Sida 1 av 1

RVF1000R?

Postat: fre feb 01, 2019 18:24
av adrian_vg
På riktigt denna gång? Med en prislapp som är överkomlig för medelknutten? Eller ännu en käftsmäll?


https://www.motorbikefans.com/honda-rvf ... -response/

Re: RVF1000R?

Postat: fre feb 01, 2019 20:46
av blacken
Kanske det, med det nya frihandelsavtalet med Japan. Men det lär bli samma "vals" med försäkringen på en dylik sketraka. Dom som verkligen vill ha den, anses antagligen för "åldersmässigt själmordsbenägna" av förs bolagen och därvid smackar i med för dom acceptabel försäkringskostnad, den kostnaden lär nog aldrig ändra sig...

Re: RVF1000R?

Postat: lör feb 02, 2019 11:53
av adrian_vg
blacken skrev:Kanske det, med det nya frihandelsavtalet med Japan. Men det lär bli samma "vals" med försäkringen på en dylik sketraka. Dom som verkligen vill ha den, anses antagligen för "åldersmässigt själmordsbenägna" av förs bolagen och därvid smackar i med för dom acceptabel försäkringskostnad, den kostnaden lär nog aldrig ändra sig...
Beklagligtvis blir det nog så, men man kan ju hoppas!

Re: RVF1000R?

Postat: fre feb 08, 2019 19:44
av M@rtini
Hittade en annan häftig hoj, 20 års jubileumsmodellen av Yamaha YZF R1.

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... -reserved/

Är ju ingen Honda, eller ens V4 men en läcker hoj ändå. Saftigt pris, väldigt begränsad upplaga (alla 20 redan tingade), och inte gatlegal vad jag förstått.

Re: RVF1000R?

Postat: fre feb 08, 2019 20:52
av adrian_vg
M@rtini skrev:Hittade en annan häftig hoj, 20 års jubileumsmodellen av Yamaha YZF R1.

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... -reserved/

Är ju ingen Honda, eller ens V4 men en läcker hoj ändå. Saftigt pris, väldigt begränsad upplaga (alla 20 redan tingade), och inte gatlegal vad jag förstått.
Den där lackeringen... Dräggel överallt. :roll:

Re: RVF1000R?

Postat: lör feb 09, 2019 19:42
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:På riktigt denna gång? Med en prislapp som är överkomlig för medelknutten? Eller ännu en käftsmäll?

https://www.motorbikefans.com/honda-rvf ... -response/
Ja det vore ju på tiden!

CBR1000RR är hopplöst föråldrad. RC213V-S är förvisso modern, lätt, har massor med pulver men är å andra sidan enbart avsedd för stenrika oljeschejker och faktum är att den trots det ändå inte är nån match (även med racekit) för Ducce Panigale V4R som kostar under 1/4 av Hondan.
- RC213V-S: 215 hk racekittad och 2 millar.
- Panigale V4R: 220 hk och 400 papp.
Jag tror iofs att Hondan är lättare, men man får mycket lätta delar till Duccen utan att överstiga 1,5 mille till.

Re: RVF1000R?

Postat: sön feb 10, 2019 11:13
av blacken
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:På riktigt denna gång? Med en prislapp som är överkomlig för medelknutten? Eller ännu en käftsmäll?

https://www.motorbikefans.com/honda-rvf ... -response/
Ja det vore ju på tiden!

CBR1000RR är hopplöst föråldrad. RC213V-S är förvisso modern, lätt, har massor med pulver men är å andra sidan enbart avsedd för stenrika oljeschejker och faktum är att den trots det ändå inte är nån match (även med racekit) för Ducce Panigale V4R som kostar under 1/4 av Hondan.
- RC213V-S: 215 hk racekittad och 2 millar.
- Panigale V4R: 220 hk och 400 papp.
Jag tror iofs att Hondan är lättare, men man får mycket lätta delar till Duccen utan att överstiga 1,5 mille till.
Hondan har en fördel till, den klarar ett varv utan depåbesök, eller maskinbyte :lol: