Regulator Original? Plus andra frågor

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#31 Inlägg av adrian_vg »

CandyManX skrev:Haha, ja, lite kanske. Men med lite tur och med nån timmes arbete, så kanske jag har ett par reserv skivor som funkar....
:tummenupp

CandyManX skrev:Även nya ägaren kan juh klumpa sig med skivbromslåset..... :)
:laugh

Dagens självinsikt? ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#32 Inlägg av CandyManX »

Hahaha, ja.... Har hänt förut, och kan mkt väl hända igen.... Millimetrar ifrån att lägga en hoj utanför bike på "Bikedagarna".... :) Även då blev den skivan kass.... Yamaha BT 1100.... ;)

Jasså, la China regulatorn av.... D va fasen....
Undra vilken modell jag ska köpa egentligen då? Vart hittar jag en "mosfet"?
God morgon förresten. ;)

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#33 Inlägg av adrian_vg »

CandyManX skrev:Hahaha, ja.... Har hänt förut, och kan mkt väl hända igen.... Millimetrar ifrån att lägga en hoj utanför bike på "Bikedagarna".... :) Även då blev den skivan kass.... Yamaha BT 1100.... ;)

Jasså, la China regulatorn av.... D va fasen....
Undra vilken modell jag ska köpa egentligen då? Vart hittar jag en "mosfet"?
God morgon förresten. ;)

ONEPLUS 6
God morgon! :-)

Den jag köpte efter kinaregulatorn var en bamsig Rick's heavy duty R/R. Dyr var den, men verkade vara bättre än kina-ditot.
Mosfet vet jag ska vara bättre, har dock aldrig monterat en själv. Är sugen på att skaffa en sån till det orange österrikiska järnet då jag inte är helt bekväm med att den blir så varm. Den kyls förvisso bra, men känns som en olycka som väntar på att hända. Kanske är jag färgad av R/R på VFR... :(

Det ska finnas plug'n'play mosfetar på Ebay för VFR. Sök runt lite!
Annars är tipset att ta en från en Yamaha R1. Funkar klockrent enl Gsson! De behöver dock moddas lite på kontaktsidan om jag minns rätt.

Edit: Första träffen på Google!
https://www.carmo.nl/index.php?main_pag ... bkm50cgcb7
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#34 Inlägg av CandyManX »

Vilken feedback! :) Tack.

Där såg jag.
Blir så att jag tar med mig China varianten som säkerhet...
Då har jag kanske någon månad på mig att få hem en "riktig". :)
Tänker att en 200hundring är en lämplig försäkring. :)

Har fått upp hojsuget nu igen, legat lite i dvala med dom klassiska problemen, renovering hemma/mkt övertid. Men nu är d på G igen.

Bara jag får hem nya skivorna och beläggen.
:) :)

Satt juh en Powercommander på hojen, dom är väl plugnplay? Tänker om en sån sak lägger av långt hemifrån, så är det bara att montera bort?Bild

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#35 Inlägg av adrian_vg »

CandyManX skrev:Vilken feedback! :) Tack.

Där såg jag.
Blir så att jag tar med mig China varianten som säkerhet...
Då har jag kanske någon månad på mig att få hem en "riktig". :)
Tänker att en 200hundring är en lämplig försäkring. :)

Har fått upp hojsuget nu igen, legat lite i dvala med dom klassiska problemen, renovering hemma/mkt övertid. Men nu är d på G igen.

Bara jag får hem nya skivorna och beläggen.
:) :)

Satt juh en Powercommander på hojen, dom är väl plugnplay? Tänker om en sån sak lägger av långt hemifrån, så är det bara att montera bort?Bild

ONEPLUS 6

Hur fanken kan en mosfet vara så billig??
Är detta från Wish?

Power commander är bara att riva ur om den kajkar, men har aldrig hört att dessa skulle ge upp.
Om PC sitter på, kan du även ha ett öppnare slipon och luftfilter. Stämmer detta?
Brasklapp för att motorn kommer att gå för snålt utan PC. I värsta fall risk för motorskador om man kör långt på det viset.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#36 Inlägg av CandyManX »

Fast... Är det en "Mosfet"??? Är Aliexpress. Köpte ny stator/altinator och laddrelä.

Har ingen aning om kvalitén faktiskt..... Men behöver jag byta, så har jag China regulatorn i reserv, och där efter beställa en "äkta" mosfet...



ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#37 Inlägg av adrian_vg »

CandyManX skrev:Fast... Är det en "Mosfet"??? Är Aliexpress. Köpte ny stator/altinator och laddrelä.
Jag läser som en kratta. Hjärnan ser det den vill... :roll: :oops:
CandyManX skrev:Har ingen aning om kvalitén faktiskt..... Men behöver jag byta, så har jag China regulatorn i reserv, och där efter beställa en "äkta" mosfet...
Kan vara idé!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#38 Inlägg av CandyManX »

:) :) :)



ONEPLUS 6

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#39 Inlägg av CandyManX »

Då kommer nästa fråga... Sitter en Powercommander 3 på hojen... Men....
Vad jag tror är "jord" kabeln (kommer ifrån kabelstammen ifrån P3) den är inte monterad...?
Låg tejpad vid batteriet. Googlat som fasen, men fattar inte riktigt.... Varför är den inte monterad för? Hur ser man om P3 överhuvudtaget fungerar? Testade att trycka ner dom 3 knapparna, både med och utan tändning, både med och utan den sladden monterad på minus polen... Fattar inte riktigt. Kanske värt att kolla P3 överhuvudtaget är inkopplad? Om den är det, ska den funka utan minussladden? Typ nån noll mappning? Ghaaa..... Bild

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#40 Inlägg av Tyrannosaurus »

Surfa runt lite på http://www.dynojet.com (det är dom som äger/utvecklar PC). Dom hade iaf tidigare utförliga bruksanvisningar till alla sina kit.

Sen beroende på om PC följer hojens färgkodningar på sladdarna. På Honda är grön = jord och svart = 12V över tändning.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#41 Inlägg av blacken »

CandyManX skrev:Då kommer nästa fråga... Sitter en Powercommander 3 på hojen... Men....
Vad jag tror är "jord" kabeln (kommer ifrån kabelstammen ifrån P3) den är inte monterad...?
Låg tejpad vid batteriet. Googlat som fasen, men fattar inte riktigt.... Varför är den inte monterad för? Hur ser man om P3 överhuvudtaget fungerar? Testade att trycka ner dom 3 knapparna, både med och utan tändning, både med och utan den sladden monterad på minus polen... Fattar inte riktigt. Kanske värt att kolla P3 överhuvudtaget är inkopplad? Om den är det, ska den funka utan minussladden? Typ nån noll mappning? Ghaaa..... Bild

ONEPLUS 6
Kan tänka mig tre scenarior. 1: tidigare ägare glömde sätta fast den?. 2: den ska bara användas vid någon sorts installation/uppdatering/programering?. 3: den ska inte användas alls på din modell av knarr? 4: PC är avaktiverad av okänd anledning. Och med tanke på att den var isolerad och fasttejpad, så är 3 och 2 närmaste gissning man kan ha.
Hittade ett klipp på tuben, som kanske kan skänka lite ljus över huvudbryderiet https://www.youtube.com/watch?v=6my1SgX_xRk Men du får själv glutta igenom, ifall du orkar med jänkarnas ständiga beundran av sin egen röst, jag pallade inte det :lol:

Kanske åsså kan vara till någon användbarhet. http://www.powercommander.com/downloads ... 004.01.pdf
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#42 Inlägg av CandyManX »

Oj oj.... Wall of text. :) Otroligt tack för input...
Nu svarade förra ägaren. Den gick inte bra inkopplad, därför kopplade han ur den... Måste kolla om den är inkopplad överhuvudtaget.... Blir att riva lite i detta..... Har frågat om han själv har grejat, eller om den är bänkad.... Väntar på svar.... Är den bänkad, och ändå inte gick bra, då lägger jag nog ner. Har han själv bara grejat, så kan det vara värt att försöka göra ett bättre jobb, alt, lämna in den. Fast d verkar dyrt......

ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#43 Inlägg av adrian_vg »

Enligt denna; http://www.powercommander.com/downloads ... 11-211.pdf, ska den lösa sladden kopplas till jord.
Om hojen inte gick som den ska efter efter, kan det tänkas att förre ägaren inte laddat in någon mappning?

Hade en PC3-USB på min VFR800-2000, men minns inte om det följde med en mappning i manicken, noll-mapp eller nåt annat.
Jag la iaf in en fetare mappning i samband med installationen av PC:n för körningen tills jag fått tid hos bänkaren.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

CandyManX
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 89
Blev medlem: mån aug 10, 2015 10:55

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#44 Inlägg av CandyManX »

Okay. Tack.
Ja, "förra" ägaren svarade att den va bänkad, men inte gick bra ändå .... Får väldigt luddiga och vaga svar tyvärr..... Fasen.... Krångla med sånt nu... :(



ONEPLUS 6

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

#45 Inlägg av adrian_vg »

CandyManX skrev:Okay. Tack.
Ja, "förra" ägaren svarade att den va bänkad, men inte gick bra ändå .... Får väldigt luddiga och vaga svar tyvärr..... Fasen.... Krångla med sånt nu... :(
Var den bänkad med öppnare luftfilter, slipon med/utan kat, avsnorklad osv?
Är allt av det kvar på hojen?

Man monterar vanligtvis inte en PC om man inte också gör sig av med resp monterar ovanstående?

Dessvärre är inte alla bänkare bra. :(
En del Dynoägare verkar mest bänka med tanke på toppeffekt, dvs få höga siffror på bänkningspappret, inte att hojen ska gå bra också.

Var bor du?
Turbo-Andersson i Upplands-Väsby är erkänt bra.
Det är den enda jag känner till som gör ett riktigt bra jobb.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar