UPPROP! Gruppfoto Sthlms slott kl 13.00 sö den 10 juni?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Lillan
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 121
Blev medlem: sön jun 25, 2006 21:42
Ort: 6 km från Gelleråsen :)

#46 Inlägg av Lillan »

Conseal skrev:
Lillan skrev: Jag skrev ju att jag ska upp till Södertälje,inte att vi skulle köra där.Jag ska sova där...så är det.
Touche!


Men ändå .. Körningen borde rimligtvis ske i närheten annars är det ju ingen idé att åka hit ? ;)
OK....vem sa att det inte finns slingervägar i Södertälje (med omnejd??)
Nu har jag kört:Bulten (den vägen får ni ha ifred fortsättningsvis oxå :shock: - inget som jag gillade iaf) Rosenhillsfiket däremot,va ju trevligt...Skansundsvägen...va ju rätt ok,_lite_ småläskiga kurvor,där man nästan mötte sig själv (vid husen,som nästan står PÅ vägen)
Dagen idag avslutades med "den vanliga rundan"- den va klart bäst ....vart vi va o åkte har jag ingen aningn om :oops: men trevligt hade vi...avslutningsvis blev det,det lokala haket i stan för lite käk...

Tyvärr fanns ingen tid för mig att dyka upp på fotograferingen..då schemat va fullspäckat från morgon till kväll....kanske går fler tåg...

//Lillan
Honda NC30

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#47 Inlägg av Conseal »

Lillan skrev:
OK....vem sa att det inte finns slingervägar i Södertälje (med omnejd??)
Nu har jag kört:Bulten (den vägen får ni ha ifred fortsättningsvis oxå :shock: - inget som jag gillade iaf) Rosenhillsfiket däremot,va ju trevligt...Skansundsvägen...va ju rätt ok,_lite_ småläskiga kurvor,där man nästan mötte sig själv (vid husen,som nästan står PÅ vägen)
Dagen idag avslutades med "den vanliga rundan"- den va klart bäst ....vart vi va o åkte har jag ingen aningn om :oops: men trevligt hade vi...avslutningsvis blev det,det lokala haket i stan för lite käk...

Tyvärr fanns ingen tid för mig att dyka upp på fotograferingen..då schemat va fullspäckat från morgon till kväll....kanske går fler tåg...

//Lillan
Jaha dom vägarna :D dom räknas ju nästan inte .. kan ju vara så att man inte ser träden för all skog. bulten är väl under "ombyggnad" och skansundsvägen är aldrig fel .. undrar dock vad "den vanliga rundan" är för något ? ;) Kul att du hade trevligt iallafall.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Lillan
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 121
Blev medlem: sön jun 25, 2006 21:42
Ort: 6 km från Gelleråsen :)

#48 Inlägg av Lillan »

Conseal skrev:
Lillan skrev:
OK....vem sa att det inte finns slingervägar i Södertälje (med omnejd??)
Nu har jag kört:Bulten (den vägen får ni ha ifred fortsättningsvis oxå :shock: - inget som jag gillade iaf) Rosenhillsfiket däremot,va ju trevligt...Skansundsvägen...va ju rätt ok,_lite_ småläskiga kurvor,där man nästan mötte sig själv (vid husen,som nästan står PÅ vägen)
Dagen idag avslutades med "den vanliga rundan"- den va klart bäst ....vart vi va o åkte har jag ingen aningn om :oops: men trevligt hade vi...avslutningsvis blev det,det lokala haket i stan för lite käk...

Tyvärr fanns ingen tid för mig att dyka upp på fotograferingen..då schemat va fullspäckat från morgon till kväll....kanske går fler tåg...

//Lillan
Jaha dom vägarna :D dom räknas ju nästan inte .. kan ju vara så att man inte ser träden för all skog. bulten är väl under "ombyggnad" och skansundsvägen är aldrig fel .. undrar dock vad "den vanliga rundan" är för något ? ;) Kul att du hade trevligt iallafall.

Vet inte vart den "vanliga rundan" gick...vi åkte förbi lådbilslandet(?)...o vidare,över stora vägen o ner mot en badstrand...har för mig att jag läste Nykvarn (?) på nån skylt någonstans.....
Bulten va ju halvt nyasfalterad (inte kul i den värmen säger jag,med blödande asfalt)..

//Lillan
Honda NC30

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#49 Inlägg av Conseal »

Lillan skrev: Vet inte vart den "vanliga rundan" gick...vi åkte förbi lådbilslandet(?)...o vidare,över stora vägen o ner mot en badstrand...har för mig att jag läste Nykvarn (?) på nån skylt någonstans.....
Bulten va ju halvt nyasfalterad (inte kul i den värmen säger jag,med blödande asfalt)..

//Lillan
Ok .. då vet jag .. 8) Du läste rätt .. lådbilslandet ligger i Nykvarn och badet vid sjön Yngern ;)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#50 Inlägg av Tyrannosaurus »

Lillan skrev:
Conseal skrev:
Lillan skrev:OK....vem sa att det inte finns slingervägar i Södertälje (med omnejd??)
Nu har jag kört:Bulten (den vägen får ni ha ifred fortsättningsvis oxå :shock: - inget som jag gillade iaf) Rosenhillsfiket däremot,va ju trevligt...Skansundsvägen...va ju rätt ok,_lite_ småläskiga kurvor,där man nästan mötte sig själv (vid husen,som nästan står PÅ vägen)
Dagen idag avslutades med "den vanliga rundan"- den va klart bäst ....vart vi va o åkte har jag ingen aningn om :oops: men trevligt hade vi...avslutningsvis blev det,det lokala haket i stan för lite käk...

Tyvärr fanns ingen tid för mig att dyka upp på fotograferingen..då schemat va fullspäckat från morgon till kväll....kanske går fler tåg...

//Lillan
Jaha dom vägarna :D dom räknas ju nästan inte .. kan ju vara så att man inte ser träden för all skog. bulten är väl under "ombyggnad" och skansundsvägen är aldrig fel .. undrar dock vad "den vanliga rundan" är för något ? ;) Kul att du hade trevligt iallafall.
Vet inte vart den "vanliga rundan" gick...vi åkte förbi lådbilslandet(?)...o vidare,över stora vägen o ner mot en badstrand...har för mig att jag läste Nykvarn (?) på nån skylt någonstans.....
Bulten va ju halvt nyasfalterad (inte kul i den värmen säger jag,med blödande asfalt)..

//Lillan
Jo om dom åtminstone hade asfalterat halva vägen, men halva vägbanan men en jävla skarv på mitten :shock: :roll:
Bulten är idag totalt värdelös. Då är Boge flera gånger bättre även om den är kortare och längre att åka dit, men "who cares"?

Ingen mer "Bult" för mig utom för ren transport.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar