Regulator Original? Plus andra frågor

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#46 Inlägg av vroom »

Om man tittar på ringkabelskon ser man att den varit fastsatt nånstans men vart? förhoppningsvis på nån jordpunkt alt minuspol på batteriet.

Kan vara avaktiverad pc3 men det borde man se på nån blinkande diod? Kanske nåt glapp i kontaktstycke? CandyMan; du har ingen usbkabel o koppla in dig på enheten? borde gå att se vilken mapp du har nu.
Senast redigerad av vroom den fre maj 24, 2019 05:36, redigerad totalt 1 gånger.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#47 Inlägg av Tommy Gsson »

CandyManX skrev:Oj oj.... Wall of text. :) Otroligt tack för input...
Nu svarade förra ägaren. Den gick inte bra inkopplad, därför kopplade han ur den... Måste kolla om den är inkopplad överhuvudtaget.... Blir att riva lite i detta..... Har frågat om han själv har grejat, eller om den är bänkad.... Väntar på svar.... Är den bänkad, och ändå inte gick bra, då lägger jag nog ner. Har han själv bara grejat, så kan det vara värt att försöka göra ett bättre jobb, alt, lämna in den. Fast d verkar dyrt......

ONEPLUS 6
Om du hittar någon med samma uppsättning luftfilter / avgassystem så är det bara att låna den mappen (om den hojen går bra då).
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#48 Inlägg av CandyManX »

Så där.....
Nu har jag rett ut några saker, och även skaffat mig nya problem....

1. Powercommander 3 som sitter under sadeln, den är inte inkopplad, inte någonstans.... Tror jag skrev det i ovan inlägg, säljaren berättade att den gick sämre med PC3, så han kollade helt enkelt ur den..... Tråkigt. Får se vad jag ska göra åt det....

2. Byte av belägg och bromsskivor....
Ja, det gick sådär.... Dom korta skruvarna som sitter innan man kommer åt "pinnbultarna" dom satt så in i berget, så jag va tvungen att ta bort oken och forstätta på bänken. Dom va låsta med loctite... Fick använda slagskruvmejsel. Satt så in i h*lvete.... Då kommer vi in på punkt 3....

3. F*CK....
Dual combi brakes system..... *Gråter.....

Har ägnat typ ett par timmar åt detta nu...
Lyckats få allt utom att få bak att broms när man bromsar på handtaget. Tvärtom funkar...
Måste vara luft i den där grejen vid oket. Ni som sysslat med detta vet vilken jag menar......
Hittade en engelsk manual via en länk här i forumet... Ska läsa och förstå.... Fortsättning följer.....


https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#49 Inlägg av blacken »

Dual combi brakes system..... *Gråter.....
Om du har möjlighet till ett extra lock till bromsvätskebehållaren, så sätt dit en liten rörsnutt eller annan luftnippelliknande kontraption på/i det. Öppna önskvärd luftningsnippel och trycksätt bromsvätskeburken försiktigt/lätt och håll det trycket en stund, och se om det kan fungera.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#50 Inlägg av CandyManX »

Okay. Låter som en vettig idé....
Har juh inget extra lock dock.....


ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#51 Inlägg av Tommy Gsson »

Som svar på att det inte bromsar bak när du trycker in frambromshandtaget:
Du har ingen broms bak när du trycker på handtaget, du måste trycka kolven på gaffeln framåt, det är den som trycksätter bakbromsen, det är även den du pumpar på för att lufta bakbromsens dualcylinder, läs instruktionen den är bra.
T.
Senast redigerad av Tommy Gsson den lör maj 25, 2019 07:59, redigerad totalt 1 gånger.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#52 Inlägg av blacken »

CandyManX skrev:Okay. Låter som en vettig idé....
Har juh inget extra lock dock.....


ONEPLUS 6
Prova med ett plastlock eller liknande som kan agera som "stand in lock" tillälligt.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#53 Inlägg av blacken »

Tommy Gsson skrev:Du har ingen broms bak när du trycker på handtaget, du måste trycka kolven på gaffeln framåt, det är den som trycksätter bakbromsen, det är även den du pumpar på för att lufta bakbromsens dualcylinder, läs instruktionen den är bra.
T.
När ingen broms är ansatt, så måste oljevägarna "bakåt" vara öppna, om man då trycksätter burken, så måste det likaledes vara öppet även bakåt, annars så skulle bromsen vara ansatt hela tiden efter ett par bromsningar.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#54 Inlägg av CandyManX »

Nån som sitter på "manualen"?

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#55 Inlägg av Tommy Gsson »

Här hittar du manualen http://vfr-forum.se/viewtopic.php?f=29&t=5366 sidan 409 börjar bromsarna och här är Göingens snabbmanual:
Jodå, det sitter en "Proportional Control Valve" men du bör kunna få mittkolven att röra sig genom att föra vänster främre ok uppåt/framåt så att kolven som sitter där trycks in.
Jag bytte all bromsvätska på min för ett tag sedan på min -00:a och bromsarna rör sig lättare sedan dess. Det bubblade litegrand här och var när jag pumpade igenom den gamla bromsvätskan.
På grund av CBS så är det lite besvärligt, det blir 7 nipplar att öppna och pumpa igenom. Det görs i följande ordning:
1. Vänster fram övre
2. Höger fram övre
3. Höger fram nedre
4. Vänster fram nedre
5. Kontrollventil (sitter precis bak tanken till höger, du får lyfta av sadel)
6. Bakre inre
7. Bakre yttre
Och när du ändå är igång ta du kopplingen med! :Slut citat.

Kompletterar då den med att tillägga att det är cylindern vid vänster bromsok man använder för att lufta bak cbs:en med kontrollventil.

Mitt förra svar gällde att det inte bromsade bak när man tryckte in frambromshandtaget, citatet kom inte med.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#56 Inlägg av CandyManX »

Tack. :)
Återkommer med resultat....

:)

ONEPLUS 6

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#57 Inlägg av CandyManX »

Så där ja.....
Att den där lilla nipplen kunde göra sån skillnad.... :)


Tack så jäkla mkt för hjälpen.... :)

Ytterligare en fråga, sitter KN filter på och annan ljudämpare, hur påverkar det när den inte är mappad/bänkad? Risk att den går torrt? BildBildBild

ONEPLUS 6

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#58 Inlägg av CandyManX »

Nu har jag åkt ett par mil, har juh aldrig kört hoj med dual cbs bromsar, men märker tydligt när jag bromsat fot bromsen att den niger fram.
Men frambromsen på asfalt 100k km/ så va det inte jätte svårt att låsa framdäcket..... Gahh...
Hmm....

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#59 Inlägg av vroom »

Snyggt! Men din banjobult från första inlägget verkar ändrat utseende på senaste.. :shock:
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#60 Inlägg av CandyManX »

Är den den du menar? Det ser jäkla dumt ut på bilden... :; Är inte i skruvad i oket, bara ett sätt att plugga då inte oljan skulle rinna ur.... m6skruv, med 2 brickor och en mutter som gömt sig i oket. :) Bild

ONEPLUS 6

Skriv svar