Verkstad som kan förgasare i Östergötland

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
niuck
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 22, 2022 12:23

Verkstad som kan förgasare i Östergötland

#1 Inlägg av niuck »

Hej!
Har ni några tips på verkstäder i östergötland som kan renovera och ställa in förgasare?
Jag har en VFR 750F 88:a som läcker bensin. Beviks gjorde två försök när farsan ägde hojen för 4-5 år sedan men misslyckades :huvet
Nu har hojen stått still i två år till efter det och det börjar bli dags för ett nytt försök någon annanstans.

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Verkstad som kan förgasare i Östergötland

#2 Inlägg av blacken »

Det är inte så svårt att dribbla med knasarna, här har du hur du gör.
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=20&t=6160
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

niuck
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: lör okt 22, 2022 12:23

Re: Verkstad som kan förgasare i Östergötland

#3 Inlägg av niuck »

Kanon. Jag har faktiskt börjat lite själv. Jag upptäckte att det läcker bensin vid t-korset mellan förgasare 1 och 3, så jag behöver dela på dem och byta ut o-ringen.
v4dreams har skickat lite delar som ska på.
Jag har kikat i flottörhuset på ena förgasaren och det ser rent och fint ut med blotta ögat iaf. Resterande tre är förseglade med nåt klet..
Jag är ganska säker på att de renoverades för 4-5 år sedan, och förgasarna har varit dränerade sen dess, men man kanske borde ha isär allt ändå för att va säker

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Verkstad som kan förgasare i Östergötland

#4 Inlägg av blacken »

Molekylisera knasarna och lägg delarna i diesel en vecka eller två. Alternativt ställ knasarna plant, töm ur all sås ur kopparna och fyll flottörhusen med 5.56 ett par dagar, riv isär skrotet skölj allt med avfettning (riktig sådan, inget miljökrafs) och varmt/hett vatten, blås rent i alla munstycken o kanaler noga, byt alla "O" ringar och packningar. OBS! undvik att dela på bryggan om du kan, kan bli "kul" att få ihop det hela sedan om man har otur..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar