Vad tyst det blivit

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Vad tyst det blivit

#1 Inlägg av Göingen »

Hallååå, hallååå är ni där?
Vad tyst det blivit på forumet, har ni gått i ide allihop. Har ni fått cortisonkräm mot er skrivklåda?
Är det ingen som har mekstrul i garaget eller någon som hittat något kul tillbehör på nätet eller fått i julklapp?

Jag får väl berätta att den obligatoriska julaftonsturen är avverkad. En tradition jag bruka försöka hålla på. Inte så många andra hojar ute :lol:

GOTT NYTT ÅR tillönskas alla forummedlemmar :cold
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vad tyst det blivit

#2 Inlägg av adrian_vg »

Jag tror de flesta håller på och smälter julens mat just nu. Paltkoma med andra ord.

Själv väntar jag på en bakre stötdämpare till Dominatrixen, efter att originaldämparen(?) smällde alldeles innan jul, efter sisådär 30 års misshandel...
Misstänkar att vårens offroadande i Säfsen var droppen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Vad tyst det blivit

#3 Inlägg av Seth »

har inte mkt att skriva om än. blir mer när man kan börja skruva i garaget. precis fixat värme
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Vad tyst det blivit

#4 Inlägg av tersan »

Göingen skrev:Jag får väl berätta att den obligatoriska julaftonsturen är avverkad. En tradition jag bruka försöka hålla på. Inte så många andra hojar ute :lol:
Pluspoäng till dig! I år var det bra väder även här uppe i norr, men jag hade ärligt talat inte en tanke på att ta ut viffern. :oops:

Vad det gäller garaget så hann jag inte täta taket inför säsongen... upptäckte i somras att det läcker in vid rejäla regn, men som vanligt skjuter man upp allt jobbigt... och att tömma en hink lite då och då är ju inte hela världen. :-)

Men nu blev jag påmind om att beställa hem startmotorkoppling för att byta inför kommande säsong, problemen med obefintligt startmotoringrepp och vidhängande rassel minskade tyvärr inte i år. Det funkar bra när motorn är kall, men när man ska iväg igen efter en stunds körande kan det ta en stund innan det går bra. Förvisso ganska vanligt fel och hyfsat enkelt att fixa, men plånboken får det förstås lite svettigt även om jag skruvar själv.

Spanar också regelbundet av annonssajterna efter en bakåtlutad hoj för att kunna få med hustrun. och en gammal CB650 för att göra nåt kul. :mrgreen:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
arvikathomas
Medlem
Inlägg: 471
Blev medlem: tor sep 23, 2010 17:55
Ort: Arvika

Re: Vad tyst det blivit

#5 Inlägg av arvikathomas »

Här väntas det på riktig vinter, isdäcken monterade på grushojen. Bara regn och blask såklart. Vfr:en väntar på guldfärgade kåpskruv. Jag väntar på mcmässan såklart.....
Kör VFR800 V-tech 2012 och KTM 690 enduro R -16

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Vad tyst det blivit

#6 Inlägg av Mister »

Gott nytt år!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Vad tyst det blivit

#7 Inlägg av lappen »

tersan skrev: Men nu blev jag påmind om att beställa hem startmotorkoppling för att byta inför kommande säsong, problemen med obefintligt startmotoringrepp och vidhängande rassel minskade tyvärr inte i år. Det funkar bra när motorn är kall, men när man ska iväg igen efter en stunds körande kan det ta en stund innan det går bra. Förvisso ganska vanligt fel och hyfsat enkelt att fixa, men plånboken får det förstås lite svettigt även om jag skruvar själv.
Som du skriver tämligen enkelt. Gjorde det på typ en timme i somras efter att jag lessnat på alla blickar då jag skulle starta hojen.

Går att byta utan att tappa oljan, en tjock planka under däcken och sedan ned på sidostödet. Säkrade upp med ett spännband bara för säkerhets skull.




Skickat från min F8331 via Tapatalk
Martin Bild
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Skriv svar