pris?

#32 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:
adrian_vg skrev:Det sker inte så ofta, men jag är som Fantomen, vandrar ibland på stadens gator i vanliga kläder och pratar med vanliga människor. Har solglasögon på mig då för att de inte ska känna igen mig dock.
och krökar starkmjölk och har med en tax eller någon annan sorts "skitpåsnöretjycke", med sådan hybris att han tror att han är en varg åsså? :laugh
Jag är inne på en lite ballare linje. Åtminstone 2 av de stora katterna går att få heltama, gepard och lo, även den lite mindre rödlon.

När nån säger till Fantomen: "Man får inte ha hundar här".
Brukar han ju svara: "Det är inte en hund, det är en bergsvarg".

Ponera att man kom gående med ett tamt lodjur utan snöre.
- "Du ska ha hunden kopplad".
- "Det är inte en hund, det är en katt". Det skulle det väl vara klart coolare att svara och kolla reaktionen 8) :lol:
Givetvis ska den då inte heta "Devil", utan "Lynx" eller "Tiger" :lol:
Fast om man kommer in på en bar med en katt i snöret, så är nog chansen att första fråga lär bli "Ska det vara en jamare" då bartendern utgår ifrån att vederbörande kattsnubbe är stum.
stora katterna går att få heltama
Sade han som tydligen aldrig haft en katt :lol: Du vet väl om att det är dom som har domestikerat oss, och inte tvärtom, dom har till och med utvecklat och lärt oss ett språk så att dom kan meddela oss vad dom vill.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bra skick men svettigt pris?

#33 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Fast om man kommer in på en bar med en katt i snöret, så är nog chansen att första fråga lär bli "Ska det vara en jamare" då bartendern utgår ifrån att vederbörande kattsnubbe är stum.
Nu vet jag inte om jag har blivit trög på gamla dar för den där hängde jag inte med på :?:
blacken skrev:
Tyrannosaurus skrev:stora katterna går att få heltama
Sade han som tydligen aldrig haft en katt :lol:
Jodå, jag har haft katt så jag vet hurdana dom är. Men det verkar som om dom stora har lite mer koll och klipper inte till en på samma sätt :wink:
Du vet väl om att det är dom som har domestikerat oss, och inte tvärtom, dom har till och med utvecklat och lärt oss ett språk så att dom kan meddela oss vad dom vill.
Förvisso, men...
https://www.youtube.com/watch?v=cBz-1lEVS9M
https://www.youtube.com/watch?v=JlGfi2ofzFc

Är inte det här gulligt så säg? :mrgreen:
Dom kan t.o.m. spinna. Det här kallar jag äkta kärlek, men tydligen gör det lite ont, kan tänka mig att det känns som att bli smekt med grovt sandpapper :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bra skick men svettigt pris?

#34 Inlägg av blacken »

Men det verkar som om dom stora har lite mer koll och klipper inte till en på samma sätt
Tro mig, du vare vill, bör eller försöka hantera "större katter" på samma sätt du hanterar en huskatt. För gör du det så får du reda på hur ont det gör när en "stor kisse klipper till", dom har mycket kortare stubin än "Husmåns". Om du observerar dom som har"större kissar", så ser du att dom hanterar kisse med yttersta respekt, av en anledning. :mrgreen:
Nu vet jag inte om jag har blivit trög på gamla dar för den där hängde jag inte med på :?:
"En snubbe kommer in med en katt på en bar" Katt=jamar= ta/få en jamare= ta/få en sup.. :D
Dom kan t.o.m. spinna. Det här kallar jag äkta kärlek,
Sant, en kisse kan bli mera trogen än fido om man hanterar den rätt dvs och följer dess minsta nyck, ungefär som att få ett förhållande med en kvinna att fungera. Ibland så undrar man ifall Gud skapade katten, för att vi killar ska ha något att öva på innan man ger sig in i ett förhållande, eller gifter sig...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Bra skick men svettigt pris?

#35 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:För gör du det så får du reda på hur ont det gör när en "stor kisse klipper till", dom har mycket kortare stubin än "Husmåns". Om du observerar dom som har"större kissar", så ser du att dom hanterar kisse med yttersta respekt, av en anledning. :mrgreen:
Så sant, men då får man väl behandla dom med respekt. En "storkisse" lär man ändå inte kunna kasta runt som man gör med "lillkisse". Om inte annat är dom för stora och tunga för det :mrgreen:
Jag har väl inga planer att skaffa varken stor eller liten kisse f.n. Men hade jag bott ute på vischan i skogen så vette fasen :banana
"En snubbe kommer in med en katt på en bar" Katt=jamar= ta/få en jamare= ta/få en sup.. :D
Jo, den biten fattade jag, med varför skulle "bartendern utgå ifrån att vederbörande kattsnubbe är stum"?
Ibland så undrar man ifall Gud skapade katten, för att vi killar ska ha något att öva på innan man ger sig in i ett förhållande, eller gifter sig...
Så sant, så sant igen! Man kanske skulle skaffa katt ändå 8)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bra skick men svettigt pris?

#36 Inlägg av blacken »

Jo, den biten fattade jag, med varför skulle "bartendern utgå ifrån att vederbörande kattsnubbe är stum"?
Det ingår i själva vitsen, annars så brister den så att säga.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Bra skick men svettigt pris?

#37 Inlägg av vroom »

still available..
https://www.blocket.se/trelleborg/Honda ... m?ca=8&w=3

Våra huskatter på lantbruket fick hybris ibland och såg oss som vandrande träd..utfällda klor på bara ben fick en att gå :banana
Eller så var dom bara hungriga..kylskåpskall kattmat ratades så det gick bättre när burkmaten legat till sig en stund i rumstemp. Kanske därför en del kallar sina katter bortskämda :lol:
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Bra skick men svettigt pris?

#38 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar