Köpguide VFR?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Bohem
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: mån maj 28, 2007 06:59
Ort: Gävle

Köpguide VFR?

#1 Inlägg av Bohem »

BMW:n är såld och det finns ett starkt sug efter en VFR. Har någon koll på vad som är rimligt för respektive årsmodell. Finns det något att se upp med?
Bohem

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Såg en 99a på blocket idag runt 55k .. är rimligt .. hade itne gått långt heller .. fanns en 03a (eller 02) för 79k vilket också är rimligt ..

Det enda du behöver se upp med är att fundera på en annan hoj än vfr .. det är riktigt dumt ;)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#3 Inlägg av elias »

Jag kan bara säga att jag är skitnöjd med min 97:a. Om du har frågor, bara ställ dem. Svårt att täcka in allt bara i ett svar här o nu.

Kolla runt lite på forumet så får du nog svar på en del med.
Bild

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#4 Inlägg av Torque »

Mitt tips är att importera från Tyskland. Jag köpte min i från Tyskland. En 03:a som gått 890 mil, uttagen juli 04.

Inköpspriset var 59.000kr. Då ingick även 2 packväskor. Hemtransporten kostade mig 3.500kr. Sedan registreringsbesiktningen som kostade 1.700kr. Sammanlagt drygt 64.000kr för en hoj som gått 900 mil. Den är i nyskick!

Här går den för runt 85.000kr om den varit svensksåld. Vill du har mer info så är det bara att PM:a mig.

EDIT: Dock fick jag ett mycket bra pris, då jag köpte den under vintern. Lättare att pruta då intresset för hoj är mindre.

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#5 Inlägg av apex »

Min 99a spm gått 900 mil kostade 53k privat i Sverige. Satsa gärna på en med låg körsträcka, de är inte mkt dyrare men skicket är ju fantastiskt. Men VFR är iofs slitstarka saker, i klass med BMW.
Senast redigerad av apex den tis maj 29, 2007 08:02, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

Måste citera Dr.Bike
Sanningen är den, att om folk kunde utnyttja hela potentialen i en Viffer så skulle de inte behöva nån annan cykel...

Hojen som är "Jack of all trades. King of none"
Min 99a har snart gått 5000 mil... att bry sig för mycket om mätarställningen är ett misstag .. betalade 54k för min med slipon + giwirack med 3 väskor .. då hade den gått 4400 ungefär.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Måste citera Dr.Bike
Sanningen är den, att om folk kunde utnyttja hela potentialen i en Viffer så skulle de inte behöva nån annan cykel...

Hojen som är "Jack of all trades. King of none"
Min 99a har snart gått 5000 mil... att bry sig för mycket om mätarställningen är ett misstag .. betalade 54k för min med slipon + giwirack med 3 väskor .. då hade den gått 4400 ungefär.
Hade det varit större motor och kardan så hade jag hållit med :wink: Då hade valet varit snorlätt 8)
Inte för att VFR är en dålig hoj på något sätt, absolut inte, snarare tvärt om. Det är nog en av de bästa hojar som någonsin har byggts, men jag pallar helt enkelt inte med kedjerassel, åtminstone inte om man ska åka en bit.

Sen har ju VFR i likhet med Triumph, Ducati, MV Agusta och några andra fina hojar den eminenta lösningen med enkelsving och excenterspänning vilket förenklar handhavandet BETYDLIGT. Att sen streetrace fantomer tycker att det flexar skiter jag i, jag är inte ute efter att sätta rekord på Boge.
Hade jag velat ha en banhoj så skulle det ändå bli en VFR.

Lustigt egentligen att fabrikerna inte har kommit upp med någon annan lösning än skruv och mutter som har sett likadant ut sen 40-talet.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

pere
Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: lör maj 12, 2007 10:14
Ort: Stockholm Danderyd

pris vfr

#8 Inlägg av pere »

Jag betalade 30.000 för min vfr 1999
Det är en 86:a

Förrutom lite förgasarstrul(har här i forumet lärt mig varför man ska tappa ur soppan ur förgasarna på vintern) och en glappig jordkabel har jag inget att klaga på.
Just nu ser den riktigt sliten ut eftersom den hunnit bli stulen och upphittad en gång däremellan.
har väl gått snart 4000 mil.

Med syntetolja i motorn låter den riktigt vackert(sådana saker fanns väl inte när dom japanska ingenjörerna designade motorn).
Har även bytt fjädrar fram eftersom dom var helt slut och skulle förmodligen behöva byta stötdämpare bak också eftersom den inte pallar två pers med packning längre.
I nuvarande skick är den väl värd 10.000
Men aldrig jag säljer den, det är snart en veterancykel och då kostar försäkringen nästan ingenting.

Redan idag är försäkringen riktig billig då 20 år är gränsen för en entusiastförsäkring.
Passa på om ni hittar en gammal cykel, det är riktigt prisvärt om man inte tror att man ska rasta en modern cbr på bankörning.
Och som sagt var inte rädda för milantalet, en kugghjulsdriven kamaxel är stryktålig.

Detta var dagen objektiva sanning:-)

Har någon i forumet hat ett motorras på en vfr någon gång ?

Skriv svar