ECU från -99 på -00?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
PEC
Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: ons apr 11, 2018 13:44

ECU från -99 på -00?

#1 Inlägg av PEC »

Hej, jag har en 00:a som ECUn brunnit på. Bokstavligt talat brunnit. Gick inte ens att ha boxen inne i lägenheten p.g.a brandlukten.

Nu har jag en HISS-lös ECU från en -99:a. Tänkte att det bara var att göra som jag sett på nätet, att lägga plusmatning på rätt stift på gråa kontakten. Men jag vet inte om det fungerar. Jag vet inte vilket stift det ska vara! Trodde det var stift 16, men där sitter det redan en kabel. På någon annan modell av Honda ska det vara stift 19. Hittar inga bilder eller scheman som förklarar bättre.

Det verkar ju bäst om någon redan testat och kan berätta OM det går att få en box från -99 (ED -hiss) att fungera på en -00 (ED +hiss) och vad som isåfall behöver fixas. Det vore skönt att få fart på hojen utan att behöva köpa ny ECU med nycklar och eventuellt hela låskitet.

Nu har ju hojen stått ett par år, så att den inte startar kan ju också vara ren grinighet. Sista säsongen jag körde den fick jag börja med att byta stift, annars tände den inte ens.

När jag testar använder jag extern spänning från batteri+27A nätaggregat. Snurrar på fint på startmotorn, men det tänder inte med -99 boxen.