Hur långt har din gått? Vilka problem

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#31 Inlägg av faceplant »

A: 300 mil
B: Inget, den har ju bara gått 300
C: Att få ner leendet efter varje tur med hojen!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#32 Inlägg av apex »

A: 2100 mil
B: Styrlager, glapp blinkers
C: Inget
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
dman
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: mån jan 26, 2009 17:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

#33 Inlägg av dman »

VFR 800 1998

A: 2550 mil
B: Laddningsregulator
C: Inget
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)

"Ge mig fri fart och fri bensin..."

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#34 Inlägg av PerJohan »

A: 6990 mil
B: Laddregulatorn (4 st första säsongen, 0 andra säsongen, frhoppningsvis 0 st kommande säsong..), styrlager, drivpaket.
C: Skulle väl vara laddregulatorn då, men efter senaste bytet blev det någon ny variant från Honda som tydligen ska (och verkar, peppar peppar) funka bättre!
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
TobLind
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 77
Blev medlem: ons jan 07, 2009 21:27
Ort: tollarp

#35 Inlägg av TobLind »

A: 6000 varav 3800 av mig
B: Voltregulator, Stator, Styrlager & Gaffel Packboxar
C: voltregulator X3 :?
Senast redigerad av TobLind den tis aug 24, 2010 15:32, redigerad totalt 1 gånger.
VFR 800 -99

Sudden
Medlem
Inlägg: 78
Blev medlem: tis jul 18, 2006 07:37
Ort: Timmersdala - om man nu kan kalla det ort...

#36 Inlägg av Sudden »

Ca 14850 mil.

Lagat? Tja, några kåpor utbytta - till slut helt omlackad till silvermetallic (aldrig mer en RÖD VFR.). Fäste till centralstödet svetsades för några år sedan, sprack och hojen la sig ner när jag skulle ha upp den på C-stödet.

Just nu ett skumt problem med laddningen - eller batteriet - vilka ju hänger ihop. Och några småsaker efter att den välte utanför jobbet för ca 8 år sedan.

Har glömt bort vad C-frågan var. Skyller på ett par glas vin...

Övrigt; hojen är inte till salu om den (hon) inte gör mig riktigt ledsen. Inte ens för 100 lapp, vilket den inte är värd.

Väntar på ISR-skivor. Och måste lösa ett ""spännande" problem med elektronernas framfart genom el-systemet".
------------------------------------------

VarFöR skratta när man kan le högt?

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#37 Inlägg av blacken »

VFR -92

A: Kommer exakt inte ihåg nu, men runt en 12,000 till 13,000 mil

B: Laddregulator, Framdäck, + en massa små och storfix ej ännu utförda. (Den har gått som lånehoj på Spinnin Wheel i 3 till 4 år innan)

C: Soppatörsten är lite irriterande, Svårt att få tag i paket/väskhållare, och lite klen i klippet..

Sudden
Medlem
Inlägg: 78
Blev medlem: tis jul 18, 2006 07:37
Ort: Timmersdala - om man nu kan kalla det ort...

#38 Inlägg av Sudden »

blacken skrev:VFR -92

A: Kommer exakt inte ihåg nu, men runt en 12,000 till 13,000 mil

B: Laddregulator, Framdäck, + en massa små och storfix ej ännu utförda. (Den har gått som lånehoj på Spinnin Wheel i 3 till 4 år innan)

C: Soppatörsten är lite irriterande, Svårt att få tag i paket/väskhållare, och lite klen i klippet..
Jag räknar inte slitagedelar, däremot saker som är oväntade. Vilket i sin tur naturligtvis beror på vad man är van vid. Ett laddrelä räknar jag som oväntat, däremot inte däck, drivpaket osv.

Litet törstig, ja, men jag stoppade i ett dynojetkit för ganska många år sedan och det roliga är att hojen går snålare - och bättre - i runt 160km på utländska motorvägar än den gör i svenska hastigheter. Strax över 0,7 liter/mil hemma. Har som mest noterat 0,9, men det var nere på Nordslingan och en heldagskörning. Körde 12 varv och då anser jag det är ursäktligt om man matar på litet grand...
------------------------------------------

VarFöR skratta när man kan le högt?

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#39 Inlägg av blacken »

Sudden skrev:
blacken skrev:VFR -92

A: Kommer exakt inte ihåg nu, men runt en 12,000 till 13,000 mil

B: Laddregulator, Framdäck, + en massa små och storfix ej ännu utförda. (Den har gått som lånehoj på Spinnin Wheel i 3 till 4 år innan)

C: Soppatörsten är lite irriterande, Svårt att få tag i paket/väskhållare, och lite klen i klippet..
Jag räknar inte slitagedelar, däremot saker som är oväntade. Vilket i sin tur naturligtvis beror på vad man är van vid. Ett laddrelä räknar jag som oväntat, däremot inte däck, drivpaket osv.

Litet törstig, ja, men jag stoppade i ett dynojetkit för ganska många år sedan och det roliga är att hojen går snålare - och bättre - i runt 160km på utländska motorvägar än den gör i svenska hastigheter. Strax över 0,7 liter/mil hemma. Har som mest noterat 0,9, men det var nere på Nordslingan och en heldagskörning. Körde 12 varv och då anser jag det är ursäktligt om man matar på litet grand...
Jag har även ett mycket irriterande knack i motorn, som tydligen inte går att fixa..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#40 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev: Jag har även ett mycket irriterande knack i motorn, som tydligen inte går att fixa..
Vaddå för knack??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
KLACKEN
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: ons nov 12, 2008 19:35
Ort: FINLAND

#41 Inlägg av KLACKEN »

1/2 V4

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#42 Inlägg av Since-2009 »

Snart 600 mil (493 när jag köpade den)
  • Problem?
Jo jag plockade bort plasten bakom regskylten under lite stressmek inför Norrtälje i lördags, då var det en bult som inte ville lossna utan att jag mördade låsclipset som den var skruvad i under. En polygrip och en stark kompis senare så lossna den tillslut, dom måste använda starka grejjer i loctitesammanhang på fabriken :wink:

Nu ska den snart in på 600 mila service, polaren var nog inte alls imponerad av priset jämfört med vad hans 2400 mila kostar :mrgreen: Men men snart är väl jag där också.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Sudden
Medlem
Inlägg: 78
Blev medlem: tis jul 18, 2006 07:37
Ort: Timmersdala - om man nu kan kalla det ort...

#43 Inlägg av Sudden »

Fick "nyligen" byta laddreläet. Gjorde några mätningar efter ett batteribyte (det gamla finns kvar) och allt tydde på att det inte fick tillbaka "strömming" i behövlig omfattning. Har för mig spänningen låg på mellan 12.8 och 13.3 V. Efter byte av laddrelä har jag runt 13.5 V med lyse på och en något starkare lampa än original.

Hojen har nu passerat 15.000 mil, drygt 100 på det om jag minns rätt.... En kanonhoj! :D

Funderar på en BKK-kurs i augusti, Kinnekulle, SHK blev fullbokade tidigt.... Köpte för övrigt ett nytt (helt) skinnställ som jag faktiskt trivs med. Ev en tur till Dalsland för diverse "kurvkäka" i en närmare framtid.
------------------------------------------

VarFöR skratta när man kan le högt?

Robert
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: tis apr 21, 2009 12:45
Ort: Malmö

#44 Inlägg av Robert »

A/ Röd 88:a, 8400 mil
B/ Bensinpumpsbrytarspetsar renoverade vid 8000mil (ska diod-uppgradera den snart)
C/ Inga återkommande problem
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Inlägg: 204
Blev medlem: lör maj 26, 2007 18:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

#45 Inlägg av joch »

Tillägg på b: kamkedjesträckare :roll:

Skriv svar