Sida 4 av 5

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: tor maj 23, 2019 13:45
av vroom
Om man tittar på ringkabelskon ser man att den varit fastsatt nånstans men vart? förhoppningsvis på nån jordpunkt alt minuspol på batteriet.

Kan vara avaktiverad pc3 men det borde man se på nån blinkande diod? Kanske nåt glapp i kontaktstycke? CandyMan; du har ingen usbkabel o koppla in dig på enheten? borde gå att se vilken mapp du har nu.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: tor maj 23, 2019 14:49
av Tommy Gsson
CandyManX skrev:Oj oj.... Wall of text. :) Otroligt tack för input...
Nu svarade förra ägaren. Den gick inte bra inkopplad, därför kopplade han ur den... Måste kolla om den är inkopplad överhuvudtaget.... Blir att riva lite i detta..... Har frågat om han själv har grejat, eller om den är bänkad.... Väntar på svar.... Är den bänkad, och ändå inte gick bra, då lägger jag nog ner. Har han själv bara grejat, så kan det vara värt att försöka göra ett bättre jobb, alt, lämna in den. Fast d verkar dyrt......

ONEPLUS 6
Om du hittar någon med samma uppsättning luftfilter / avgassystem så är det bara att låna den mappen (om den hojen går bra då).
Tommy.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: fre maj 24, 2019 18:43
av CandyManX
Så där.....
Nu har jag rett ut några saker, och även skaffat mig nya problem....

1. Powercommander 3 som sitter under sadeln, den är inte inkopplad, inte någonstans.... Tror jag skrev det i ovan inlägg, säljaren berättade att den gick sämre med PC3, så han kollade helt enkelt ur den..... Tråkigt. Får se vad jag ska göra åt det....

2. Byte av belägg och bromsskivor....
Ja, det gick sådär.... Dom korta skruvarna som sitter innan man kommer åt "pinnbultarna" dom satt så in i berget, så jag va tvungen att ta bort oken och forstätta på bänken. Dom va låsta med loctite... Fick använda slagskruvmejsel. Satt så in i h*lvete.... Då kommer vi in på punkt 3....

3. F*CK....
Dual combi brakes system..... *Gråter.....

Har ägnat typ ett par timmar åt detta nu...
Lyckats få allt utom att få bak att broms när man bromsar på handtaget. Tvärtom funkar...
Måste vara luft i den där grejen vid oket. Ni som sysslat med detta vet vilken jag menar......
Hittade en engelsk manual via en länk här i forumet... Ska läsa och förstå.... Fortsättning följer.....


https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

BildBildBildBildBildBildBildBildBild

ONEPLUS 6

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: fre maj 24, 2019 19:53
av blacken
Dual combi brakes system..... *Gråter.....
Om du har möjlighet till ett extra lock till bromsvätskebehållaren, så sätt dit en liten rörsnutt eller annan luftnippelliknande kontraption på/i det. Öppna önskvärd luftningsnippel och trycksätt bromsvätskeburken försiktigt/lätt och håll det trycket en stund, och se om det kan fungera.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: fre maj 24, 2019 20:04
av CandyManX
Okay. Låter som en vettig idé....
Har juh inget extra lock dock.....


ONEPLUS 6

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: fre maj 24, 2019 22:30
av Tommy Gsson
Som svar på att det inte bromsar bak när du trycker in frambromshandtaget:
Du har ingen broms bak när du trycker på handtaget, du måste trycka kolven på gaffeln framåt, det är den som trycksätter bakbromsen, det är även den du pumpar på för att lufta bakbromsens dualcylinder, läs instruktionen den är bra.
T.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: fre maj 24, 2019 22:33
av blacken
CandyManX skrev:Okay. Låter som en vettig idé....
Har juh inget extra lock dock.....


ONEPLUS 6
Prova med ett plastlock eller liknande som kan agera som "stand in lock" tillälligt.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: fre maj 24, 2019 22:35
av blacken
Tommy Gsson skrev:Du har ingen broms bak när du trycker på handtaget, du måste trycka kolven på gaffeln framåt, det är den som trycksätter bakbromsen, det är även den du pumpar på för att lufta bakbromsens dualcylinder, läs instruktionen den är bra.
T.
När ingen broms är ansatt, så måste oljevägarna "bakåt" vara öppna, om man då trycksätter burken, så måste det likaledes vara öppet även bakåt, annars så skulle bromsen vara ansatt hela tiden efter ett par bromsningar.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 00:06
av CandyManX
Nån som sitter på "manualen"?

ONEPLUS 6

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 07:57
av Tommy Gsson
Här hittar du manualen http://vfr-forum.se/viewtopic.php?f=29&t=5366 sidan 409 börjar bromsarna och här är Göingens snabbmanual:
Jodå, det sitter en "Proportional Control Valve" men du bör kunna få mittkolven att röra sig genom att föra vänster främre ok uppåt/framåt så att kolven som sitter där trycks in.
Jag bytte all bromsvätska på min för ett tag sedan på min -00:a och bromsarna rör sig lättare sedan dess. Det bubblade litegrand här och var när jag pumpade igenom den gamla bromsvätskan.
På grund av CBS så är det lite besvärligt, det blir 7 nipplar att öppna och pumpa igenom. Det görs i följande ordning:
1. Vänster fram övre
2. Höger fram övre
3. Höger fram nedre
4. Vänster fram nedre
5. Kontrollventil (sitter precis bak tanken till höger, du får lyfta av sadel)
6. Bakre inre
7. Bakre yttre
Och när du ändå är igång ta du kopplingen med! :Slut citat.

Kompletterar då den med att tillägga att det är cylindern vid vänster bromsok man använder för att lufta bak cbs:en med kontrollventil.

Mitt förra svar gällde att det inte bromsade bak när man tryckte in frambromshandtaget, citatet kom inte med.
T.

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 08:39
av CandyManX
Tack. :)
Återkommer med resultat....

:)

ONEPLUS 6

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 10:56
av CandyManX
Så där ja.....
Att den där lilla nipplen kunde göra sån skillnad.... :)


Tack så jäkla mkt för hjälpen.... :)

Ytterligare en fråga, sitter KN filter på och annan ljudämpare, hur påverkar det när den inte är mappad/bänkad? Risk att den går torrt? BildBildBild

ONEPLUS 6

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 11:40
av CandyManX
Nu har jag åkt ett par mil, har juh aldrig kört hoj med dual cbs bromsar, men märker tydligt när jag bromsat fot bromsen att den niger fram.
Men frambromsen på asfalt 100k km/ så va det inte jätte svårt att låsa framdäcket..... Gahh...
Hmm....

ONEPLUS 6

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 14:16
av vroom
Snyggt! Men din banjobult från första inlägget verkar ändrat utseende på senaste.. :shock:

Re: Regulator Original? Plus andra frågor

Postat: lör maj 25, 2019 14:49
av CandyManX
Är den den du menar? Det ser jäkla dumt ut på bilden... :; Är inte i skruvad i oket, bara ett sätt att plugga då inte oljan skulle rinna ur.... m6skruv, med 2 brickor och en mutter som gömt sig i oket. :) Bild

ONEPLUS 6