Nu är Sabren igång

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#16 Inlägg av apex »

Men inga kammar till VFR800? :roll:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

apex skrev:Men inga kammar till VFR800? :roll:
Det tror jag nog finns. Jag vet inte hur det är med Megacycle, kolla deras PDF katalog.

Men Dave Dodge vet jag har trimmat VFR också. Det lär även finns en motsvarande VFR guru i England, men jag kommer tyvärr inte ihåg vem det var. Jag kan fråga Dodge nästa gång jag snackar med honom om han vet.

Men att bara byta kammar ger inte så mycket, då bör man även porta. Även om portarna på moderna hojar är bättre utformade så finns det fortfarande en del att göra eftersom topparna bara är gjutna och monterade men portas inte på fabriken.

Kawasaki körde under en period som enda japansk tillverkare med handportade toppar från fabrik. Det berodde på att dom var det japanska märket som längst höll kvar vid tvåventilsteknik. För att kunna konkurrera effektmässigt med dom andra portade dom topparna. De första fyrventilade Kaworna var GPZ modellerna, som 900R.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar